fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

'פרו בטון' בהסבר על מה שרציתם לדעת על ניסור בטון ולא העזתם לשאול

צריכים לבחור קבלן ניסור בטון ולא יודעים איפה להתחיל? לא בטוחים מה זה בכלל ניסור בטון, למה צריך לנסר בטון, איך בוחרים קבלן מקצועי וכמה זה אמור לעלות לכם?
חיתוך בטון (צילום: מתוך pxhere)
חיתוך בטון (צילום: מתוך pxhere)

מתברר שמרבית האנשים כלל אינם מכירים את השירות ולעתים קרובות אינם בוחרים את המנסר באופן הנכון, עניין שיכול לעלות שלא מעט כסף וכאבי ראש. פגשנו את צוות 'פרו בטון' המתמחים שניסור וקידוח בטון, כדי ללמוד על התחום שהולך והופך לחלק כמעט בלתי נפרד מכל בנייה ושיפוץ.

ניסור בטון – על מה אנחנו מדברים?

נפתח בשורה התחתונה – חיתוך בטון היא במרבית המקרים הטכניקה היחידה לבצע שינויים בחומר הבניה החזק ביותר בעולם, והוא הבטון. אמנם יש טכניקות שונות לניסור בטון, עליהן נעמוד בהמשך המאמר, אך אין כיום שום טכניקה אחרת שמאפשרת לחתוך בבטון בצורה מדויקת ולהגיע לתוצאות הרצויות.

אם בעבר קבלני בנייה היו נוהגים לעשות שימוש בחומרי בנייה קלים יותר, כמו בלוקים, גבס, פח ועץ, כיום הבטון הוא המלך ובתוך כך, עלה הצורך הטבעי לטכניקות שיסייעו בהתמודדות עם העוצמה שלו.

ניסור בטון – למה צריך את זה בכלל?

חשבתם פעם איך קבלן הבניה אמור לפתוח פתחים לחלונות ודלתות? יש לו שתי אפשרויות. הראשונה היא לבנות את המבנה עם החלונות והפתחים מוכנים ואילו השנייה היא לנסר את הבטון על מנת ליצור את הפתחים האלה.

כשקבלן בניה בונה את הבית שלכם על פי תכנית הדירה, הוא מחויב ליצור פתחים עבור הדלתות והחלונות במידות המדויקות ובעובי הנכון. בנוסף, על קבלן הבניה לקדוח את הבטון על מנת ליצור פתחים למזגנים, ואפילו עבור פתח ייעודי לצינור של מייבש הכביסה שלכם. באמצעות ניסור וקידוח בטון, קבלן הבניה יוכל לבצע תיקונים ושינויים על פי תכנית המבנה.

ניסור בטון מקצועי – כך עושים זאת נכון

על מנת לנסר את הבטון ולבצע בו את השינויים הרצויים, ניתן להיעזר בשתי טכניקות עיקריות שמקובלות כיום בתחום.

הטכניקה הראשונה היא ניסור בטון באמצעות מסור יהלום שפשוט חודר את השכבה הקשה של הבטון. מדובר במסור מיוחד שכולל להבים חדים מאד שמצופים ביהלום. למה דווקא יהלום? היהלום הוא החומר החזק ביותר בעולם. אז נכון, לא ניתן לבנות איתו כמו הבטון, אך באמצעותו ניתן להתמודד עם הבטון ולנסר אותו. במהלך העבודה, מסור הבטון מבצע שימוש במים קרים על מנת לקרר את הלהבים ולשמור על טמפרטורה מתאימה.

הטכניקה השנייה שבה קבלן ניסור הבטון יוכל לנסר את הבטון היא באמצעות כבל יהלום. מדובר בכבל מיוחד שתפקידו ליצור לחץ חזק מאד על הבטון ובתוך כך לחתוך אותו. בטכניקה הזו משתמשים בדרך כלל במקרים בהם לקבלן ניסור הבטון לא תהיה גישה נוחה לעבודה או במקרים שהבטון כל כך עבה עד כדי כך שהמסור הרגיל לא יוכל לחתוך אותו.

בנוסף, ניסור עם כבל נחשב ליותר שקט ולכזה שמתאים במצבים שבהם לא ניתן להפעיל כלים מרעישים כמו מסור.

מה הסכנות בניסור בטון?

עבודת ניסור הבטון היא עבודה מורכבת ומסוכנת שצריכה להתבצע רק על ידי בעלי מקצוע מנוסים ומיומנים.

ראשית, במידה וקבלן ניסור הבטון יבצע את הניסור במיקום לא נכון או לא מדויק, יש סכנת פגיעה ביסודות המבנה והוא פשוט עלול לקרוס. במקרים אחרים, המסור יכול לפגוע בתשתיות שמצויות בתוך הבטון כמו לדוגמה צינורות מים, כבלי חשמל וכדומה.

בנוסף, השימוש עצמו במסור היהלום ובכבל היהלום מהווה סכנה מידית לפגיעות ולתאונות עבודה. כמו כן, מכיוון שמסור היהלום מבצע שימוש שוטף במים ומחובר תוך כדי לחשמל, בעל המקצוע שמבצע את העבודה נתון לסכנת התחשמלות.

לאור הסכנות – בוחרים בקבלן ניסור בטון מקצועי

הסכנות שציינו בסעיף הקודם הן בדיוק הסיבה שצריכה לגרום לכם לתת את מירב תשומת הלב על בחירה נכונה של קבלן ניסור בטון.

אל תניחו לעצמכם לרגע וחפשו קבלן ניסור מקצועי ואמין, כזה שיש לו לקוחות מרוצים שיכולים להעיד על המקצועיות והאיכות שלו. כדאי להתמקד במנסרי בטון באזור המגורים או העבודה שלכם מכיוון שמי שקרוב אליכם, אינו צריך לשנע את הכלים למרחקים, עניין שיכול לחסוך לכם לא מעט. ב'פרו בטון' תוכלו להזמין שירותים בעשרות ערים וישובים. קראו חוות הדעת והמלצות על בעל המקצוע ובמידה ויש לכם את הספק הכי קטן, אל תסגרו איתו.

במידה וקבלן ניסור הבטון נראה לכם אמין, זה הזמן להזמין אותו לאתר הבניה או השיפוצים, על מנת שיוכל להעריך מקרוב את מורכבות העבודה ולתמחר אותה. כמו בענפי מקצוע אחרים, אל תשמחו על קבלן שאומר לכם שיהיה בסדר ושתסתדרו על המחיר, סגרו הכל מראש ודאגו שכל מה שסגרתם יהיה כתוב.

הצעת המחיר שאתם מקבלים צריכה לכלול את כל השלבים של העבודה, לרבות מחיר כולל מע"מ, לוחות הזמנים, שלבי העבודה, אלמנטים שמייקרים את המחיר ועוד. בנוסף לחיתוך הבטון, חשוב להתייחס גם לפינוי שלו מהסיבה שהפסולת שנוצרת מאוד כבדה ואפילו חדה, וצריך לרסק את הבטון ולפנות אותו אל אתרי פסולת מורשים.

כמה עולה ניסור בטון?

עבודות ניסור בטון מתומחרות ברוב המקרים לפי מטר רץ, אלא אם כן מדובר בעבודה נקודתית של ניסור פתח לדלת או חלון. בדרך כלל העלות למטר מתחילה ב- 1500 ₪, אך כמובן שאם מדובר בעבודה מורכבת יותר או שהגישה פחות נוחה, המחיר יעלה בהתאם.

מכיוון שיש מגוון גורמים שעלולים להשפיע על העלות הסופית של העבודה, אנו מציינים שוב שמומלץ מאד להזמין את קבלן ניסור הבטון אליכם על מנת לתת הצעת מחיר מבוססת. בכל אופן, תמיד מומלץ לקחת לפחות 3 הצעות מחיר ולא להסתפק באחת, גם אם היא נראית לכם הכי מקצועית והכי משתלמת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות