fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

3 טיפים לבידוד ביתי טוב

בית טוב הוא כזה שאנו נמצאים בו והטמפרטורה שבו היא בדיוק נכונה, שהרעשים מבחוץ אינם חודרים פנימה ומפריעים לנו בשגרת היום־יום או בשנת הלילה שלנו גם כשהבית שלנו אינו סובל מרטיבות במהלך החורף ובעת הגשמים. במאמר זה נציע לכם שלושה טיפים לבידוד של ביתכם באופן המיטבי ביותר.
3 טיפים לבידוד ביתי טוב | pixabay

בידוד תרמי

בידוד זה הוא המשפיע על הטמפרטורה שאותה נרגיש בתוך הבית. הטמפרטורה אידיאלית נעה בין 21–23 מעלות בתוך הבית. לצערנו הרב יש לא מעט מקרים שביצוע הבידוד אינו נעשה כראוי, ואנו מוצאים את עצמנו משקיעים כסף רב בחימום החורף בבית באמצעים שונים וקירורו בקיץ. בידוד תרמי אשר נעשה כהלכה יכול לצמצם את העלויות הכספיות שלנו באופן ניכר.

הבידוד נקבע על ידי שני פרמטרים: הראשון – שלב התכנון שבו עוסקים בגודל החללים בדירה, כיווני הדירה, גודלם של כלל חלונות ודלתות הבית, חומרי הבניין השונים המיועדים לשם האיטום והשיטות שבהן משתמש הקבלן לאיטום ובנייה. השני – שלב הביצוע בפועל שבו הקבלן מתרגם את ההנחיות למציאות. כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר יש להקפיד על איכותו של הביצוע בפועל כמו גם על הביצוע המדויק של המפרט בזמן הבנייה וזאת משום שזה כמעט בלתי אפשרי לשפר באופן מהותי את הבידוד התרמי בדירה שהיא כבר בנויה.

בידוד אקוסטי

בידוד אקוסטי מיועד למנוע את כניסתם של הרעשים החיצוניים השונים לתוך ביתנו. תכנון נכון עם ציפויים אקוסטיים, קירות מבודדים, חלונות ופתחים בעלי איטום אקוסטי יכולים לסייע לכם להפחית את הרעשיים באופן ניכר.

בידוד אקוסטי לרוב אינו נכלל בתוך עבודות השיפץ שמבצע קבלן, ולכן אם אתם סובלים מבעיה זו חשוב להתייעץ עם יועצים אקוסטיים אשר יוכלו להציע לכם פתרונות רלוונטיים לבעיה שממנה אתם סובלים לאחר שבדקו את רמת הרעש הקיים בביתכם. אם כך היכן ניתן לשלב בידוד אקוסטי? אלו המקומות ברחבי הבית או הדירה שתוכלו לבודד בהם את הרעש.

  • בידוד תקרה וקירות – באופן כללי כדאי לדעת שככל שהקירות שלכם עבים ומאסיביים יותר, כך הבידוד שלהם טוב יותר. ומשזה נאמר, כדי למנוע רעשים מבחוץ ניתן לבודד את קירות המבנה עם קיר גבס המותקן במרחק של חמישה סנטימטרים וביניהם להניח חומר בידוד. אם אתם גרים בדירת פנטהאוז וסובלים מרעש הגשם בחורף ניתן לנסות ולבודד את התקרה כפי שעושים עם הקירות.
  • זכוכיות ובידוד חלונות – משום שזכוכית אינה חומר מבודד מוצלח במיוחד, כדי ליצור בידוד עם זכוכית יש צורך לעבות אותה, ככל שהזכוכית עבה יותר כך הבידוד טוב יותר. במקרים מסוימים כדאי לשקול אף זיגוג כפול. כמו כן יש לקחת בחשבון את איטום מסגרת החלון משום שהיא מאפשרת כניסת אוויר וכך גם מעבר של קול. חלונות על ציר מבודדים טוב יותר רעש מאשר חלונות הזזה, ולגבי המסגרת תוכלו להיעזר באטמי גומי שהם יעילים יותר מאשר אטמים מוזרקים.
  • צנרת רועשת – אם דווקא הרעש של המים הזורמים הוא זה שצורם באוזניכם תוכלו לפתור בעיה זו בכמה שיטות: אם הצנרת גלויה או כזו העוברת דרך ארון הפתרון המוצלח ביותר יהיה שרוולים אקוסטיים. אם הצנרת המרעישה היא דווקא מאוחרי הקיר תוכלו להתקין בידוד של קיר כפי שציינו מעלה. חשוב שתדעו שכיום ישנם צינורות המיוצרים עם בידוד אקוסטי מובנה שמפחיתים את הרעש כמעט לחלוטין.

בידוד מפני רטיבות

כדי להימנע מעובש ופטריות בקירות, חשוב מאוד שהבלוקים שמהם בנויים הבית או הדירה שלכם יהיו סופחי מים ברמה גבוהה. בלוק כזה יוכל למנוע נזקים רבים מבחינת המבנה ולחסוך לכם כסף רב בהמשך הדרך. אם בכל זאת יש לכם עובש או פטריות בקיר חשוב מאוד שתטפלו בהם במקביל לעניין האיטום והבידוד הנדרשים כדי להבטיח שבעיה זו לא תחזור על עצמה בכל שנה בעונת הגשמים. כמו כן הוספת קיר גבס במקום שכבר יש בו בעיית רטיבות אינה מומלצת שגם הדבר היחיד שיקרה הוא שהבית יסריח מעובש כי כעת הוא יהיה כלוא בין הקירות. לכן, חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע שמומחה בעניין, ויוכל להעניק לכם את הפתרונות הטובים ביותר בנושא.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות