fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תאגיד המים של קרית ביאליק, מעיינות חוף, חוייב בתשלום פיצויים במסגרת תביעה ייצוגית

מים. צילום: פיקסאביי
מים. צילום: פיקסאביי

בית המשפט המחוזי בחיפה חייב את תאגיד המים של קרית ביאליק, מעיינות חוף, בתשלום פיצויים של 200 אלף שקלים לקבוצה של צרכנים במסגרת הסכם פשרה שהושג בהליך של תביעה ייצוגית שהוגשה נגד תאגיד המים.

התביעה הייצוגית הוגשה לבית המשפט על ידי עו"ד עידו שטיינר, לאחר שהתברר כי תאגיד מעיינות חוף נהג לגבות סכומים גבוהים מהנדרש של הוצאות גבייה שאינם נכללים בהוצאות הישירות הנדרשות לשם הפעלת אמצעי הגבייה. בתביעה נטען כי תאגיד מעיינות החוף גובה הוצאות גבייה גבוהות עבור משלוח דרישת חוב בדואר רגיל ובדואר רשום בעת שהוא רשאי לגבות רק את ההוצאות הישירות הכרוכות בכך.  תאגיד מעיינות החוף טען מנגד כי גבה את הסכומים המרביים בגלל שההוצאות הישירות שלו עבור פעולה זו עולות על הסכום שגבה בפועל.

הצדדים הגיעו להסכם פשרה שנחתם בפסק דינו של השופט מנחם רניאל ועל פיו ישיב תאגיד מעיינות החוף לחברי הקבוצה המיוצגים בתביעה סכום של כ-200 אלף שקלים שמהווה שיקוף של גביית היתר שנעשתה על ידי התאגיד. קבוצת התובעים כוללת את כל מי ששילם לתאגיד בתקופה של שנתיים שקדמה למועד הגשת התביעה, הוצאות גביה בגין משלוח דרישות חוב בדואר רגיל ובדואר רשום.

יוסי ברבי. צילום: דורון גולן
יוסי ברבי. צילום: דורון גולן

חבר מועצת העיר מהאופוזיציה העירונית, יוסי ברבי, שמונה על ידי מועצת העיר לטפל בנושא ביטול תאגיד המים, מסר בעקבות פסד הדין: "בסופו של דבר הכסף הזה מגיע מהכיס של התושבים, של צרכני המים. אני מעריך שבקבות פסד הדין הנוכחי יוגשו נגד תאגיד מעיינות חוף תביעות ייצוגיות נוספות על פיצויים שנגרמו בגלל בעיות בצנרת ונזילות מים".

ברבי, בגיבוי מועצת העיר וראש העירייה אלי דוקורסקי, פועל לביטולו של תאגיד המים ולהחזירו לאחריות הרשות המקומית. צעד זה לדבריו, יביא להוזלה בתעריפי המים שמשלמים הצרכנים. גם מרכז השלטון המקומי מבקש להביא לביטול תאגידי המים ולהחזירם לאחריות הרשויות המקומיות. עם זאת מציין ברבי, כי מהלך זה מעוכב כרגע עד לאחר הבחירות והתייצבות הממשלה החדשה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות