fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תעסוקה יציבה ובטוחה עם ערך מוסף משמעותי – תואר ראשון בחינוך ולימודי חינוך מיוחד

בחירת מסלול הלימודים הגבוהים אליו נירשם היא במקרים רבים בחירה קשה ומבלבלת. האפשרויות רבות ושונות, לרבים לא לגמרי ברור מה הם אוהבים ומה באמת מעניין אותם וההיבט התעסוקתי הוא תמיד מבלבל ובלתי צפוי. עבור כל מי שמתלבט/ת בנושא זה, נרצה להציע כמה סיבות טובות לשקול בחיוב להירשם דווקא לתואר ראשון בחינוך, ובפרט להתמחות בחינוך מיוחד
צילום: פוטוליה

מדוע דווקא תואר ראשון בחינוך, ולא במקצוע אחר כלשהו? מהם היתרונות של השכלה פורמלית בתחום זה ומדוע כדאי לשקול ספציפית את האפשרות של התמחות בחינוך מיוחד?

סיבות טובות לבחור בתואר ראשון בחינוך

קיימות כמה סיבות טובות ביותר לבחור דווקא בתחום החינוך עבור התואר הראשון, על פני מרבית האלטרנטיבות האחרות ביניהן אנו מתלבטים.

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של עיסוק בחינוך הוא היציבות התעסוקתית. במרבית תחומי העיסוק קשה כיום לדעת בביטחון מה יהיה מצב התעסוקה במשק בעתיד הקרוב, שלא לדבר על העתיד הרחוק יותר. במקרה של חינוך המצב שונה – תעסוקה בחינוך תמיד תהיה, לא משנה מה יקרה במשק ואילו התפתחויות בלתי צפויות יגיעו. אנשי חינוך תמיד צריך, שכן ללא מערכת חינוך יציבה ומתפקדת המדינה כולה אינה יכולה להתקיים. אנשי חינוך יכולים להיות רגועים, סמוכים ובטוחים כי תהיה להם עבודה, גם בעוד שנה, שנתיים ועשר שנים מהיום.

בנוסף לכך, חינוך הוא תחום אשר העיסוק בו נושא בצידו ערך מוסף משמעותי, תחושת סיפוק והגשמה עצמית. אנשי חינוך בעצם זוכים לעצב את דורות העתיד ולהיות מעורבים בעיצוב פני החברה בפועל. בניגוד למקצועות רבים כיום אשר כוללים בעיקר שעות של שעמום וסיזיפיות מדי יום, בעולם החינוך התעסוקה כוללת ערך מוסף משמעותי ביותר אשר נותן תחושה של משמעות לעיסוק היומיומי.

התמחות בחינוך מיוחד

בתוך העולם של לימודי חינוך ניתן למצוא מספר רב של התמחויות אפשריות שונות מתוכן ניתן לבחור (דוגמאות בקישור הבא). אחת המומלצות שבהן היא התמחות בחינוך מיוחד. אנשי חינוך בעלי התמחות בחינוך מיוחד זוכים לעבוד עם הילדות והילדים הזקוקים לסיוע נוסף, כזה שיאפשר להם להשלים ולסגור פערים מול ילדים אחרים בגילם, או ליהנות ממסגרת ייעודית, מכילה ונעימה בה הם יוכלו להתפתח בקצב שלהם.

להתמחות בחינוך מיוחד יתרונות שונים על פני מסלולי התמחות ולימודים אחרים, בפרט היתרונות של לימודי חינוך בכלל, אך במקרה זה הם חזקים עוד יותר – אנשי חינוך מיוחד מבוקשים יותר אף עוד יותר מאנשי חינוך אחרים, מאחר ובארץ פועלות אינספור מסגרות של חינוך מיוחד (הן בפני עצמן והן במסגרת בתי ספר ומוסדות חינוך  רגילים).

כמו כן, תחושת הסיפוק והערך המוסף הנלוות לעיסוק בחינוך מיוחד הן משמעותיות במיוחד, כפי שניתן לתאר. בעיסוק במקצוע זה אתם יכולים להיות בטוחים כי תמצאו לא רק פרנסה יציבה, מבוקשת וארוכת טווח, אלא גם אינספור רגעים של חסד ותחושת שליחות והגשמה אמיתית…

למידע אודות התוכנית ללימודי חינוך מיוחד >> לחצו כאן <<

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות