fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סכין שף

כך תדעו האם הסכין שמולכם תתאים לכם ולצרכים שלכם במטבח
כך תבחרו סכין שף | צילום: יח"צ
כך תבחרו סכין שף | צילום: יח"צ

כל אדם שעוסק בבישול במטבח יודע שאחד המרכיבים החשובים ביותר במטבח הוא הסכין שאיתו עובדים. על אף שניתן למצוא כיום סכינים המתיימרים להיות חדים ואיכותיים מספיק בכדי להשתמש בהם במטבח עבור מגוון פעולות שונות, אין ספק שבכדי לבצע את כלל הפעולות הנדרשות עבור בישול, אפייה ועוד במטבח, בצורה קלה, מהירה ונוחה, יש צורך לרכוש סכין שף.

חשוב מאוד שתהיה לכם לפחות סכין שף אחת במטבח, אולם חשוב בד בבד שהיא תהיה איכותית ותיבחר בקפידה. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של סכיני שף מקצועיים כאשר לכל סכין שף יש תפקיד ייחודי משלה. כל סכין מיוצר בהתאם לאמות מידה שונות שמטרתן היא להעניק לו את היתרון המקסימלי לצורך מימוש התפקיד שלו והמטרה שלו. כאשר מכירים בצורה הטובה ביותר את המרכיבים השונים של הסכין ואת המבנה של הסכין, ניתן לבחור את סכין השף שתתאים לכם ביותר מכל הבחינות.

מבנה סכין שף

מבנה סכין שף יכיל כמה חלקים:

הקצה של הסכין המתייחס לרוב לנקודה החדה המצויה בחלק העליון ביותר של הסכין. לעיתים הקצה יתייחס גם לשליש העליון של הסכין שלא פעם הוא משמש עבור עבודה עדינה עם הסכין.

חוד הסכין שהוא החלק שבאמצעותו מתבצעת הפעולה של החיתוך. ככל שחודו של סכין שף דק יותר כך יותר קל לבצע בו פעולות חיתוך הרלוונטיות לצורך קיצוץ דק או טחינה. מבנה חוד מעין זה מתאים לתנועת חיתוך ספציפית אשר מאפשרת חיתוך דק בעוד שכאשר חוד הסכין ישר יותר הוא יתאים יותר לביצוע פעולות חיתוך המאופיינות בתנועות ניסור וחיתוך.

עמוד השדרה של הסכין מחזק את חוד הסכין ומסייע באיזון פעולת החיתוך. לכל סכין יותאם עמוד שדרה משלו בהתאם לתפקידים העיקריים שלו כאשר ניתן למצוא סכינים בעלי עמוד שדרה עבה וסכינים בעלי עמוד שדרה דק.

עקב הסכין הוא החלק אשר מתייחס לשליש התחתון של הסכין. מדובר על חלק שמותאם לצורך חיתוך אובייקטים קשים כגון: בטטה, גזר ועוד.

ידית החיזוק של הסכין מהווה את החלק העבה שמחבר בין הלהב של הסכין לידית האחיזה

המסמרים שבסכין צריכים לחבר בין המשך הלהב של הסכין לבין ידית האחיזה. חשוב מאוד לוודא שהמסמרים מיושרים עם המשטח החיצוני של ידית האחיזה על מנת שהידית לא תתפרק או תישבר לאורך שימוש ממושך.

הטאנג- מדובר על החלק שמהווה סיומת מתכת של הלהב. החלק המדובר משתקע לאורך הידית ומוסיף כוח ואיזון לסכין

הלהב הוא החלק הנמשך לאורך הסכין כולו. טיפול נכון ומתאים ללהב ישמור על חיי הסכין

ידית- מדובר על חלק חשוב מאוד בסכין. חשוב לבחור סכין שף עם ידית המתאימה לאחיזת כף היד של כל אדם וזאת בכדי שהוא יצליח להשתמש בסכין בצורה הטובה והנוחה ביותר.

כיצד בוחרים סכין שף בצורה הטובה ביותר?

ראשית כל, חשוב מאוד לבחור סכין שף בהתאם למשקל. רצוי תמיד לקחת את הסכין הכבדה יותר. שנית, יש לבחור את הסכין בהתאם להרגלי השימוש שלכם.

כמו כן, כדאי לבחור את הסכין בהתאם לתחושה שלכם ובהתאם להתאמה שלה לכף היד שלכם. גם תנאי העבודה שלכם במטבח הם בהחלט פרמטר שחשוב לשים עליו דגש כאשר מחפשים סכין שף. בסופו של דבר חשוב מאוד לבחור סכין שף איכותית של מותג מוביל בתחום, אשר יתאים לכם בצורה הטובה ביותר מבחינת כלל הפרמטרים השונים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות