fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תחנת ניטור זיהום אוויר גרמה לנתונים שגויים על זיהום האוויר בקרית מוצקין

עיריית קרית מוצקין: צילום דורון גולן
עיריית קרית מוצקין: צילום דורון גולן

תחנת ניטור אוויר הממוקמת בקרית מוצקין בכביש דרך עכו גרמה לנתוני זיהום האוויר של מוצקין להראות נתונים שגויים המצביעים לכאורה על זיהום אוויר.

השבוע יצא לאור דו"ח של ארגון אדם, טבע ודין, שמתייחס לזיהום אוויר של פליטת תחמוצת חנקו מכלי רכב. על פי הנתונים של הדו"ח נמצאת קרית מוצקין במקום השלישי בארץ מבחינת זיהום אוויר. הנתונים של הדו"ח התקבלו מתחנת ניטור אוויר תחבורתית שממוקמת על כביש 4, כביש חיפה-עכו, בגבול השיפוט של עיריית קרית מוצקין.

הדבר עורר תרעומת בעירייה שפנתה לארגון כדי לקבל הבהרות בנושא ונמסר כי ״בדו״ח שפירסם ארגון אדם טבע ודין , המתבסס על נתוני המשרד להגנת הסביבה , נעשתה הטיה סטטיסטית לאור חישוב כביש ההסתדרות ( כביש 4) , הכביש העמוס ביותר בחיפה והקריות ככביש הבלעדי של קריית מוצקין. חישוב הכביש בנתוני פליטות התחבורה הוביל לתצוגה שגויה של קריית מוצקין בטבלת הזיהום התחבורתי . חישוב נכון יותר של הכביש כחלק ממספר קריות וחילוק ממצאי הפליטות שלו היה מראה תמונת מצב נאמנה יותר למציאות".

מאיגוד ערים מפרץ חיפה והמשרד להגנת הסביבה נמסר כי הם אינם שותפים לדו"ח וכי "תמונת מצב איכות האוויר , שידועה לאיגוד ולמשרד להגנת הסביבה , היא שונה, ואיכות האוויר בקרית מוצקין אינה שונה מאיכות האוויר בקרית ביאליק. האיגוד והמשרד בודקים מול אדם טבע ודין את הדו"ח שפורסם ושיטת הערכה לדירוג זיהום האוויר כתוצאה מכלי רכב".

מעיריית קרית מוצקין נמסר "הרשות מצרה על כך כי תנועת כלי הרכב האדירה שבכביש 4 וזיהום האוויר שהם יוצרים יוחסו לתנועת כלי הרכב הפנים יישובית של קרית מוצקין. הרשות רואה בחומרה את העובדה שגורמים אינטרסנטים מיהרו לעשות הון פוליטי מהנושא ולגרום לעוגמת נפש לתושבי העיר".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות