fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה הפרוצדורה של פירוק רכבים ומה עליי לעשות לפני שאני שולח את הרכב שלי לפירוק?

כאשר הרכב שלנו כבר לא תקין, יש כל מיני אפשרויות העומדות בפנינו, אמנם לא הרבה אבל אחת מהן היא למכור את הרכב שלנו למגרש המתמחה בפירוק רכבים. לרוב, נצטרך לפנות לסוחר פרטים או אדם שיש בבעלותו מגרש רכבים. אותו אדם יקנה מאיתנו את הרכב, ידאג לפירוק החלקים, ימכור הלאה למוסכים את חלקי החילוף ואת שאר הרכב למחזור. אמנם זה נשמע כמו תהליך פשוט למדי, ובכל זאת, יש כמה דברים שצריך לדעת לפני שמוכרים את הרכב לפירוק.
צילום: freepik

מה צריך לעשות

לצערנו, עדיין אין מחירון שתפקידו להסביר את המחירים שמשקפים כמה מגיע לנו עבור הרכב, אבל תהליך העברת הרכב לצורכי פירוק כן מוסדר בצורה מסודרת. מה שצריך לעשות זה לגשת למשרד הרישוי עם מסמך שמזהה אתכם בתור בעלי הרכב. לאחר מכן תצטרכו למלא טופס בו אתם מבקשים לבטל את רישום הרכב. אפשר לעשות את זה גם בצורה דיגיטלית ולחסוך המון זמן. חשוב לסמן בריבוע המיוחד שמאפיין את מצב הגשת הבקשה.

מה יקרה אם לא תעשו את זה?

פשוט תמשיכו לקבל חיובים לתשלום הרישוי של הרכב וגם אתם חשופים לתביעה, זאת במידה ויעשו שימוש שאינו חוקי ברכב או בחלקים שלו. הרכב שאתם מוכרים לא אמור להמשיך ולנסוע על הכביש משום שהוא יצא מכלל שימוש ולכן הכל צריך להיעשות בצורה מסודרת, גם אם זה אומר שעליכם לקחת חלק בתהליכים בירוקרטיים שהם פחות חביבים על כולנו.

מה אחר כך?

לאחר שתבטלו את הרישיון של הרכב, תצטרכו לבטל את הבעלות עליו וגם לחתום הסכם מסודר מול הגורם שבחרתם למכור לו את הרכב. לפעמים תוכלו להגיש בקשה ולקבל תשלום חזרה על אגרת הרישוי של הרכב במידה והיא עדיין בתוקף כמובן. מתי זה קורה? לרוב שהרכב תקול באופן בלתי צפוי כמו למשל רכבים שעברו תאונת דרכים קשה. תצטרכו למלא טופס נוסף שנקרא בקשה להחזר אגרת רישוי רכב וגם אותו ניתן למלא בצורה מכוונת.

באילו מצבים ניתן לשלוח את הרכב לפירוק?

  • שהרכב עבר תאונה ויצא מכלל שימוש.
  • שהרכב ישן מאוד ולא ניתן לתקן אותו יותר או שלא משתלם מבחינה כלכלית לתקן אותו.
  • שהרכב מזהם את הסביבה.

מהם היתרונות של שירות פירוק רכבים?

למרות שמדובר בהליך בירוקרטי, עדיין אתם יכולים להרוויח מכל הסיבות כמה אלפי שקלים. במידה והרכב עבר תאונה תוכלו להוסיף לכסף הזה את תשלום הביטוח ולרכוש בחלק מהסכום רכב חדש או לעבור לרכישת רכב באמצעות ליסיניג. בנוסף, בצורה כזו אתם תורמים לסביבה שלנו, מפחיתים את כמות זיהום האוויר, משמישים את חלקי החילוף שעדיין פעילים ברכב שלכם ותורמים גם לתהליכי המחזור בישראל. בקיצור, רק טוב יכול לצאת מכל זה.

מחפשים קונה רכבים לפירוק? עומר ברוך קונה רכבים לפירוק בחיפה במחיר הכי משתלם מבלי לוותר על שירות הוגן, מקצועי ונגיש. אנו זמינים עבור קהל לקוחותנו 24 שעות ביממה ומעניקים שירות אישי כולל גרירה של הרכב מביתכם ללא עלות נוספת. לפרטים ומידע נוסף, צרו איתנו קשר ונשמח לסייע ולעזור לכם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות