fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המסלול שיאפשר לכם לבנות קריירה – תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה

ההתלבטות בנוגע לבחירת מסלול הלימודים משותפת לאינספור אנשים המתעניינים בלימודים אקדמאיים, ולא רק לצעירים אחרי צבא שביניהם. כיום, קשה יותר מאי פעם לצפות כיצד ייראה שוק העבודה בעוד מספר שנים, ולכן גם התכנון של המקצוע בו נתמחה הופך מתעתע ומאתגר הרבה יותר.
תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה | צילום: פוטוליה

בתוך אי הוודאות והתזזיתיות המאפיינות את המשק ושוק העבודה כיום (בכל העולם, לא רק בישראל…), ניתן בכל זאת למצוא מסלולים מסוימים אשר נראה כי הסיכוי שהם טומנים בצידם לקריירה אטרקטיבית וארוכת טווח הוא גבוה יחסית. תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה מהווה דוגמה מושלמת למסלול שכזה

מדוע להיכנס דווקא לעולם החינוך?

בתוך אי הוודאות השוררת במשק בנוגע לתעסוקה עתידית יציבה, מדוע אנו ממליצים בחום לכל מי שמתלבט/ת לפנות דווקא לתחום החינוך? ובכן, כמאמר קלישאות רבות, חינוך הוא במובנים רבים עמוד השדרה של החברה המודרנית. לכל מדינה אינטרס ראשון במעלה להשקיע בתשתית חינוך ולימודים נרחבת, המאפשרת יצירה של משק מתקדם וכלכלה מפותחת. לכן גם ניתן לצפות במידת וודאות גבוהה יחסית כי ההשקעה הציבורית בחינוך צפויה להמשיך להיות קבועה וגבוהה בכל המדינות המערביות, ביניהן גם בישראל. משמעות הדבר היא היצע משרות נרחב ויציב לאורך זמן, הן במערכות החינוך של המדינה והן במוסדות חינוך פרטיים או פרטיים למחצה.

לכן, מי שמתלבטים  כיום בנוגע למסלול לימודים אקדמאיים אשר באמת יעניק להם מקצוע לחיים שיאפשר מציאת עבודה בכל נקודת זמן נתונה, יהמרו בחוכמה אם יבחרו דווקא בתחום החינוך. במובנים מסוימים, מדובר באחד התחומים היציבים והמבטיחים ביותר מבחינה תעסוקתית לטווח הארוך.

היתרון של תואר ראשון ותעודת הוראה

לאחר שהסברנו מדוע כדאי לפנות דווקא לעולם החינוך, כמה מילים על אחד מהמסלולים המבטיחים והמומלצים ביותר במסגרת לימודי חינוך – תואר ראשון בחינוך הכולל גם תעודת הוראה.

למה אנחנו ממליצים בחום דווקא על מסלול זה? ובכן, לימודי תואר ראשון בחינוך מספק כרטיס כניסה מקצועי ומבוקש ביותר לעולם החינוך. בפני בוגרי ובוגרות תואר ראשון נפתח עולם שלם של אפשרויות תעסוקה והתמחות לאחר סיום התואר, ובנוסף הם גם יכולים להמשיך ביתר קלות ללימודי המשך בתחום החינוך (וכך להרחיב עוד יותר את מגוון האפשרויות הפתוחות בפניהם). ואילו תעודת הוראה היא כמובן תעודה נחשבת וחשובה מאין כמוה בישראל לצורך עיסוק במקצועות החינוך. ברבים ממוסדות החינוך ובכל מערכת החינוך הרשמית של המדינה נדרשת כמובן תעודת ההוראה על מנת ללמד, כך שבמובנים רבים תעודה זו משמשת ככרטיס הכניסה בפועל לאינספור משרות של מורים ומורות במערכת החינוך.

המסלול המשולב הנ"ל מציע כאמור את שתי התעודות במסלול לימודים אחד, מה שהופך אותו לאחד ממסלולי לימודי החינוך האטרקטיביים ביותר. על מנת למקסם את התועלת שתקבלו ממסלול שכזה מומלץ להירשם לאחת המכללות המתמחות ספציפית בתחום החינוך, ולכן נחשבות למובילות בתחום לימודים זה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות