fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לעבור טסט ראשון – כל הטיפים החשובים

מבחן נהיגה מעשי הוא אירוע מלחיץ, אבל יש טיפים שאפשר לאמץ על מנת לשפר את סיכויי ההצלחה. רגע לפני הטסט, הנה מה שכדאי לכם לדעת

בשנת 2018 החלה רפורמה שמעבירה את מבחני הנהיגה המעשיים מבוחני משרד התחבורה לבוחנים שמועסקים בידי זכיינים פרטיים. במקביל, שולבו מערכות טכנולוגיות ונעשו מאמצים לקצר את זמן ההמתנה. התוצאה היא עלייה במספר המבחנים והנבחנים, אך לא בהכרח שיפור בביצועים.

כך למשל חלה ירידה במספר העוברים בטסט ראשון – מנתון של 43% מכלל הנבחנים בשנת 2017 לעומת 34% ב-2019. בנוסף, מסתבר שיותר תלמידים מקבלים את הרישיון רק אחרי הטסט השלישי שלהם, עם 16.5% אחרי הרפורמה לעומת 15% לפניה. למעשה, כ-25% מהתלמידים זקוקים ללא פחות מארבעה מבחני נהיגה מעשיים כדי לסיים את תהליך הרישוי.

אז אם גם אתם מרגישים לחוצים בגלל זמן ההמתנה הקצר והמעבר למערכת דיגיטלית, יש כמה טיפים שכדאי לכם להכיר:


1. ותרו על מבחן מעשי בשעות הבוקר המוקדמות

לא משנה אם המבחן שלכם הוא על מכונית חשמלית או רגילה, כדאי לכם לוותר על המשבצת של שעות הבוקר המוקדמות. אלו השעות שבהן הכבישים עמוסים, הנהגים לחוצים ויש הרבה פקקים שידרשו מכם שליטה עילאית בדוושת הגז והברקס.

חוץ מזה, סביר להניח שגם אתם בעצמכם פחות מרוכזים בבוקר – אז לא יזיק להמתין כמה שעות עד אחר הצהריים או אפילו הערב (אבל לפני הפקקים של האנשים שחוזרים מהעבודה).


2. אל תספרו על התאריך למשפחה

הטעות הנפוצה היא להתרגש ממועד המבחן המעשי עד כדי כך, שמפרסמים את זה בכל קבוצות הוואטסאפ המשפחתיות או ברשת החברתית עם כל העולם. מנגד, ההמלצה היא להימנע מזה ולא רק מטעמי עין הרע.

מחקרים מראים שמי שמספר על אירוע חשוב לעוד אנשים מרגיש לחוץ יותר. בגלל שלחץ זו בדיוק התחושה שאותה כדאי לכם להפחית לקראת מבחן הנהיגה המעשי, אין שום סיבה להגביר את החרדה. בנוסף, לא תצטרכו לחפש תירוצים אם נכשלתם, אבל כן תוכלו להעביר הודעה משמחת לכולם אם תצליחו.


3. לבשו בגדים נוחים

התחושה שלכם במהלך המבחן משפיעה על הביצועים. בשביל להרגיש טוב יותר, עליכם ללבוש בגדים נוחים. אף אחד לא בוחן אתכם על מראה ועל התאמה בין המכנסיים לחולצה, אז הרגישו חופשי להגיע אפילו עם בגדים שבדרך כלל שמורים לבית.

המלצה על בגדים נוחים משותפת לגברים ונשים ולכל שעות היום. עם זאת, קחו בחשבון את פערי האקלים בין הקיץ והחורף. במידה ותרגישו שחם או קר לכם מדי בתוך הרכב, אל תתביישו לבקש לשנות את הטמפרטורות במזגן. אם כבר, זה יראה לבוחן שיש לכם תחושת ביטחון וגם אולי יתרום לאיכות הנסיעה.


4. אל תצפו לנהיגה מושלמת

ציון של 70-80 אמור להספיק על מנת להעביר אתכם את מבחן הנהיגה המעשי. לידיעה הזו יש המון משמעות, כי זה אומר שאתם לא צריכים להרגיש כישלון אם תעשו טעות. כל עוד הטעות שלכם היא לא חמורה או הרת גורל, אפשר להמשיך לנהוג כרגיל.

ציפייה ריאלית לגבי הביצועים במבחן תשרת אתכם עוד לפני שהוא מתחיל. במידה ויש לכם דילמה או התלבטות, נצלו את שיעורי הנהיגה שנערכים כמה ימים לפני הטסט עצמו. במהלך השיעורים האלה תוכלו לשאול את המורה מה הוא חושב, ממה עליכם להימנע וכיצד עליכם לנהוג כדי לא לעשות טעויות. אמצו את ההמלצות האלה והגיעו למבחן כמה שיותר משוחררים ועם ביטחון. בהצלחה!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות