fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המדריך לרכישת ביטוח עסק בהתאמה אישית

אם יש לכם עסק, חשוב שתגנו על עצמכם מפני סיכונים שעלולים להסב נזק כלכלי משמעותי ולפגוע בפרנסתכם. ניתן לעשות זאת באמצעות ביטוח עסק בהתאמה אישית. מה חשוב לבדוק ומה כדאי לדעת על ביטוח זה? כל התשובות לכל השאלות נמצאות במאמר שלפניכם.
צילום: istockphoto

למה חשוב שיהיה לכם ביטוח עסק?

העסק הוא האמצעי שלכם לכלכל את עצמכם ואת משפחתכם. במקרים מסוימים הוא גם מאפשר את פרנסתם של עובדים ושל יקיריהם. מעבר לזה, ברוב המקרים הוא הדרך שלכם להגשים את עצמכם. אתם משקיעים בו את כל מה שיש לכם – זמן, כסף, אנרגיות… עברתם המון עד שהגעתם לאיפה שהגעתם כדי לפתוח עסק. לכן, אם אתם לא מגנים עליו, אתם בעצם מסכנים את כל מה שעבדתם בשבילו כל כך קשה!

מה עלול לסכן את העסק שלכם?

את הגורמים שמסכנים את העסק שלכם ניתן לתמצת ב- 4 מילים: תאונות, טעויות וכוח עליון. כל אחד מהדברים הקטנים שעלולים מדי פעם לקרות יכולים לגרום לכם לאבד את העסק ברגע: קצר חשמלי, פריצה, שריפה, הצפה, פגעי מזג אוויר, אירוע טרור לא עלינו… כל אלה יכולים להתרחש בכל רגע נתון ועלולים לפגוע הן בתכולה, הן בסחורה, הן במבנה עצמו והן בערך העסק, וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על נזקים שיכולים להיגרם בגוף ובנפש או להיגרם לצד שלישי. נזקים אלו ידרשו סכומים לא קטנים כדי להחזיר את העסק לקדמותו.

מה מכסה ביטוח עסקים?

פוליסת ביטוח עסקים מורכבת למעשה ממגוון רחב של כיסויים. בדרך כלל, קיימת שכבה של מספר כיסויים בסיסיים שרלבנטיים ל- 99% מבעלי העסקים, במטרה להעניק להם שקט נפשי ואת האפשרות לעבוד במינימום דאגות. שכבה זו לרוב כוללת כיסויים לנזקי מבנה ותכולה, חבות מעבידים, צד שלישי, אובדן רווחים, נזקי טבע, מים ואש ועוד. עם זאת, שכבת הבסיס משתנה מחברת ביטוח אחת לאחרת.

מעבר לשכבת היסוד, קיימת שכבה נוספת, שנועדה לספק מענה לבעלי העסקים ברמה האישית. קיימים עוד כיסויים רבים שנועדו להתאים לצרכים הספציפיים שלכם, בהתאם להיסטוריה הביטוחית, מחזור ההכנסות, כמות העובדים שאתם מעסיקים וכן הסיכונים הייחודיים שאליהם אתם חשופים. לכן אין להקל ראש בפגישה מסודרת עם סוכן ביטוח שמתמחה בעולם העסקי, כדי לאפיין את הצרכים הספציפיים שלכם, על מנת לקבל כיסוי איכותי במחיר משתלם.

איך לרכוש ביטוח עסק בצורה חכמה?

  • יש להתאים את הביטוח לצורכי הייחודיים של העסק – הקפידו לעדכן את הסוכן שלכם ו/או חברת הביטוח לא רק לפני רכישת הביטוח, אלא גם תוך כדי תקופת הביטוח וכן בעת חידוש הביטוח בכל צורך שהוא. שימו לב שהסתרת מידע / השמטתו עלולים להביא למצב של חוסר ביטוחי.
  • ודאו שאת מבטחים את הרכוש בסכום מתאים לערכו – הימנעו ממצב של ביטוח שמכסה סכום נמוך מערכו של הרכוש הקיים, שכן את הפער תאלצו להשלים מכספכם בעת הצורך.
  • ודאו שיש לכם את כל חלקי הפוליסה – שמרו העתק מלא של הפוליסה וודאו שהיא מפרטת את כל התנאים שסוכמו בעל פה, לרבות פירוט של בסיסי ביטוח הרכוש (מקיף או כל הסיכונים).
  • השוו את התנאים – בביטוח חבויות למיניהם כגון ביטוח צד ג' לעסק, ביטוח אחריות מוצר, חבות מעבידים וביטוח אחריות מקצועית כדאי מאוד לערוך השוואה מעמיקה בין החברות כדי להשוות את גבולות הכיסוי שמציעים לכם. מומלץ בחום להיעזר בסוכן מנוסה שבקי בתחום זה. מומלץ לבדוק גם את תקופת חוק ההתיישנות בחוזי הביטוח, ומהי ההשתתפות העצמית בפוליסות רלבנטיות.
  • בעלי עסק מהבית? גם אתם צריכים ביטוח עסק – שימו לב שביטוח דירה אינו מכסה נזקים שנגרמו לעסק שיש לכם מהבית.
  • שוכרים מבנה? בדקו אם יש ביטוח מבנה לבעליו – במידה ולבעלים יש ביטוח למבנה חשוב להוסיף אתכם לביטוח, ובמידה ואין לו ביטוח, אתם כשוכרים חייבים לרכוש ביטוח מבנה.

רכשו ביטוח עסק עוד היום!

במרכז הביטוח לעסקים מלווים כבר למעלה מ- 20 שנה בעלי עסקים מכל התחומים ומייעצים להם בבחירת ביטוח עסק איכותי ומשתלם תוך התאמה לצורכיהם. צרו איתנו קשר עוד היום כדי שתוכלו גם אתם ליהנות משקט נפשי, יחס אישי ושירות מקצועי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות