fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טיפים חשובים לבחירת דלתות פנים

אם גם אתם מצויים לקראת הליכי שיפוץ או בניה של ביתכם הפרטי ו/או דירת המגורים שלכם, זה הזמן להכיר מספר טיפים חשובים לבחירת דלתות פנים.
צילום: שאטרסטוק

דלתות פנים המשמשות לצרכי תיחום החדרים השונים בסביבת המגורים, הן אלמנט עיצובי לכל דבר ועניין בכל בית פרטי או דירת מגורים, ולכן, בחירתן חייבת להיעשות בהתאם לסגנון העיצובי הכללי של סביבת המגורים והתאמת הסגנון העיצובי של כל אחת מהדלתות לסגנון זה. מעבר לכך, ישנם לא מעט פרמטרים חשובים לבחירת דלתות פנים, כאשר שלושת הפרמרטים המרכזיים ביותר כוללים את גודל הדלת (ממדי הפתח), צורת הפתיחתה של הדלתות וכיוון הפתיחה.

  • גודל דלתות פנים – כאשר מדברים על גודל דלתות פנים מדברים למעשה על גודל סטנרדטי של דלתות בהתאם לתקן הבנייה בישראל. דלת פנים במידות סטנדרטיות היא דלת בגובה של 206 ס"מ וברוחב משתנה בהתאם של 60 עד 90 ס"מ. דלתות פנים בכל גודל אחר הן דלתות בהזמנה אישית שעלותן הכספית גבוהה יותר.
  • כיוון הפתיחה – כיוון הפתיחה של דלתות פנים מהווה פרמטר מרכזי נוסף אליו מומלץ להתייחס בעת תכנון חללי הפנים ובחירת דלתות כניסה. כיוון פתיחה הפוך עשוי לייקר את עלויות ההתקנה של הדלתות ולאלץ אתכם לבצע התקנה מחודשת של הדלתות לאחר שינויי כיוון הפתיחה הרצוי לכם.
  • צורת הפתיחה – פרמטר נוסף אליו יש להתייחס במסגרת בחירת דלתות פנים הוא נושא צורת הפתיחה וצורת הדלת, כאשר ישנן דלתות פתיחה רגילה (דלתות ציר), דלתות הזזה עם מסילה ייעודית על הקיר, דלתות הזזה הנעות לתוך כיס פנימי בקיר, דלתות כפולות עם שתי כנפיים ועוד. בבחירת צורת הפתיחה חשוב להתייחס גם לשיטת ההתקנה של הדלתות וההכנות המקדימות הנדרשות להתקנת דלתות פנים מסוימות כגון דלתות פנים בקו אפס, דלתות הזזה ודלתות כפולות.

 

פרמטרים חשובים נוספים לבחירת דלתות פנים

לצד שלושת הפרמטרים המופיעים לעיל, ישנם פרמטרים חשובים נוספים אליהם מומלץ להתייחס בתהליך בחירת דלתות פנים. פרמטרים אלו כוללים בין היתר את נושא איכויות חומרי הגלם מהם מיוצרות הדלתות, כאשר לחומרי הגלם השונים השפעה ניכרת על עמידות הדלת בפני סימני שחיקה לאורך זמן. פרמטר חשוב נוסף כולל את נושא עמידות הלדתות בפני נזקי מים ובפני מזיקים שונים כגון טרמיטים וכדומה, בהקשר זה חשוב לציין שאם אתם בוחרים דלתות מעוצבות לחדרים השונים בסביבת המגורים, מומלץ לרכוש דלתות בעלות עמידות בפני מים ומזיקים לכל אורכן ולא רק בתחתית הדלתות.

פרמטר חשוב לא פחות בבחירת דלתות פנים הוא נושא רמת הבידוד התרמי והאקסוטי של הדלתות, כאפשר פיתוחים טכנולוגיים מהשנים האחרונות בתעשיית הדלתות בשילוב חומרי גלם מבודדים, מאפשרים לכם ליהנות מהיצע הולך וגדל של דלתות פנים המגיעות עם רמות בידוד גבוהה גם בהיבט התרמי וגם בהיבט האקוסטי.

מעבר לכל אלו, רכישת דלתות פנים מומלץ שתעשה באמצעות בית עסוק מוכר ובעל מוניטין בענף הדלתות וזאת על מנת להבטיח לעצמכם איכות גבוהה של דלתות פנים. כמו כן, חשוב להתייחס לנושא האחריות המוצעת לכם במעמד הרכישה ולעלויות ההתקנה במידה ומדובר בדלתות פנים שאינן דלתות ציר (כנף אחד). שימו לב – במידה ומוצעות לכם דלתות פנים בעלות נמוכה ממחירי השוק (שלא במסגרת מחירי מבצע מכירות) חשוב לבדוק היטב את כל אחד מהפרמטרים המופיעים לעיל ולוודא שהוא עומד בסטננדרטים הנדרשים. ברוב המקרים, עלות זולה מדי של דתות פנים, מעידה על איכות ירודה של חומרי גלם.

דלתות פנים מעוצבות – מה חשוב לדעת?

כפי שציינו למעלה, דלתות פנים הן אלמנט עיצובי לכל דבר ועניין בסביבת המגורים, ולכן, יותר ויותר יצרניות של דלתות פנים, שמות דגש מיוחד על הסגנון העיצובי של דלתות הפנים. כיום, תוכלו ליהנות מהיצע מרשים וגדול של דלתות מעוצבות היכולות להתאים לכל סגנון עיצובי של כל חלל פנים.

כאשר מדברים על דלתות מעוצבות לחדרים השונים בסביבת המגורים, מדברים למעשה על עשרות דגמים של דלתות בעיצוב רטרו, דלתות בעיצוב מודרני, דלתות מעוצבות בצביעה אלקטרוסטטית, דלתות בעיצוב כפרי, דלתות פנים מעוצבות בסגנון הייטקיסטי ועוד עשרות דגמים של דלתות מעוצבות היכולות להתאים לכל סגנון עיצובי מועדף עליכם של חלל הפנים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות