fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שיקום אורטופדי- חוזרים לשגרה במהרה

שיקום אורתופדי יכול לחולל ניסים. בזכות השיקום ניתן להפחית כאבים, להחזיר איברים פגועים לתפקוד, לשפר את טווח תנועה והתפקוד היומיומי.
שיקום אורטופדי. צילום: יח"צ
שיקום אורטופדי. צילום: יח"צ

הבן של השכנה נפל מהקורקינט שלו ושבר את המרפק, השכנה הקשישה מהבית ממול נפלה במקלחת ושברה את מפרק הירך, בעלי עובד בהייטק ובעקבות אורח חיים ישבני סובל מכאבי צוואר וגב, חמי סובל מדלקת מפרקים שגרונית ומטופל שלי נפצע במהלך אימון ספורט וקרע את הרצועה בברך. וכל זה רק בשבוע האחרון.

מחלקות המיון, המרפאות והמכונים השונים מוצפים באנשים שנחבלו בגופם ממגוון רחב של סיבות. חלקם יסתפקו בטיפול רפואי, משככי כאבים ומנוחה, ויחזרו לשגרת חייהם לאחר תקופה קצרה. אמנם חלקם יזדקקו לשיקום אורטופדי בידי פיזיותרפיסט ו/או מרפאה בעיסוק.

שיקום אורטופדי נותן מענה לבעיות שריר ושלד הנגרמות כתוצאה מחבלה, תנועה לא נכונה, שחיקה או שימוש במנחי עבודה לא יעילים. שיקום אורתופדי כולל שימוש במגוון טכניקות טיפוליות להקלה על כאב, לשיפור טווחי התנועה ולשיפור התפקוד היומיומי.

שיקום אורתופדי מתמקד בהחזרת המטופל לפעילות מלאה, יומיומית וספורטיבית, לפי המטרות האישיות שלו, תוך שימת דגש על חיזוק הגוף ומניעת הישנות הבעיה.

צוות המטפלים של Restart Therapy כולל פיזיותרפיסטים.ות ומרפאים.ות בעיסוק מוסמכים מהשורה הראשונה, אשר מתמחים בשיקום אורטופדי, ומעניקים את השירות באופן פרטי אצלכם בבית. טיפול מקצועי, שמניב תוצאות במהרה, בזמן ובמקום שנוחים לך.

שיקום פציעות ספורט בתקופת הקורונה

אחד הדברים הטובים שצמחו בתקופת הקורונה הוא ההתעסקות הגוברת של אנשים בספורט. פציעת ספורט בהגדרתה היא כל פגיעה, פציעה או מחלה המתרחשת במהלך ספורט או פעילות גופנית. חלק מפציעות הספורט הן למעשה תאונות, אחרות נובעות משיטות תרגול ואימון לקויות, ציוד לא מתאים, חוסר בהתאמה גופנית או חוסר בחימום ותרגול מתיחות לפני ואחרי האימון.

בין אם מדובר בספורט כתחביב או כמקצוע, פציעות ספורט בדרך כלל מתרחשות בקרב אוכלוסייה בריאה וצעירה והפציעה נגרמה תוך כדי פעילות שהיא פעילות מטיבה בסך הכול. תהליך השיקום וטיפולי הפיזיותרפיה והריפוי בעיסוק במצבים כאלה, בדרך מסייעים לתהליכי ההחלמה הטבעיים של הגוף, ומאפשרים למתאמן לחזור לשגרה מלאה, במהרה.

שיקום אורטופדי בגיל המבוגר – טיפול פרטי בבית הקשיש

אחת הסיבות השכיחות שמובילות לצורך בשיקום אורטופדי בגיל המבוגר היא נפילה בבית או מחוצה לו. 1/3 מהמבוגרים מעל גיל 65 נופלים לפחות פעם אחת בשנה, אצל מבוגרים מעל גיל 80 הסטטיסטיקה עולה ל-50%, כך שכל מבוגר שני נופל לפחות פעם אחת בשנה. הנתון הזה נכון לכלל האוכלוסייה המבוגרת בישראל. אדם מבוגר עם מחלה נוירולוגית ברקע, כמו דמנציה, או פרקינסון, עלול ליפול בהסתברות גבוהה אף מזה.

רוב הנפילות מתרחשות בבית. רובן מסתיימות בחבלות יבשות וכאבים, אך יש מצבים בהם הנפילה עלולה לגרום לחבלת ראש או לשבר. התוצאות השכיחות ביותר של נפילה בגיל המבוגר הוא שבר בצוואר הירך, שבר בירך או שבר באגן.
רוב השברים בגיל המבוגר מצריכים ניתוח לאיחוי השבר או להחלפת המפרק השבור. הנפוץ ביותר הוא תהליך שיקום לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך. בכל מקרה, גם אם השבר לא נותח, רוב הסיכויים שאותו מבוגר יזדקק לתהליך שיקום בבית.

Restart Therapy המומחים לשיקום ביתי בגיל המבוגר, מזה שנים, מעניק שירותי שיקום אורטופדי וגריאטרי בבית המטופל. השיקום ניתן על ידי צוות מטפלים מוסמך בעל ההכשרה והניסיון הנדרשים בעבודה עם קשישים, בעלי מצבי תחלואה רבים ומגוונים.

למידע נוסף בנוגע לשיקום אורטופדי, שיקום נוירולוגי או שיקום גריאטרי מוזמנים לבקר באתר שלנו בכתובת:www.restart-therapy.co.il  או להתקשר אלינו בטלפון שמספרו 077-9966400.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות