fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טיפים לחזרה לעבודה אחרי לידה

חזרה לשגרה ולעבודה אחרי חופשת לידה תמיד מאתגרת, ריכזנו עבורכן כמה שיטות שיסייעו לכן לעשות זאת בצורה קלה, נעימה ופשוטה עד כמה שניתן.
חזרה מחופשת לידה | צילום: אילוסטרציה
חזרה מחופשת לידה | צילום: אילוסטרציה

בין אם ילדת לפני כמה חודשים ובין אם לפני שנה או יותר, חזרה לשגרה ולעבודה תמיד תהיה מורכבת ומאתגרת. חופשת הלידה – אם ניתן לקרוא לזו חופשה – היא תקופה עמוסה, מבלבלת, מרתקת, מרגשת, מלאה בעייפות ומורכבת ממגוון רגשות ותחושות שכולן לגיטימיות ומשתנות בין אישה לאישה ובין לידה אחת לאחרת. אך בסופה של חופשת הלידה, צריך לחזור לשגרה ולחזור לעבודה. לפניכן כמה שיטות שיסייעו לכן לעשות זאת בצורה קלה, נעימה ופשוטה עד כמה שניתן, הן עבורכן והן עבור התינוק.

הכנה נפשית מראש

לעיתים, במהלך ההיריון, יש נשים המצהירות כי יחזרו לעבודה בתקופה זו או אחרת לאחר לידת התינוק. כדאי שלא לצאת בהצהרות כאלה או להחליט החלטות מראש, שכן כל לידה היא שונה וערב התחושות והרגשות הרב שחשים לאחר הלידה אינו בהכרח תואם את אלו שהיו לפניה. רצוי כי תנצלו את הזמן האינטימי והאישי שלכן בבית עם התינוק כדי לגבש החלטה שתהיה נכונה עבורכן ברגע זה. ההחלטה לחזור לעבודה, או לחלופין להאריך את חופשת הלידה, היא אינה החלטה של רגע, שכן ישנם משתנים רבים שעשויים להשפיע על ההחלטה הזו שצריך לקחת אותם בחשבון. למשל דעתו של בן הזוג, מציאת מטפלת או מעון, תקופת חגים או חופש וכדומה.

שיחה עם שאר בני המשפחה והכנת תוכנית פעולה משותפת

בשלב הראשון התייעצו ושוחחו עם שאר בני המשפחה הבוגרים והקשיבו לדעתם, לנימוקים שלהם לכאן או לכאן ולמידת המעורבות והתמיכה שלהם בהחלטה שלכן. שנית, נסו להכין וליצור לוח מטלות שבועי, שיכלול בתוכו את כל מטלות הבית השונות שיהיה צריך לבצע – בצעו חלוקת העבודה של המטלות, ראו היכן תזדקקו לעזרה חיצונית כמו הוצאת התינוק מהמעון, הסעה של האח הגדול לחוג ואפילו קיפול כביסה והכנת ארוחת צוהריים. נסו לקחת בחשבון כמה שיותר מטלות כך שלא תמצאו את עצמכן ללא פתרון ברגע האחרון.

סידור לתינוק המתוק

זה הזמן כמובן למצוא מטפלת או מעון לתינוק, אם לא התארגנתן על כך מראש. לעיתים המחשבה על חזרה לעבודה אינה עומדת בקנה אחד עם האפשרויות העומדות בפניכן בנוגע לסידור עבור התינוק, אם אין מקום במעון הקרוב לבית למשל או שהמטפלת המומלצת מלאה עד תחילת השנה הבאה. במקרה כזה יהיה צורך לבצע "חישוב מסלול מחדש", כלומר לנסות לחפש מעון במרחק גדול יותר, להתפשר על מטפלת מומלצת פחות או אף לדחות את החזרה לעבודה.

גמילה מהנקה

אם את מניקה, בוודאי עלתה בדעתך המחשבה על כך שחזרה לעבודה משמעותה תחילת תהליך גמילה מסוים ומעבר להאכלה בבקבוק, גם אם החלב שאוב ואינו תחליף חלב. תהליך הגמילה יארך בין כמה ימים לכמה שבועות בהתאם לשיתוף הפעולה של התינוק. כדי להתחיל את הגמילה, בקשי מבן משפחה אחר לתת לתינוק בקבוק, בתחילה פעם אחת ביום בזמן קבוע. רצוי שמישהו אחר ייתן בקבוק ולא את, שכן הריח שלך עשוי לגרום לתינוק לסרב לבקבוק ולדרוש את "הדבר האמיתי". אם הוא משתף פעולה, ניתן לעבור לשתי ארוחות בבקבוק. כשבוע עד עשרה ימים לפני החזרה לעבודה, התחילי להשאיר את התינוק עם המטפלת או במעון לכמה שעות בודדות כדי שיתחיל להסתגל, והגדילי מידי כמה ימים את השעות תוך כדי בדיקה כמובן שהוא מתאקלם במקומו החדש.

שיחה עם הבוס

השלב האחרון בתוכנית החזרה לעבודה הוא לשוחח עם המנהל ולתאם איתו את פרטי החזרה לעבודה. לקבוע את התאריך שבו את מתחילה, שעות עבודה בהתאם לדרוש לך לאחר הלידה (תוודאי במחלקת כוח אדם מה מגיע לך מבחינת שעות הנקה ושאר זכויות) ושאר הפרטים הטכניים כדי שלא תהיינה הפתעות בהמשך הדרך.

ישנן נשים החשות צורך לחזור לעבודה לאחר ארבע חודשים בהתאם לתקופת הפיצוי של ביטוח לאומי, וישנן מי שחשות צורך להישאר בבית עם התינוק לתקופה ארוכה יותר. שתי התחושות לגיטימיות, שכן אתן היחידות שיכולות להחליט ולקבוע מה טוב עבורכן, מה מרגיש לכן נוח ומה מרגיש כזירוז מיותר. אין זה משנה מתי החלטתן לחזור לעבודה ולשגרה האישית שלכן, חשוב כי תרגישו מוכנות מספיק וכי תעשו את השינוי הזה בקצב המתאים לכן. זה הזמן להתחיל להתלבש בהתאם לעבודה, להכין את תיק המשרד שאינו כולל טיפולים ומוצץ, אך כולל מגיני תחתון ליתר ביטחון לצד תיק איפור שכבר נשכח בארון.

 

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות