fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי שכונת עלי גבעה בקרית אתא חיים ללא תשתיות

שכונת עלי גבעה. צילום: פרטי
שכונת עלי גבעה. צילום: פרטי

בחודש אוקטובר שנה שעברה נכנסו תושבי שכונת עלי גבעה ברחוב נתן שפריצר לביתם החדש, אולם מאז הם סובלים משורה ארוכה של בעיות תשתית שחלקן אף עלולות לסכן את בריאותם.

מאז נכנסו התושבים לבתיהם החדשים התברר להם כי התשתיות שהובטחו להם עדיין נמצאות במצב ראשוני ולא טופלו על מנת להיות מותאמים לשכונה. מאז נמצאים התושבים בחילופי דברים עם העירייה בניסיון להביא לסיום בניית התשתיות אולם ללא הצלחה. לדבריהם התושבים, הם פנו פעמים רבות מספור לעירייה על מנת שתביא להשלמת עבודות התשתית אולם כל פניותיהם לא נענו. בין הליקויים אותם מונים התושבים ניתן למצוא שאין כביש שירות סלול, אין מדרכה, אין מעקה בטיחות המפריד בין תושבי השכונה לכביש הראשי, אין מעברי חצייה ומערכת הביוב המיושנת קורסת ועולה על גדותיה לעיתים קרובות.

תשתיות בשכונת עלי גבעה. צילום: פרטי
תשתיות בשכונת עלי גבעה. צילום: פרטי

"ניהלנו עם העירייה כל כך הרבה שיחות כדי לפתור את הבעייה ובינתיים כלום לא נעשה" אומרים התושבים " כל הזמן דוחים אותנו ואנחנו צריכים להמשיך לחיות בלי תשתיות". תושבי השכונה מספרים כי בין השאר הם סובלים מתקרים חוזרים ונשנים במכוניות בגלל שהם חייבים לנסוע על שביל לא סלול כדי להגיע לבתיהם. סכנה בריאותית, לדבריהם, נשקפת להם ממערכת הביוב שמזרימה מי שופכין מהחלק העליון של הרחוב, שעולה על גדותיה לעיתים קרובות ומעבר למטרד הריח הקשה היא מעלה חשש לסכנה בריאותית.

בפנייתם למבקר העירייה, עו"ד אלישע שלם, אמרו התושבים "אנחנו גרים בדירות למעלה מארבעה חודשים ואתם מזלזלים באופן שיטתי בדרישתנו. אנו אזרחים משלמי מיסים ודורשים את התערבות העיריה בפתרון הבעיה. אותנו לא מעניין הסכסוך בין עירית קריית אתא למינהל או לחילופין הקבלן ,  או חוסר רצון לבצע עבודות תיקון הקמה ותשתיות ברחוב נתן שפריצר. לא ייתכן שבכירים בעירית קריית אתא מזלזלים בפניות במיוחד שמדובר על אסון שקרב ובא".

בתשובתו אמר שלם כי העירייה פנתה למנהל מקרקעי ישראל ולחברה המבצעת בדרישה לסיים את כלל עבודות הפיתוח בשכונה. מעיריית קרית אתא נמסר בתגובה: "כפי שנמסר גם לדיירים, מדובר בקטע דרך פנימי ונקודתי בו מבוצעות עבודות פיתוח ובנייה שנמצאות בעיצומן. בהתאם להסכם שנחתם בשבוע שעבר עם רשות מקרקעי ישראל נקבע כי השלמת כלל התשתיות בשכונה מבוצעת ע"י רמ"י באופן מיידי על פי הסטנדרטים העירוניים ובמקביל מבצעת העירייה את השלמת קטע הדרך של הכביש הפנימי שנותר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות