fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתכוננים כבר לחורף עם מספר תרופות סבתא אהובות

כולנו מכירים תרופות סבתא ונעזרים בהן מפעם לפעם, בעיקר כי הן עשויות ממרכיבים המצויים בבית, הן טבעיות ואינן מצריכות מרשם רופא. תרופות סבתא לא בהכרח מגיעות מפי הסבתא, אך הן מונח המתייחס לחומרי מרפא אשר עברו מפה לאוזן לאורך השנים, חלקן אף בעלות מסורת של אלפי שנים.
משקאות חמים לחורף | צילום: pexels

כשמתקרב החורף ואיתו מחלות הצינון, כדאי להכיר כמה מהתרופות שיעזרו לכם לעבור את התקופה הגשומה עם ארגז כלים מתאים, שקל להכין ונמצא בהישג יד. אין צורך לחכות למחלות כדי להשתמש בהן. הן בריאות ומומלצות לחיזוק הגוף ולהנאה של טעם לכל המשפחה.

שורש ג'ינג'ר

הג'ינג'ר זוכה בשנים האחרונות לעדנה ברחבי העולם ומצוי במאכלים רבים במטבח האסיאתי, אך ניתן למצוא אותו גם כקוביות חטיף לאכילה עם מעט סוכר או ללא תוספת סוכר. לשורש הצהבהב יש לא מעט יתרונות בריאותיים, והוא נחשב כמאכל המחמם ומחזק את הגוף שמתאים מאוד לחליטה. חליטות ג'ינג'ר הן תרופת סבתא ידועה לבעיות במערכת העיכול וכחומר אנטי דלקתי טבעי המסייע במקרים של צינון. מומלץ לחלוט פרוסות ג'ינג'ר במים עם לימון, קינמון ודבש או לגרד את השורש בפומפייה לתוך המשקה. אפשר להוסיף את השורש גם לשייקים, לסלטים ולתבשילים של ירקות, עוף ובשר.

מרגיעים את הגוף והנפש

בבונג (או בשמו הנוסף: קמומיל) הוא צמח הידוע כמשרה רגיעה ומקל על כאבי בטן, כאבי ראש, הפרעות שינה ובעיות נוספות. פרחי הבבונג הצהובים מכילים רכיבים המסייעים גם במצבים של מתח וחוסר שקט, ותה קמומיל ניתן אף לתינוקות רכים במקרים של כאבי בטן וגזים. לבבונג מסורת ארוכה של שימוש כצמח מרפא, ולקראת החורף כדאי לאמץ את החליטה המרגיעה והמחממת לפני השינה. שינה טובה מחזקת את הגוף ואת ההגנה החיסונית שלו ותורמת ליכולתו להתמודד עם מחלות החורף ולהרגיש ערניים ורגועים.

מחזקים את הגוף

חליטה של צמחים בעלי ארומה חזקה מחממת את הגוף, מסייעת בפתיחת נקבוביות העור ומשרה תחושה נעימה יותר במקרים של מחלות חורף וצינון. חליטת מליסה ידועה ברפואה העממית כמשפרת את מצב הרוח ומסייעת גם במקרים של שיעול. ניתן להוסיף את הצמח למאכלים ואפילו לגדל אותו באדנית כדי שיהיה זמין בכול רגע.

אבקה ירוקה ומופלאה

תה מאצ'ה הוא הרבה יותר מתה, והיתרונות הבריאותיים שלו התגלו כבר לפני מאות שנים על ידי נזירים יפניים. רק בשנים האחרונות האבקה הירוקה הפכה לחלק מטרנד מזון העל בעקבות הבנת היתרונות הרבים שהיא מכילה. עלי המאצ'ה הם עלי תה ירוק צעירים מצמח קמילה סיננסיס, שגודלו באופן מעט שונה. הם נקטפו, יובשו ונטחנו באופן מסורתי כדי לשמור על החומרים הפעילים שהצמח מכיל. את העלים טוחנים בשלמותם ומשתמשים באבקה למשקה שצבעו ירוק כהה וטעמו עדין. כבר לפני מאות שנים גילו שלעלים הללו יתרונות בריאותיים הכוללים הרגעה ומיקוד, חיזוק תאי הגוף, זירוז חילוף החומרים וכי הם מכילים כמות נוגדי חמצון גדולה יותר מעלי תה ירוק אחרים. אין ספק שזהו משקה חם ומחזק לקראת החורף שיתרום ליכולת שלכם להתמודד טוב יותר עם תחלואות העונה.

מרק ירקות כתומים

מרק ירקות הוא מאכל חורפי אהוב המחמם את הגרון ואת הבטן, אך למרק הכולל ירקות כתומים יש גם יכולת לחזק את המערכת החיסונית שתסייע לכם להתמודד עם הווירוסים של החורף. בטטה, גזר, דלעת או דלורית, שמבושלים יחד ויוצרים מרק עשיר הכולל ירקות העשירים בוויטמין A ובטא קרוטן. אפשר לטחון אותם וליצור מרק סמיך, משביע וקטיפתי שגם ילדים ישמחו לאכול.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות