fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פתרון אינטימי: איך ניתן לטפל בבעיות אינטימיות של נשים בצורה טבעית?

נשים רבות סובלות לאורך החיים מבעיות ייחודיות למערכת הנשית המתבטאות באיבריהן האינטימיים. אין צורך להסתיר או להתבייש, שכן התופעות השונות שנסקור בכתבה יכולות לקבל מענה בצורה טבעית ולא פולשנית, רובן אף פשוטות יחסית לטיפול. מה מקור הבעיה? איזה פתרונות יש? ואילו מתאימים לאיזו בעיה? סידרנו עבורכן את המידע כך שיהיה יותר קל להתמצא, בדרך לבריאות איתנה.
צילום: pexels

פטרייה בנרתיק

אם את אישה, כנראה שחווית פעם אחת לפחות את הצרה הזו. גרד בפות, אודם בחלקו החיצוני והפרשות סמיכות ודביקות, אלו הם חלק מהסימנים לפטרייה בנרתיק. כמו כן, לעיתים ניתן לחוש בתחושת צריבת בעת הטלת שתן. כדי לטפל בבעיה בצורה אופטימלית כדאי לשלב בהתמודדות תנועה בריאה, מגוון מזונות חיים מן הצומח ונטילה של תוספי תזונה אשר יסייעו באיזון המערכת. כך למשל, גרד בפות יוכל להירגע משמעותית לאחר מריחת שמן קוקוס על האזור המגורה. זאת כיוון ששמן הקוקוס ידוע בתכונות ה"אנטי" שלו (אנטי-פטרייתי, אנטי-בקטריאלי ואנטי-ויראלי), המסייעות להחזיר את האיזון החיידקי לאזור. כמו כן, ניתן גם להכין שטיפה וגינלית ביתית מתמיסת מים וחומץ תפוחים ולהשתמש בה שלוש פעמים ביום (בערך כף חומץ על כוס מים, אם יש תחושת צריבה הפחיתי בחומץ).

בנוסף, כיוון שפטרייה בנרתיק ניזונה מחומרים הקיימים בסוכרים ובפחמיות, אלו מזונות שעלולים להוות כר פורה עבורה. לכן, על אף הקושי הכרוך בפרידה מפחמימות פשוטות וסוכרים, הסרתם מהתפריט יכולה להחליש את הפטרייה ובמקביל לחזק את גופך במלחמה נגדה. אמצעי נוסף שיכול לסייע הוא נטילת פרוביוטיקה אופן קבוע, כדי להגביר את כמות החיידקים הטובים ולהשיב את האיזון החיידקי במעיים על קנו, מה שבתורו יסייע להתמודד עם החיידקים הרעים ולמגר את הפטרייה.

דלקת בדרכי השתן

דלקת בשתן נגרמת לרוב כתוצאה מזיהום חיידקי, ועל אף שהיא יכולה להופיע אצל נשים וגברים כאחד, היא נפוצה יותר בקרב נשים באופן מובהק. כמו כן, למרות  שבאופן עקרוני הדלקת יכולה להיווצר במקומות שונים במערכת השתן, היא לרוב תופיע בשלפוחית השתן. מעבר לאי הנוחות והכאב הכרוכים בה, אם היא אינה מטופלת, דלקת בשתן עלולה לגרום לנזקים בריאותיים ממשיים. עם זאת, אל בהלה. זוהי דלקת שנחשבת יחסית קלה לטיפול וניתן להתמודד איתה באמצעים טבעיים אשר לרוב ישפרו את המצב.

כך למשל, לצד נטילת פרוביוטיקה אשר תחזק את המערכת החיסונית, ניתן לשתות מיץ חמוציות טבעי או ליטול קפסולות חמוציות ודי-מאנוז לזירוז תהליך ההחלמה. קפסולות אלו מכילות חומרים אשר נמצאו כיעילים בסילוק חיידקי אי קולי כאשר הם פועלים במקביל (כתוצאה מהמבנה המולקולרי שלהם). מינרלים מסוימים, כמו אבץ וסלניום, ניתן לצרוך בצורתם הטבעית ממזונות מסוימים כמו אגוזי ברזיל למשל (ההמלצה היא שלא יותר לאכול יותר משניים ביום), ואפשר לחלופין אותם לצרוך כקפסולות מרוכזות, אשר יסייעו באיזון כמות החומרים האנטי- אוקסידנטים בדם.

יובש בנרתיק

גיל המעבר הוא תקופה שבה מתחוללים שינויים הורמונליים רבים בגוף האישה, המשפיעים על מערכות גופה השונות. גיל המעבר, כשמו כן הוא, מעביר את גוף האישה שינויים, חלקם ניטרליים וחלקם יוצרים אי נוחות ובמקרים מסוימים אף כאב. אחת התופעות המאפיינות שלב זה היא יובש בנרתיק. תופעה זו אולי אינה מדוברת הרבה אך היא טבעית בהחלט וקיימת בשכיחות גבוהה. הבשורה הטובה היא ,שהטבע כבר חשב על הכל, ויש כמה צמחים שעשויים לתרום לאיזון ההורמונלי בתקופה המורכבת הזו ולהקל על ההתמודדות עם היובש ותופעות נוספות האופייניות לשינוי במערכת ההורמונלית. כך למשל אנג'לינקה סינית, הידועה גם בכינויה: "הג'ינסנג הנשי". ההשפעה ההורמונלית של הצמח נעשית על ידי עידוד ייצור אסטרוגן – הורמון מין עיקרי בגוף האישה הנדרש לפעילות תקינה של מערכות שונות, בדגש על המערכת ההורמונלית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות