fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי כפר ביאליק הגיעו עד הכנסת

נציגי התושבים, המנהלים מאבק נגד הפקעות קרקעות הכפר, אמרו בדיון: "זהו מהלך פופוליסטי שלא יוזיל את מחירי הדיור"
"מיקרוקוסמוס של חלם והלם". כפר ביאליק (צילום: עצמי)
"מיקרוקוסמוס של חלם והלם". כפר ביאליק (צילום: עצמי)

 

נציגי התושבים בכפר ביאליק, הנלחמים בימים אלה נגד הפקעת קרקעותיהם,  השתתפו השבוע בדיון מיוחד שהתקיים בכנסת. "הפקעת האדמות החקלאיות היא מהלך פופוליסטי שלא יוזיל את מחירי הדיור", אמרו התושבים בדיון. את הדיון יזמו הח"כים יעל כהן פארן מהמחנה הציוני תמר זנדברג ממרצ ומיקי לוי מיש עתיד.

תזכורת: לפני כחצי שנה גילו תושבי כפר ביאליק על תוכנית רשות מקרקעי ישראל והוועדה הלאומית לדיור להפקעות קרקעות בכפר לטובת פרויקטים למגורים של קרית אתא וקרית ביאליק. לאחרונה, הם הגישו עתירה לבג"ץ בניסיון למנוע את ביצוע התוכנית.

"מיקרוקוסמוס של חלם והלם". כפר ביאליק (צילום: עצמי)
"מיקרוקוסמוס של חלם והלם". כפר ביאליק (צילום: עצמי)

"הפקעת אדמות כפר ביאליק וחיסול החקלאות ביישוב הם פופוליזם זול וזריית מלח בעיני הציבור. מקדמים מהלך הרסני ודרקוני תחת טענה שקרית, שחייבים לחסל שדות, מטעים, רפתות ולולים, כדי להוזיל את מחיר הדיור בישראל", אמרו נציגי התושבים בכנסת.

שלמה אברמוביץ, שמנהל את אסטרטגיית המאבק של כפר ביאליק, אמר בדיון: "מה שמנסים  לעשות לכפר ביאליק הוא 'מיקרוקוסמוס של חלם והלם'. 'חלם' מפני שיד ימין של המדינה לא יודעת מה עושה יד שמאל. מתנפלים על הכפר עם חמש תוכניות הפקעה שונות, חלקן סותרות זו את זו. 'הלם' מפני שהתוכניות מתעלמות מעתודות קרקע קיימות וזמינות, שיספיקו לצורכי הבנייה בקריות למשך שני העשורים הקרובים בלי לחסל את הריאה הירוקה האחרונה בגוש האורבני של הקריות".

נציגי המאבק הציגו בדיון עבודה של משרד התכנון צ'מנסקי בן שחר, שבה נקבע בין היתר, שבשטח הקריות קיים היצע זמין לבנייה של כ~12 אלף דירות וכ~40 אלף נוספות בתכנון.

יום לפני הדיון בכנסת הגישו המועצה האזורית זבולון וכפר ביאליק ערעור לבית המשפט העליון, נגד החלטת בית המשפט המחוזי בעניין "ועדת הגבולות", שהעבירה אדמות של כפר ביאליק לשטח השיפוט של קרית ביאליק. בערעור נטען, בין היתר: "כפר ביאליק נמצא במאבק מרובה חזיתות, שעלול להביא קץ ל~82 שנים של עבודת אדמה ולפגיעה בדורות של חקלאים ועובדים המתפרנסים מכך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות