fbpx

למה נשים כל כך אוהבות פרחים?

צילום: asana

לאורך ההיסטוריה ועד היום, בתרבויות השונות ברחבי העולם, פרחים נתפסו ועדיין נתפסים כמתנה האולטימטיבית עבור האישה ואם חושבים על זה לעומק יש ביניהם גם מספר קווי דמיון, הרי הפרח בדיוק כמו האישה ידוע ביופי וברוך שלו.

פרחים הם מתנה שאי אפשר לטעות איתה, הם מריחים מדהים, מוסיפים קסם ואור לכל חדר ומשרים אווירה נעימה. היום אפשר להעניק אותם בתוך מארזים, סידור מיוחד או ממש כפי שהם, וזה אפילו לא חייב להיות עבור אירוע מיוחד. אז למה דווקא נשים כל כך אוהבות פרחים? ומה סוג הפרחים המועדף ביותר ? כל התשובות לפניכם.

רומנטיקה, רומנטיקה ועוד רומנטיקה

פרחים תמיד מתקשרים לרומנטיקה (תחשבו מה האישה אוחזת ביד בדרך לחופה), בעיקר ורדים אדומים, ואיזו אישה לא אוהבת רומנטיקה? משכבר הימים גברים חיזרו אחרי נשים בעזרת מחוות הענקת הזר.

כאשר אישה מקבלת זר ללא סיבה ברורה זה מרגש אותה כי היא מבינה שמישהו רוצה להראות לה שהוא מעוניין בה. ואם זה בעילום שם בהתחלה? סף הריגוש עולה אף יותר(כןכן טריק ידוע) לפעמים לבחורים יותר קל להביע את עצמם עם זר פרחים ובעיניי נשים רבות זו בחלט דרך נהדרת לשבור את המבוכה של אמירה ישירה.

אבל לא רק בתקופת החיזור פרחים הם מחווה רומנטית, ובטח שלא רק במועדים כמו יום האהבה ויום הנישואים. נשים אוהבת לקבל פרחים באופן רנדומלי בחיי היום יום כי המשמעות היא שהבן זוג שלהם חשב עליהן וזו נהדרת. לקבל זר פרחים מהגבר בחייך כשלא ציפית לכך כלל ימלא כל אישה באושר ויכניס פן רומנטי לשגרה.

לא רק רומנטיקה: מחווה שמסמלת אכפתיות

פרחים הם אולי מחווה קטנה אבל זו מחווה שאומרת הרבה. לא רק אישה בזוגיות תאהב לקבל זר פרחים וזה לאו דווקא חייב להיות מבן הזוג – כשאישה מקבלת פרחים היא מבינה שמישהו חשב עליה והרגיש צורך להראות לה אכפתיות ולשמח אותה, זה יכול להיות בן משפחה, חברה קרובה או קולגה.

מרי מחנות הפרחים Sflower"" מספרת שהחנות שלה שולחת מאות משלוחי פרחים בחיפה מידי חודש והדבר המדהים ביותר זה שכבר ברגע שהאישה מקבלת טלפון מהשליח על כך שיש עבורה משלוח פרחים היא מתרגשת ותמיד מתעניינת מי השולח

אז כמו שאמרנו זה לא חייב להיות קשור ברומנטיקה, פרחים יכולים להישלח כאות תודה, כאות הוקרה, כפרגון על הישג גדול, כדי לעודד את האישה בתקופה לא פשוטה ולהגיד לה שהיא לא לבד או אפילו במטרה לבקש סליחה. הפרחים גורמים לאישה להרגיש שרואים ומעריכים אותה וזה גורם לה לתחושת אושר כי הזר הוא תזכורת לכך שהיא חשובה עבור מישהו.

השפעת הפרחים על הנפש והסביבה

לפני שנדבר על מחקרים והוכחות מדעיות בואו נודה באמת – יש פה עניין של אסתטיקה. פרחים הם יפים וכשאישה מסתכלת עליהם זה עושה לה נעים, בין אם זה בגלל האור שהם מפיצים בחדר או הריח המדהים שלהם. כמו כן, העובדה שהם מגיעים בשלל צבעים וצורות וניתן להתאים אותם לעיצוב החדר תורמת גם היא לחיבה שנשים רוכשות להם.

אגב, מחקרים רבים מעידים ומוכיחים מדעית כי לפרחים יש את הכוח לשפר את מצב הרוח, להוריד את הלחץ ואף להגביר יצירתיות. כך למשל מחקר שנערך בהרווארד בדק נשים ששהו מספר ימים בקרבת פרחים והממצאים הדגימו כי בעקבות כך הן חשו פחות לחץ ועצב. על פי מה שהן סיפרו הן הרגישו יותר שמחות ומלאות אנרגיה.

כוחם של הפרחים לא נגמר שם, מחקרים נוספים מראים כי הם מסוגלים לשפר גם את מצב הבריאות וזו הסיבה שבתי חולים רבים נוהגים להציב פרחים בחדר. בנוסף, חוקרים מאוניברסיטה בניו ג'רזי מצאו כי בעת קבלת זר פרחים, רמת הורמון האהבה (אוקסיטוצין) בגוף עולה, הפרשת האנדרופינים מתגברת וכך מצב הרוח משתנה לטובה.

צילום: asana

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות