fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סימנים מסחריים: מה זה אומר?

סימנים מסחריים נועדו כדי ליצור הגנה על אובייקטים וכן על שמות, למשל, של בעל הרעיון. הם מהווים חלק בלתי נפרד מסמל של מותג
צילום: FREEPIK
צילום: FREEPIK

 סימנים מסחריים הם למעשה כל היבט שניתן לקשר אותו לבעל הרעיון שהגה אותו ובכך לסמל את הייחודיות שלו, לעומת השאר. סימן מסחר הוא ההיבט שאיתו מזוהה המוצר, למשל סימון התפוח המפורסם של חברת apple, ענקית הטכנולוגיה והמחשבים. בעולם של ימינו, כדי למנוע העתקות של שמות מסחריים, מבצעים רישום מסודר של סימני מסחר כדי לספק הגנה לבעליו של הסימן המסחרי, כנדרש בחוק. 

מתי כדאי לפנות לרישום של סימנים מסחריים?

סימן מסחרי הוא הסמל שהחברה או המותג מזוהים עימו והוא הסימן שמייחד אותה בעולם השיווקי והעסקי של תקופתנו. הסיבה החשובה ביותר לפנייה של רישום סימנים מסחריים היא על מנת  להגן על הסימן המסחרי של הבעלים, על מנת שאף אחד לא יוכל להשתמש בסימן מסחרי זהה לו, כלומר למנוע זיופים והעתקות. רישום של סימן מסחרי הוא אמצעי לקטלג את בעליו של הסימן המסחרי, כמשויך לסמל המסחרי, ולעיתים זה כוח עסקי רב עוצמה. לדוגמא, גוגל, פייסבוק או אפל הן בעלות סימן מסחרי הייחודי להן, והסימן המסחרי שלהן, למשל הלוגו של כל חברה, מזהה את החברה כמצליחה וחזקה בעולם העסקי והטכנולוגי. על כן, רישום סימן מסחרי הוא לא רק כלי עסקי אלא אמצעי רב עוצמה לשדר הצלחה של המותג העסקי עימו הוא מזוהה. בעולם העסקי סימן מסחרי הוא יותר מלוגו או שם עסקי אלא הוא אמצעי להביע מדד להצלחה שיווקית, ועל כן הוא ייחודי וחשוב ביותר. 

היכן ניתן למצוא אנשי מקצוע המטפלים בסוגייה של סימנים מסחריים?

סימן מסחרי הוא חלק בלתי נפרד של כל עסק או מותג. סימן מסחרי הוא זה שמייחד את העסק המסוים, לעומת עסקים אחרים. בתקופתנו סימנים מסחריים מהווים סימן היכר של החברות הגדולות והחזקות בעולם, כגון חברות טכנולוגיה, שיווק וכל חברה אחרת בעלת מותג מנצח וחזק משלה, שמהווה את הסימן המסחרי המזוהה עימה בזירה העסקית. חשוב ביותר לפנות לאנשי מקצוע המיומנים בסימנים מסחריים, כגון עורכי דין המתמחים בכך, כדי לטפל בצורה מקצועית ומסודרת בסוגיה של סימנים מסחריים. היבט זה חשוב כדי למנוע זיופים למיניהם וגניבת סימן מסחרי. בעולם העסקי מחפשים כיצד להימנע מזיופים של סימנים מסחריים וכן כדי להגן על הבעלים של הסימן המסחרי. ניתן למצוא על ידי המלצות מפה לאוזן, מגוון של אנשי מקצוע, המטפלים בסוגיה זו של סימנים מסחריים ורישומם המסודר לפי החוק. מומלץ לפנות לאנשי מקצוע המתמחים בכך ולקבל מענה מקצועי בהיבטים אלו. 

טיפים למציאת אנשי מקצוע שיוכלו לסייע בסוגיה של סימנים מסחריים

כמו בכל תחום, גם בתחום של סימנים מסחריים, ניתן למצוא שפע של עורכי דין המתמחים בסימנים מסחריים, בעיקר עורכי דין המתמחים בענף הפטנטים. טיפ חשוב במציאת החברה המתאימה לסיוע ברישום סימן מסחרי הוא לבדוק המלצות קודמות אודותיה. זה יעזור כדי להבין מה טיב המקצועיות והניסיון של החברה, ובכך להרגיש בטוחים יותר לעבוד עימה. נבחר לעבוד עם חברה בעלת מוניטין ומקצועיות בתחום של סימנים מסחריים, על מנת לקבל את התוצאה של שירות יעיל ואיכותי. טיפ נוסף הוא לבחון היטב מה החברה שפניתם אליה מציעה עבורכם בתחום של סימנים מסחריים, בהיבט של תהליך רישום סימן המסחר. לאחר שבדקתם היטב את כל ההיבטים הנ"ל, תוכלו לבחור היכן להתייעץ אודות רישום סימני מסחר. 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות