fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקבלנים בקרית ביאליק נדרשים להקפדה על בטיחות באתרי הבנייה

אלי דוקורסקי בפגישה עם הקבלנים. צילום: דוברות העיריה
אלי דוקורסקי בפגישה עם הקבלנים. צילום: דוברות העיריה

ראש עיריית קרית ביאליק, דוקורסקי בשיתוף הועדה לתכנון ובניה קריות, ערך פגישה עם הקבלנים והיזמים הבונים בעיר ודרש לקיים את כל כללי הבטיחות באתרי הבניה בהתאם לחוק.

על פי נתוני הועדה לתכנון ובניה קריות בשלוש שנים האחרונות היקפי הבניה באזור הקריות גדלו בכ-300 אחוזים, כאשר רק בקרית ביאליק נבנו ונמצאות בבניה  כ-3000 יחידות דיור חדשות, מתוכן כ- 1500 יחידות דיור בנאות אפק, כ-350 יחידות דיור בגבעת הרקפות, כ-80 יחידות דיור בשער הרקפות, כ-400 דירות חדשות בשכונות הוותיקות בעיר בכ-40 פרויקטים שונים וכ- 200 יחידות דיור ב -32 פרויקטים של תמ"א 38.

בעקבות הגידול המאסיבי של המבנים למגורים, מקימה העירייה עשרות פרויקטים של מבני ציבור הכוללים את מעונות יום, גני ילדים, בתי כנסת, מתנ"סים ובתי ספר. על מנת לנהל את היקפי הבניה מבלי להפריע לתושבי העיר ובכדי לשמור על בטיחותם, דרש דוקורסקי להקפיד ולהטמיע את ההנחיות המרחביות של עיריית קרית ביאליק בנושא הבטיחות והסדרי הבניה.

לצורך כך החליטו  העיריה והוועדה המקומית לתכנון בבניה קריות לחייב את הקבלנים לקבל את אישור תחילת העבודות אשר בא לבחון את מוכנות האתר והצוות ויכלול את חוזי התקשרות של הקבלן עם המעבדה לבדיקת בטון, עם האתרים לפינוי הפסולת, אישור רשויות חיצוניות כגון חברת חשמל, רשות המים וכו'. בין השאר מחוייב הקבלן למינוי מנהל אתר בניה שיימצא במקום במשך כל שעות היום. רק לאחר העמידה בכל הקריטריונים יונפק לקבלן האישור המאפשר את תחילת העבודות באתר.

דוקורסקי מסר : "אסור שהתפתחות העיר תפריע לתושבי המקום. כדי לנהל את הבניה צריך שכל המערכות יעבדו בשיתוף, לכן אני מבקש להקפיד הקפדה יתרה על הסדר והבטיחות". דוקורסקי  ציין כי חל איסור הכנסת משאיות לעיר בימי שישי: "יום שישי זהו יום מנוחה לרב התושבים, חשוב שצירי התנועה בעיר יישארו פתוחים ביום זה".  עקב כך דרש ראש העיר להקפיד על שעות העבודה והמנוחה באתרי הבניה בהתאם לחוק עזר עירוני.

צבר ברוך, רב מפקחים של הועדה המקומית לתכנון ובניה קריות הדגיש במפגש את חשיבות  סידורי הבטיחות בשטח כולל הקמת מעברים מקורים בטוחים עבור עוברי אורח. תשומת הלב המיוחדת ניתנת לפרויקטי תמ"א 38 בהם הדיירים לא עוזבים את הבית במהלך הבניה. על מנת למנוע לחלוטין את הסכנות, על הקבלנים להקים גדרות פנימיים ושערים המונעים מעברים לאזורים מסוכנים, לשמור על חדר מדרגות ומעקות תקניים, להעביר מיכלי הגז ולהקים מעברים בטוחים לכניסה לבנין. צבר ציין  את אמצעי בטיחות שיש לבצע כגון: בניית גגונים מפח למניעת נפילת חפצים וחיפוי הפיגומים הממוקמים בצמוד למגרשי השכנים: "בכוונת הועדה לתכנון ובניה קריות לאכוף את ההנחיות  שניתנו במפגש בשיתוף אגף ההנדסה בעירייה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות