fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עונת השפעת כבר כאן – כיצד מתמודדים עם המחלה המדבקת?

כיצד מתמודדים עם השפעת? כדאי להשקיע במלאכת חיזוק מערכת החיסון, על מנת שהגוף יוכל להתמודד עם הנגיף במידה ונדבקים במחלה
כיצד מתמודדים עם שפעת | rp123

בשיתוף פרמה גורי

בתקופת הקורונה השפעת נדחקה קצת הצידה, אבל מחלת הנשימה המדבקת לא נעלמה מהעולם. אומנם יש חיסון ותיק לשפעת שיעילותו הוכחה במקרים רבים, אבל כדאי במקביל לביצוע החיסון, להשקיע גם במלאכת חיזוק המערכת החיסונית, על מנת שהגוף יוכל להתמודד עם הנגיף במידת הידבקות והתפרצות המחלה.

כיצד תדעו שיש לכם שפעת?
תסמיני שפעת שעלולים להצביע על הידבקות בנגיף הם לרוב: חום גבוה, שיעול יבש, כאבי שרירים ומפרקים, כאב גרון, נזלת, כאבי ראש או צמרמורות.

ילדים ומבוגרים יכולים להידבק בשפעת, כשיש קבוצות באוכלוסייה שנמצאות בסיכון גבוה יותר לשפעת כמו תינוקות בעלי מערכת חיסון חלשה, מבוגרים והסובלים ממחלות כרוניות.

שפעת עלולה לגרום לסיבוכים נשימתיים, דלקת ריאות ובמקרים קיצוניים גם לסכן חיים בשל אלח דם והחמרתה של דלקת ריאות.

מגפת השפעת היא לרוב מגפה עונתית המתרחשת בעיקר בין החודשים אוקטובר עד מרץ, על אף שרבים חלו בשפעת והחלימו, הבעיה עם שפעת שהיא מדבקת מאוד וניתן להעביר את הנגיף עוד לפני שצצים תסמינים.

לרוב החולה כבר מדבק יום לפני תחילת התסמינים ונחשב למדבק מאוד ב-3-4 הימים הראשונים למחלה, חולים בשפעת עלולים להישאר מדבקים עד 5-7 ימים גם לאחר תחילת המחלה.

חשוב מאוד לשמור על היגיינה, מרחק ולהיות ערניים לתסמינים שעלולים לבשר על שפעת, תסמיני השפעת יכולים להתרחש במהירות, כשאפשר להרגיש בסדר יום אחד ולמחרת פתאום להרגיש רע.

יש לקחת בחשבון שיש לחדש מדי שנה את החיסון העונתי לשפעת ושיכולים לעבור שבועיים עד שהחיסון מתחיל לפעול, כיוון שלוקח זמן לגוף לפתח נוגדנים על מנת להגן מפני הנגיף.

איך ניתן להפחית את תסמיני השפעת?

במידה ועולה חשש לשפעת, ישנן תרופות סבתא לשפעת ששווה לנסות על מנת למנוע או להפחית תסמינים של הנגיף.

חשוב מאוד לשמור על לחות וצריכה גבוהה של נוזלים שאינם מייבשים, על מנת לאפשר לגוף לשטוף את החיידקים מהמערכת: מים, מרק עוף צח או חליטות תה.

כדאי לנסות לחזק את הגוף בוויטמינים שיכולים לקצר את השפעת, כמו ויטמין C הנמצא בפירות הדר או מינרל אבץ מעדשים, גרגרי חומוס ובשר אדום. השום אף הוא נחשב יעיל בהתמודדות עם צינון ושפעת וכן דבש שהינו בעל תכונות אנטי בקטריאליות ומיקרוביאליות ופרוביוטיקה שמסייעת בשמירה על מערכת העיכול.

סמבוק שחור נחקר בהקשר של קיצור משך ותסמיני שפעת: זהו צמח עתיר בנוגדי חמצון, ויטמין C ופלבנואידים ובעל השפעה אנטי ויראלית, אנטי אלרגית ואנטי דלקתית.

תוסף התזונה סמבוכל הינו תכשיר נחקר של פרי הסמבוק השחור המוצע בפורמולות המתאימות לילדים ולמבוגרים ומהווה את הדרך היעילה לצרוך סירופ מפרי סמבוק שחור.

תנו לעצמכם הזדמנות להחלים כמה שיותר מהר, יש לשמור על מנוחה בעת המחלה כדי לאפשר לגוף להתאושש, גם מקלחת מהבילה, במיוחד עם שמנים אתרים כמו שמן אקליפטוס יכולה לסייע.

גרגור מי מלח המומסים במים חמימים גם יכולים לסייע, במקרים שונים כדאי להקל על מעבר האף באמצעות תרסיס מי מלח, שיכול להקל מאוד גם על הגודש באף הנפוץ בעת מחלת השפעת.

למידע נוסף על חיזוק מערכת החיסון לקראת עונת השפעת היכנסו לכתבה באתר פרמה גורי

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות