fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המדריך המלא לסוגי ביטוחי רכב – כל סוגי הביטוחים הקיימים ומשמעותם

מתרגשים לקראת קבלת הרכב הראשון שלכם? עומדים להחליף את הרכב הישן בחדש? ובכן, זה לא סוד שהרכב אינו יכול לעלות על הכביש ללא ביטוח. למדריך המלא.
המדריך המלא לסוגי ביטוחי רכב | צילום: FREEPIK

אחרי הכול, גם אם אנחנו הנהגים הזהירים ביותר בעולם, אף נהג אינו מחוסן מפני סכנות. לפיכך, חשוב לדאוג מראש לביטוח המתאים, כמה ימים לפני קבלת הרכב. ברגע שיהיה לכם ביטוח מוכח, תוכלו להיכנס לרכב ולדעת שאתם מבוטחים מכל תאונה או פגע. אז גם אם ממבט ראשון ביטוחי רכב נראים לכם יקרים, קחו את התשלום עבורם ברוח טובה. כי כפי שיתברר בהמשך, לא חייבים לשלם כל כך הרבה כסף תמורת ביטוח, אפשר גם לחסוך.

לא יודעים איזה ביטוח צריך? קבלו את המדריך המלא לסוגי ביטוחי רכב

כשמדובר ברכב קיימים 3 סוגי ביטוח עיקריים. לא חייבים לרכוש את כולם, אלא רק אחד מהם הוא חובה באמת. ועם זאת, חשוב לדעת על הביטוחים האלה כמה שיותר על מנת להחליט איזה ביטוח כדאי לרכוש ועל איזה ניתן לוותר. קבלו את המדריך ל-3 סוגי הביטוחים העיקריים.

  1. ביטוח חובה לנזקי גוף.

מדובר בביטוח שכל נהג חייב לעשות לפי חוק, כך שכל מי שבוחר "לחסוך" בכסף על ביטוח זה מסתכן בעבירה פלילית חמורה. ביטוח חובה מכסה נזקים גופניים שנגרמו לנהג ולכל מי שהיה מעורב בתאונה. כשזה קורה, האחריות על התאונה מוטלת על הנהג, ואילו שאר הנפגעים אינם צריכים להוכיח פגיעה כדי לקבל פיצויים. ביטוח חובה הוא ביטוח אשר מיועד לכל סוגי הרכבים באשר הם: משאיות, רכבים פרטיים, רכבים מסחריים, אופנועים, קטנועים ועוד.

  1. ביטוח מקיף לרכב – לנזקי הרכב.

ביטוח מקיף לרכב אינו חובה, אך הוא מומלץ לכל נהג. פוליסת הביטוח כוללת כיסוי במקרה של פריצה לרכב, שריפה, תאונה מגורם שלישי, חבלה מכוונת ברכב, טוטל לוס, הפגנות ועוד. כמו כן, ניתן להוסיף כיסויים שונים בתוספת תשלום כמו פגיעה במראות או בשמשות, רעידת אדמה והתפרעויות. אם מדובר בנזקים קלים כמו שריטות, המבוטח יכול להחליט שלא לתקן אותם או לתקן את הנזקים על דעת עצמו. את הביטוח המקיף רוכשים בדרך כלל בעלי רכבים מסחריים ופרטיים המעוניינים לעלות על הכביש ולדעת שהם מכוסים מפני נזקים.

  1. ביטוח צד ג'.

כשמו כן הוא, מדובר בביטוח עבור צד שלישי. זהו ביטוח רשות, והוא משמש פעמים רבות כהרחבה לביטוח חובה. ביטוח צד ג' מכסה נזקים שעלולים לרכוש לצד שלישי כדוגמת קיר בית או רכב של אדם נוסף. לפני רכישת הביטוח נקבע סכום מוגדר מראש שאותו בעל הרכב יצטרך לשלם לחברת הביטוח אם יוכח שהוא זה שיהיה אשם בתאונה.

לא חייבים לקנות ביטוח יקר

ההתלבטות אם לרכוש ביטוח לרכב או לא היא מובנת מאליה. אחרי הכול, הרכב עצמו עולה לא מעט כסף, ופעמים רבות אנחנו לוקחים הלוואה תמורתו. ואם לא די בכך, הרי שעלינו גם להשתתף בהוצאות השוטפות עבור טסט, החלפת צמיגים, החלפת מערכות ישנות ועוד. עם זאת, ביטוחי רכב הם מבין ההוצאות החשובות ביותר בתמורה לרכב שלנו ועלינו לרכוש אותם בהקדם האפשרי. וכאן חברת Wobi באה לעזרתנו. Wobi היא סוכנות הביטוח הדיגיטלית הגדולה ביותר בישראל, אשר מאפשרת לכם לערוך השוואת מחירים ולרכוש את הביטוח המתאים והנוח עבורכם. אפילו לפני שאתם מתכוונים לקנות רכב חדש, מומלץ להיכנס לאתר ולהתרשם מהמחירים הזולים והמשתלמים. כי אחרי הוצאות גדולות עבור הרכב, מגיע לכם לחסוך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות