fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סתימה בביוב? כך תתמודדו בלי לבזבז כסף וזמן

סתימות ביוב הן עניין נפוץ ויש הרבה דרכים להתמודד איתן אך כדי לעשות את זה באופן הנכון ולפתוח את הסתימה באופן יסודי כך שלא תחזור בעתיד, חשוב להבין כמה נקודות. נסתם לכם הכיור? המים בשירותים לא יורדים כמו שמצופה? לפניכם הכתבה שתסייע להתמודד עם סתימות ביוב ולפתוח אותן אחת ולתמיד בלי לבזבז כסף וזמן.
אילוסטרציה | 123rf

איך הביוב נסתם?

אחת התהיות הנפוצות היא איך יכול להיות שצינור ביוב ששרת אתכם במשך עשרות שנים פתאום נסתם. התשובה מעט מורכבת יותר והסיבות לסתימת ביוב יכולות להיות מגוונות.

למרבה ההפתעה, למעלה ממחצית הסתימות בקווי ביוב נגרמים כתוצאה משימוש לקוי. זריקת לכלוך וחומרים לא מתכלים שלא צריכים להיות מושלכים לכיור או לשירותים מלכתחילה, נוטים להצטבר בצינורות עד לסתימה של הקו.

דוגמאות טובות להשלכת פסולת לא רצויה לביוב נעה בין מגבונים לא מתכלים, לכלוך כמו חול ואבק ולעתים קרובות אפילו שפיכה של שמן לכיור.

אנשים רבים אינם מודעים ששמן שנשפך לכיור נדבק לדפנות הצינורות ובשילוב עם מי סבון שזורמים בקו ביוב, יוצר תרכובת שדומה לספוג שסותמת את הצינורות.

העצה הראשונה שלנו לאור העובדות האלה תהיה לנהוג בקו הביוב בחוכמה ולא לשפוך ולהשליך חומרים שלא צריכים להיות שם.

איך לפתוח סתימה באופן הנכון?

האופן הנכון לפתיחת סתימה הוא כזה שמבטיח שקט נפשי ושהסתימה לא תחזור בעתיד. יש כמה טכניקות לעשות את זה והרי הן לפניכם.

הדרך המומלצת – הזמנת ביובית

פתיחת סתימות עם ביובית היא הטכניקה היעילה והמומלצת ביותר כאשר מדברים על סתימה בקווי ביוב ראשיים מהסוג שמתחבר את הדירה או מצוי בחצר.

ביובית היא רכב עם משאבות שמסוגלות לשאוב הצפות ביוב מצד אחד ושנעזרות בזרם מים בעוצמה גבוהה במיוחד כדי לפתוח סתימות.

פתיחת סתימת ביוב עם ביובית נעשית באמצעות החדרת צינור עם קצה מיוחד שנועד למקד את זרם המים בדפנות קו הביוב ובקדמת הצינור כך שעם הזרמת מים בביובית, הצינור יידחף פנימה, ינקה את דפנות הקו ויפורר כל סתימה שהוא נתקל בה.

כשמזמינים ביובית לפתיחת סתימות חשוב להקפיד על מספר כללים שיכולים לסייע בהזמנת קבלן ביוב אמין ומקצועי בלי לשלם מחיר יקר שלא לצורך.

  1. מנעו בזבוז זמן ונסיעות ארוכות והזמינו ביובית בעיר שלכם כך שהטיפול יהיה מהיר והמחיר לא יתייקר. ניתן להזמין ביובית לפי עיר באתר 'המרכז לשירותי ביובית'.
  2. אם הפתרון סובל דיחוי, כדאי להזמין ביובית בשעות הפעילות מפני שהזמנת שירות ביובית בלילה או בסופי שבוע יכולה לייקר את אותו שירות ב-100% ויותר.
  3. בדקו שיש גישה למשאית ואם לא הזמינו ביובית קטנה.
  4. התמקדו רק בקבלן ביוב מומלץ ואמין והשוו מספר הצעות מחיר תוך הבנה מה אתם מקבלים וכמה מטר של שטיפת צנרת השירות כולל.

הדרך הנפוצה – הזמנת אינסטלטור

הזמנת אינסטלטור לפתיחת סתימה היא לא דבר רע ולעתים זאת אפילו האופציה המומלצת. יחד עם זאת יש מקרים רבים שבהם הסתימה מתרחשת בקו ביוב ראשי ובדרך כלל לאינסטלטור לא יהיו את האמצעים להתמודד עם התקלה ביעילות.

במצבים כאלה יש שתי אפשרויות. או שהאינסטלטור ינסה לפתור את הבעיה בעצמו ויצליח בדרך כזאת או אחרת, או שהוא יזמין ביובית ואז אתם תאלצו לשלם גם לאינסטלטור וגם לביובית וזה בנוסף לעיכוב בפתיחת הסתימה.

אפשר לומר שאם יש לכם סתימה בקו ביוב מרכזי שמתחבר לדירה כדאי להזמין ביובית באופן ישיר ואילו אם הסתימה בתוך הבית, אינסטלטור יכול לספק פתרון טוב למדי.

גם בהזמנת אינסטלטור יש כמה כללי בסיס שיסייעו לקבל שירות טוב במחיר הוגן.

  1. הזמינו רק אינסטלטור מומלץ עם מוניטין חיובי.
  2. השוו מספר הצעות מחיר ואל תסכימו להתחיל את העבודה ולראות לאן זה יתפתח. גם במצבי לחץ עדיף להישאר עם סתימת ביוב מאשר להיתקע עם נוכל.

הדרך המעניינת – פתיחת סתימת ביוב לבד

יש הרבה דרכים לפתוח סתימת ביוב לבדכם ובמצבים רבים פתיחה עצמית יכולה להתברר כיעילה במיוחד למרות שהאמצעים שעומדים לרשותכם די מוגבלים.

ריכזנו כמה דרכים מעניינות שיסייעו לכם לפתוח סתימות אם כי חשוב לציין שהאמצעים האלה לא יהיו יעילים כל הזמן ולעתים קרובות תצטרכו בסופו של דבר להזמין אינסטלטור או ביובית.

  1. פתיחת סתימת ביוב עם סודה קאוסטיק

פתיחת סתימות ביוב עם חומר לפתיחת סתימות או סודה קאוסטית היא דרך יעילה להתמודד עם סתימות פשוטות בכיור או באמבטיה שנוצרו מהצטברות של חומרים אורגניים.

השתמשו בחומרים האלה בהתאם להוראות היצרנים והשתמשו בציוד מגן כדי למנוע פציעות ונזקים.

  1. שימוש בפומפה

פומפה יכולה להיות יעילה במיוחד כאשר הסתימה קרובה אל הפתח שבו משתמשים בפומפה. באמצעות לחיצות מתמשכות, הפומפה מעבירה לחץ מים ואויר בצינור ובמקרים רבים פותחת את הסתימה.

  1. ניקוי סיפונים ונקודות ביקורת

עוד דרך יעילה במיוחד היא ניקוי הסיפון של הכיור. פתחו את ההברגה של הסיפון ונקו את מיכל הצבירה שנועד ״לתפוס״ לכלוך לפני שהוא זולג אל הביוב.

חשוב לבדוק את תקינות הגומיות של הסיפון לפני החזרתו ובמידת הצורך להחליף ולחדש חלקים פגומים.

  1. מוט לפתיחת סתימות

ניתן לרכוש כיום ציוד ביתי לפתיחת סתימות, זה יכול להיות פומפה משוכללת אך גם מוט לפתיחת סתימות וקפיצים כאלה ואחרים. שימו לב שאם אתם רוכשים מוט לפתיחת סתימות ביוב בצינור מרכזי, כדאי מאוד להשקיע ולרכוש מוט מקצועי מפני שמוטות פשוטים לפתיחת סתימות התגלו ככאלה שלעתים נשברו או התפרקו בתוך קו הביוב.

יש לכם סתימת ביוב? אנו ממליצים להתמקד באיתור הבעיה ולהתאים לה את הפתרון הטוב ביותר. כמו כן צריך לזכור שאם לא פותחים סתימה ביסודיות, הבעיה יכולה לחזור על עצמה ועל כן חשוב להבין מה הגורם ולטפל בו באופן הטוב ביותר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות