fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חד וחלק – 10 עובדות על שפכטל אמריקאי

שפכטל אמריקאי הוא פיתוח מתקדם שכל מי מתכנן שיפוץ או עיצוב בית/משרד צריך להכיר. הכתבה תציג 10 עובדות על החומר והשיטה

1 – ההכנה האולטימטיבית לצבע
שפכטל אמריקאי הוא חומר המעניק לקירות הבית את הגימור האולטימטיבי. זהו חומר אלסטי ורך המדומה למשחה כהכנה לצבע. היתרון הגדול שלו הוא החלקת קירות מסוגים שונים. בין אם אלו קירות בטון, בלוקים או גבס זוהי השכבה האחרונה אותה מורחים על הקיר לפני גימור הצבע.

2 – שפכטל ללא מאמץ
לא מדובר על חומר הסותם חורים וסדקים בקירות אלא על חומר המגיע מוכן שאין צורך להתאמץ ולהכין אותו כפי שמכינים שפכטל רגיל. במריחה קלה לאחר השפכטל הרגיל מחליקים את הקירות ונהנים ממרקם איכותי.

3 – דליל או סמיך
דרגות השפכטל האמריקאי מגיעות ברמות סמיכות שונות. כאשר החומר סמיך יותר הוא יהיה יותר פרקטי מאשר חומר דליל שיעילות הכיסוי שלו פחות יעילה כיוון שהוא יותר נוזלי.

4 – לא כל אחד יכול להחליק קירות
בעת שיפוץ הבית יש צורך להסתייע בשיפוצניק מקצועי שיודע להתעסק עם השפכטל האמריקאי על מנת לקבל שכבה אחידה אותה ניתן לשייף ולהגיע למרקם החלק הרצוי. משפץ בעל ניסיון ימרח את החומר בצורה מדויקת ויסודית כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

5 – הכנה מקצועית לקראת השפכטל האמריקאי
לא ניתן ישר למרוח את השפכטל האמריקאי על הקירות כי זהו תהליך המחייב הכנות מראש כמו: הגנה על הריצוף, הפאנלים ומשקופי החלונות והדלתות, ניקוי האבק ושיפוף הצבע המקולף על הקירות, פירוק שקעי החשמל והמתגים, הוצאת מסמרים, סתימת החורים במילוי על בסיס גבס, ייבוש ושיוף חומר המילוי.

6 – מריחה בשלושה שלבים
את השפכטל האמריקאי יש למרוח ב-3 שלבים. המריחה נעשית מלמטה למעלה בצורה אחידה ובאמצעות כלי שפכטל. לאחר 24 שעות משייפים עם נייר זכוכית, מנקים את האבק שהצטבר מסביב ומורחים שכבה שנייה. בפעם השלישית יש למרוח חומר מקשר כמו פריימר שתפקידו לחזק את השפכטל האמריקאי.

7 – אפשר גם להתיז
ישנם משפצים המתיזים את השפכטל האמריקאי באמצעות מכשיר התזה על מנת לעבוד מהר ובדייקנות, אך על השפכטל להיות דליל יותר.

8 – מריחה עם רולר
כאשר רוצים למרוח חומר סמיך יותר ניתן לבצע זאת גם עם רולר של צבע ובמקביל למרוח עם מאלג' כפי שמורחים עם כלי שפכטל על מנת שהכיסוי על הקירות יהיה חלק.

9 – השלב האחרון – צביעה
בין אם משתמשים ברולר או כלי שפכטל ובין אם במכשיר התזה, רק לאחר ההחלקה והייבוש ניתן לצבע את הקירות בצבע אקרילי אותו מדללים עם מים.

10 – לא עמיד למים
השפכטל האמריקאי יקר יותר מחומרים אחרים ומתאים רק לקירות הפנימיים של הבית למעט חדרי אמבטיה ושירותים מכיוון שאינו עמיד למים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות