fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פשטידות יומיומיות – קלות וטעימות

אם יש משהו שתמיד כדאי שיהיה במקרר – הלא שמדובר בפשטידה. פשטידות, על גווניהן הרבים, הן בין המאכלים האהובים ביותר על החך הישראלי. ונוסף על כך שהן טעימות – הן גם שימושיות במיוחד. פשטידה יכולה להיות יופי של ארוחת עשר לבית הספר, מנה עיקרית לארוחת ערב, תוספת לארוחה חגיגית או סתם נשנוש של אמצע היום. לפניכם מספר מתכונים לפשטידות טעימות וקלות להכנה שיעשירו את שולחן האוכל שלכם בשפע של צבעים וטעמים.
צילום: pixabay

לילדים – פשטידת תירס

אין ילד שלא אוהב תירס. וגם אנו המבוגרים נתקשה לסרב לפרוסה מהבילה של פשטידת תירס מתקתקה שמוגשת חמה לשולחן.

להכנת הפשטידה, נטגן בצל בחמאה על להבה גבוהה עד שהוא משחים. נעביר לקערה גדולה ונניח לו להצטנן מעט. נוסיף לקערה גרגירי תירס מתוק מקופסת שימורים (או תירס קפוא שהפשרנו מראש), גבינה צהובה מגורדת, ביצים, שמנת לבישול, קמח תופח, מלח ופלפל שחור. אם אתם אוהבים פשטידה במרקם אחיד, ניתן גם לטחון את התירס קודם במעבד מזון. נערבב היטב את התערובת עד לאיחוד כל המרכיבים. נאפה בטמפרטורה של 180 מעלות למשך כ-40 דקות, עד שהפשטידה זהובה. כדאי לחכות עד שתצטנן מעט לפני שפורסים אותה.

כשנגמרו הרעיונות – פשטידת פסטה

יש לכם פסטה מבושלת במקרר שאין לכם מושג מה לעשות איתה? מצויין! פשטידת פסטה וגבינות היא בדיוק הפיתרון בשבילכם. פשטידה שהיא ארוחה שלמה.

להכנת הפשטידה, נתחיל בבישול של פסטה מסוג שאנו אוהבים – מומלץ להשתמש בפסטה פנה אך לא חובה. בינתיים, נערבב בקערה גדולה ביצים, קוטג', גבינת שמנת, גבינה צהובה מגורדת, גבינה צפתית, גבינה בולגרית, חלב, שמן קנולה, פלפל שחור גרוס ומלח. נוסיף פנימה את הפסטה המבושלת ונערבב היטב עד איחוד כל המרכיבים. ניצוק את התערובת לתבנית משומנת היטב. נפזר מלמעלה גבינה צהובה מגורדת, נכסה בנייר אפייה ונאפה במשך כחצי שעה על חום של 200 מעלות. נסיר את נייר האפייה ונאפה במשך עשר דקות נוספות.

כשיש לכם כוח להשקיע – קיש פטריות

קיש הוא מין פשטידה משודרגת, שעשויה מבסיס של קלתית פריכה שבתוכה מלית גבינתית ורכה. לפניכם מתכון של קיש פטריות חלומי, שניתן להגיש לארוחת צהריים או ערב, תלוי במה שתחליטו לשדך לו. אם אתם ממהרים – תוכלו להחליף את הבצק הפריך שבמתכון בבצק פריך קנוי מהסופר, זה מקצר את התהליך באופן משמעותי.

להכנת הקלתית, נכניס למעבד מזון קמח, חמאה, מלח וסוכר, ונעבד בפולסים קצרים עד לקבלת בצק פירורי. נוסיף בהדרגה מים קרים וחלמון ביצה ונמשיך בעיבוד הדרגתי עד שמתקבל בצק אחיד. נעבד את הבצק לצורת כדור, נעטוף אותו בניילון נצמד ונכניס למקרר למשך כחצי שעה.

לאחר מכן, נרדד את הבצק על משטח מקומח ונהדק היטב ובאופן אחיד לתבנית קיש. נדקור את הבצק עם מזלג לכל רוחבו ונעביר אותו למקפיא לחצי שעה. נפזר על הבצק קטניות כלשהן (שישמשו כמשקולת) ונכניס אותו לאפייה של כרבע שעה בטמפרטורה של 180 מעלות. נוציא מהתנור ונניח על השיש להצטננות.

בינתיים, נעבור להכנת המלית. נטגן בצל קצוץ בחמאה עד הזהבה, נוסיף פרוסות פטריות מסוגים שאנו אוהבים ושום קצוץ ונמשיך בטיגון תוך בחישה מתמדת למשך מספר דקות נוספות. נעביר את התערובת לקערה ונניח לה להצטנן. נוסיף לקערה שמנת להקצפה, גבינה בולגרית, פרמז'ן, ביצים, קמח, מלח, פלפל שחור ועלי טימין טרי ונערבב היטב.

ניצוק את התערובת שקיבלנו על גבי הבצק ונשטח בעדינות בעזרת מרית. נכניס לתנור למשך 40 דקות בטמפרטורה של 170 מעלות עד שהקיש זהוב ומפתה. כדאי להניח לו להצטנן במשך כרבע שעה לפני שנחתוך אותו.

הבריאה – פשטידת ברוקולי

ברוקולי הוא אחד הירקות הבריאים ביותר שבנמצא. הוא דל בקלוריות, ועשיר במיוחד בויטמין סי, חומצה פולית וברזל. לפניכם מתכון לפשטידת ברוקולי עשירה ובריאה במיוחד שתשמח את בני כל המשפחה.

נחתוך ברוקולי טרי (או ברוקולי קפוא שהופשר) לחתיכות בגודל שאנחנו אוהבים, ונכניס לקערה גדולה. נוסיף חמאה מומסת, שמנת חמוצה, ביצים, קוטג', גבינה צהובה מגורדת, קמח, אגוז מוסקט, מלח ופלפל. נערבב היטב עד שנקבל תערובת אחידה. נשמן תבנית שמתאימה לתנור, ונזרה בתחתיתה סולת. ניצוק את תערובת הברוקולי ונאפה למשך 50 דקות בחום של 180 מעלות. נגיש חם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות