fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זיכוי מעבירת מהירות בעקבות כשלים בתפעול מכשיר הלייזר

בית המשפט המחוזי בחיפה זיכה רוכבת אופנוע מהקריות לאחר שנתפסה על מהירות גבוהה מהמותר באמצעות מכמונת מהירות מסוג ממל"ז. בית המשפט זיכה את הרוכבת לאחר שגילה שורה של ליקויים בהפעלת המכשיר.
שוטר עם ממל"ז. צילום: דוברות המשטרה
שוטר עם ממל"ז. צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בחיפה זיכה רוכבת אופנוע מהקריות לאחר שנתפסה על מהירות גבוהה מהמותר באמצעות מכמונת מהירות מסוג ממל"ז.  בית המשפט זיכה את הרוכבת לאחר שגילה שורה של ליקויים בהפעלת המכשיר.

רוכבת האופנוע נתפסה לכאורה במהירות של 117 קמ"ש בכביש שבו המהירות המרבית המותרת עומדת על 80 קמ"ש באמצעות מכשיר לייזר למדידת מהירות. כתב האישום נגדה הוגש לבית משפט השלום לתעבורה בעכו שהרשיע אותה בעבירה המיוחסת לה.

עורכי הדין איתן סטולר וולדי טטלבוים. צילום: יח"צ
עורכי הדין איתן סטולר וולדי טטלבוים. צילום: יח"צ

באמצעות עורכי הדין איתן סטולר וולדי טטלבוים, עתרה רוכבת האופנוע לבית המשפט המחוזי בחיפה בעירעור על ההרשעה. בעירעור ציינו עורכי הדין סטולר וטטלבוים כי נפלו טעויות של המפעיל בבדיקת המכשיר ובתפעולו ואף לא ניתן לדעת אם השוטר שהפעיל את מכשיר הלייזר ישב בתוך הניידת או עמד בחוץ. השניים אף דרשו מהתביעה המשטרתית להציג את המסמכים המקוריים שנוגעים להפעלת המכשיר אך התביעה הצליחה לספק רק העתקים שלהם.

לאחר ששקל את הנסיבות קבע השופט ערן קוטון כי הצגת המסמך המקורי היא חלק מזכותו של הנאשם להליך הוגן "קיימת חשיבות גדולה להתרשמות ישירה ובלתי אמצעית מן המסמך המקורי" קבע השופט. עוד קבע השופט כי ממה שהוצג לפניו על ידי התביעה המשטרתית לא ניתן לקבוע אם בדיקת "תיאום הכוונות" של מכשיר הלייזר הייתה תקינה.

השופט קוטון ציין עוד כי מפעיל המכשיר לא הצליח להשיב לשאלה האם עמד ליד הניידת או ישב בתוכה בעת שהפעיל את מכשיר הלייזר, מה שעלול להשפיע על הזווית שבה נמדדה מהירות האופנוע. "הצטברו אפוא מספר פגמים באופן הפעלת המכשיר ובאופן פעילות המפעיל" כתב השופט קוטון בפסד הדין והורה לזכות את רוכבת האופנוע מחמת הספק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות