fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קניית דירה מקבלן – כל מה שחובה לדעת לפני שקונים דירה

קנייה של דירה חדשה מקבלן היא מהפעולות היותר מרגשות בעולם המודרני, בדרך כלל מדובר בפרויקט מגורים יוקרתי וחדש מה שמרגש אותנו מאוד
רכישת דירה חדשה מקבלן | pixbay

טבעי שאנו רוצים לקפוץ על האפשרות של קניית דירה מקבלן ואולי מתעלמים מדגלים אדומים שמופיעים בדרך.

אז מה צריך לדעת על קניית דירה מקבלן וכיצד נכון לבצע את התהליך הזה בסיכון מינימלי? ריכזנו עבורכם את כל המידע שחשוב לדעת.

בחסות לאומי

החלום הגדול והסיכון הגדול לא פחות

קניית דירה מקבלן היא הלכה למעשה קנייה של דירה חדשה, אנחנו משקיעים מיליוני שקלים, לוקחים משכנתא גדולה, מתחייבים לטווח ארוך מאוד והכל בשביל שנוכל לשדרג את חיי היום יום שלנו ואת איכות החיים שלנו ונעבור לגור בדירה חדשה ויוקרתית אותה נוכל להפוך לבית חלומותינו.

עם זאת, בדיוק כמו שאנחנו רוצים להגשים את החלום שלנו, כך אנחנו גם פוחדים שהחלום יהפוך לסיוט.

בשנים האחרונות צפו יותר ויותר מקרים של יזמים וקבלנים שגרמו להפסדים עצומים אצל לקוחותיהם, כשלקחו את הכסף והתחייבו על בנייה מסוימת ובסופו של דבר השאירו את המשקיעים חסרי כל.

הדבר יצר סטיגמה מעט שלילית לתהליך קניית דירה מקבלן באופן כללי והוביל רבים מאתנו להססנות בכל מה שנוגע להגשמת חלום המגורים שלנו.

לכן, חשוב להכיר את האלמנטים החשובים בתהליך זה ולדעת כיצד לעשות אותו נכון.

 על מה חשוב להקפיד כשקונים דירה מקבלן?

לפני שמתחילים בתהליך קניית דירה מקבלן, צריך לדעת עם מי אנחנו עובדים, יש לבצע בדיקה מקיפה על פרויקטים קודמים ונוכחיים של אותו הקבלן ולראות האם דיירים העלו דגלים אדומים ביחס לעבודה שלו.

כדאי לבדוק מועדי מסירת דירות, ליקויי בנייה ופרמטרים נוספים, מלבד זאת צריך להבין האם ישנה אינדיקציה כלשהי לחוסר יציבות כלכלית של הקבלן – שכן פשיטת רגל שלו תוך כדי תהליך הבנייה תשאיר אותנו חסרי דירה וחסרי אונים.

חשוב מאוד לבדוק שיש לקבלן היתר בנייה ואם אין לו כזה אז צריך לגלם את היתר הבנייה שהוא צריך להשיג, כתנאי להעברת התשלום על הדירה בחוזה שנחתם איתו.

לבסוף, יש לוודא שאתם מלווים על ידי אנשי מקצוע איכותיים, שמעניקים לכם מידע אמין ובלתי תלוי לאורך התהליך – החל בליווי משפטי, דרך יועץ משכנתאות וכלה בשמאי מקרקעין.

 דגלים אדומים שחשוב להכיר

הדגלים האדומים המוכרים ביותר הם אלה שמתפרסמים בתקשורת חדשות לבקרים, על יזמים וקבלנים שמשאירים את המשקיעים שלהם חסרי דירה אחרי שהשקיעו בה את מיטב כספם.

עם זאת, לא כל קבלן שיש סביבו דגלים אדומים הוא ענבל אור – אצל חלקם מדובר בדגלים אדומים עדינים בהרבה.

האם הקבלן מדבר בצורה כללית ואמורפית על לוח הזמנים של הבנייה ונמנע מציון של תאריכים מדויקים? האם הגורמים שאיתם אתם עובדים בבנק או בשמאות המקרקעין מכירים את הקבלן הזה? האם ההיכרות היא חיובית או שלילית? ומה אומרים עליו דיירים שמתגוררים כיום בפרויקטים שהוא סיים?

כל השאלות האלה יכולות להניב תשובות שמהוות דגלים אדומים או לכל הפחות צהובים – דברים שחשוב לשים אליהם לב לפני שאתם חותמים ומבצעים את ההתחייבות.

 כשעושים את התהליך בצורה חכמה – אין שום דבר מרגש יותר

אם נכנסתם לתהליך של קניית דירה מקבלן ואתם מבצעים את התהליך הזה בצורה זהירה ושקולה, עם ייעוץ של אנשי המקצוע הנכונים והיכרות עם כלל הדגלים האדומים מהם צריך להתחמק – אתם מכניסים את עצמכם בצורה חכמה לתהליך מרגש שאין כמותו.

קנייה של דירה מקבלן, מעניקה לכם התחדשות שכמעט אי אפשר להשיג בעולם מודרני ועמוס כמו שלנו ומאפשרת לכם לעצב את החיים שלכם כראות עיניכם.

 

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות