fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושב קרית מוצקין ישלם פיצויים בגין לשון הרע לראש העירייה ורעייתו, מנכ"לית התיאטרון העירוני

חיים ודפנה צורי. צילום: דורון גולן
חיים ודפנה צורי. צילום: דורון גולן

בית משפט השלום בחיפה קיבל את תביעת לשון הרע שהוגשה על ידי ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, ומנכ"לית תיאטרון מוצקין, דפנה צורי, נגד תושב העיר, שגיא קרשובר, על פרסומים נגדם בפייסבוק. במקביל, דחה בית המשפט את התביעה נגד יו"ר תנועת רוח חדשה במוצקין, ציקי אבישר, שהפעיל את דף הפייסבוק.

כתב התביעה שהוגש על ידי בני הזוג צורי, טוען כי קרשובר פרסם 13 פרסומים בפייסבוק שיש בהם הוצאת לשון הרע נגדם, ביחד ולחוד. הפרסומים הופיעו כתגובות של קרשובר לפוסטים בדף הפייסבוק של רוח חדשה במוצקין, אותו מפעיל אבישר. השופטת איילת הוך-טל, התייחסה לעובדת היות התובעים אנשי ציבור ואמרה כי האשמות על שחיתות שלטונית הפכו "חזון נפרץ" ואין משמעות הדבר כי אמירות אלו אינן פוגעות או משפילות, אך הן מקבלות משמעות פחותה נוכח תפקידו של ומעמדו של הנפגע. "כאשר אמירות מעין אלו יוצאות מגדר "מגרש המשחקים הפוליטי" וכוללות גם ייחוס תכונות אופי שליליו לנפגע, מעבר לתפקודו הציבורי, הרי שאלה יוצרות מאזן שונה לחלוטין".

בית המשפט עסק בדרך ההתייחסות לא אל הפוסטים שהופיעו בפייסבוק, אלא אל התגוביות שכתב קרשובר לפוסטים ושבגינם נתבע. השופטת קבעה כי חמישה מהפרסומים של קרשובר יש בהם הוצאת לשון הרע. לגבי אבישר פסקה השופטת כי לא הוכח שהתובעים פנו אליו כמנהל דף הפייסבוק על מנת להסיר את הפרסומים של קרשובר ולכן דחתה את התביעה שהוגשה נגדו.

"דף הפייסבוק הפך במציאות של ימינו ל"כיכר העיר" החדשה ומשכך "מדובר בבמה להתבטאויות שונות של תושבי העיר. בכך אין למצוא כל פסול" כתבה השופטת הוך-טל בפסק הדין "הדבר מעודד את חופש הביטוי של התושבים, מהווה היבט חיובי בעיקרו ואין מקום לייצר הרתעה באמצעות הטלת אחריות רק בגין העמדת "הבמה" לדיוני התושבים". השופטת פסקה בתחילת השבוע שקרשובר ישלם לבני הזוג צורי פיצויים של חמשת-אלפים שקלים ובני הזוג צורי ישלמו שבעת-אלפים שקלים לאבישר בגין הוצאות בית משפט.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות