fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמידי רוגוזין ממציאים פטנטים חדשניים

חיישן שמזהה הולכי רגל שמתקרבים למעבר חצייה, דוד שמש חכם ומגן סולארי שמשמש כמטען לטלפון, אלו מהפטנטים שהציגו תלמידי תלתלמידי חטיבת "רוגוזין א'" בקרית אתא בפני ועדה שהתקיימה
תלמידי רוגוזין ממציאים פטנטים. צילום: דוברות העירייה
תלמידי רוגוזין ממציאים פטנטים. צילום: דוברות העירייה

חיישן שמזהה הולכי רגל שמתקרבים למעבר חצייה, דוד שמש חכם ומגן סולארי שמשמש כמטען לטלפון, אלו מהפטנטים שהציגו תלמידי תלתלמידי חטיבת "רוגוזין א'" בקרית אתא בפני ועדה שהתקיימה במפעל "אלוטון" בקריית אתא.עדת GONOGO של עמותת יוניסטרים.

עמותת יוניסטרים היא עמותה אשר מקדמת יזמות עסקית לבני נוער בכל רחבי הארץ במטרה לחבר אותם עד כמה שאפשר לעולם העסקים וההייטק בוועדה הציגו החניכים בפני צוות השופטים שלושה מיזמים עליהם עבדו התלמידים משך החודשים האחרונים בתקווה כי יקבלו אישור מהשופטים לצאת לדרך ולפתח אותם.

המיזמים אותם הציגו החניכים הם: מגן סולארי לטלפון הנייד- מגן אשר יוכל להתלבש על כל טלפון נייד, לצבור אנרגיית חשמל, ולשמש כמטען נייד לכל דבר ועניין בעת הצורך. משמרות זה"ב חכמות- החניכים פיתחו חיישן אשר יוכל לזהות התקרבות של הולכי רגל למעבר החצייה ובהתאם לחסום את תנועת הרכבים בכביש על ידי מחסום ובכך לווסת את תנועת התלמידים בבטחה המקסימלית. דוד חכם- דוד שמש אשר יחובר למערכת שתוכל להקרין בזמן אמת במקלחת את כמות הליטרים של המים החמים שנשארו ולעזור להחליט האם להיכנס להתקלח או להדליק את הדוד לעוד פרק זמן מסויים. לאחר שהציגו החניכים בפרזנטציה מצויינת את המיזמים בפני השופטים, נבחר ברוב קולות מיזם משמרות הזה"ב החכמות אותו יפתחו התלמידים במהלך השנה.

במקביל נערך על ידי משרד החינוך במחוז חיפה יריד חקר מדעי ופתרון בעיות "קיימים ומקיימים" במסגרתו זכה בית ספר חטיבה ב' רוגוזין  באות הצטיינות בהצגת פטנט טכנולוגי ועלה לשלב הארצי.

במסגרת התחרות הציגו תלמידי בית הספר  פטנט שהמציאו בהובלתה של רכזת המדעים שמחה בנימין. מדובר  במערכת אקולוגית ירוקה להוצאת אויר חם מחלל רכב חונה ביום חם. החידוש במערכת זו הוא התקנת הפאנלים הסולאריים על גג הרכב. המצאת מערכת מיוחדת זו מאפשרת הצלת חיי פעוטות אשר נשכחו ברכב, צמצום חוסר הנוחות והפגיעה האפשרית עקב טמפרטורות גבוהות בכניסה לרכב והגנה על החלל הפנימי של הרכב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות