fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הליכי חקירה במוסד לביטוח לאומי

הליכי חקירה במוסד לביטוח לאומי | צילום: FREEPIK

חקירת ביטוח לאומי הינה הליך שכיח ומלחיץ אשר מתרחש כמדי יום במדינת ישראל. מדובר בחקירה פלילית לכל דבר וענין ומשום כך, טרם אתם מגיעים לחקירה תחת אזהרה או בשמה הנוסף חקירה באזהרה מומלץ ואף חיוני לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין פלילי מקצועי לצורך הגנה על זכויותיכם ולהקטנת החשיפה הפלילית בעניינכם, לה השלכות מרחיקות לכת על עתידכם.

במידה וזומנתם במכתב או בשיחת טלפון לחקירה במוסד לביטוח לאומי במידה וחוקרי המוסד לביטוח לאומי הגיעו עם צו חיפוש לביתכם או לעסקכם, דעו, כי מדובר בהליך חקירה פלילי לכל דבר וענין. דבריכם וראיות שיאספו ויוצגו במסגרת ההליך שמתנהל בעניינכם ישפיעו באופן דרמטי על החלטה של הביטוח הלאומי האם להפסיק תשלום קצבה או למנוע זכות כלשהי, האם יש מקום לדרוש מכם השבת כספים שקיבלתם אך חמור מכך, הליכי חקירה במוסד לביטוח לאומי, עלולים להסתיים בהגשת כתב אישום ובהליכים משפטיים כנגדכם, הליכים אשר עלולים להסתיים בהרשעה פלילית וענישה חמורה.

קבלת ייעוץ וליווי משפטי מידי עורך דין ביטוח לאומי המתמחה בדין הפלילי, הינה חשובה לאין שיעור וזאת במטרה להבטיח, כי זכויות ואינטרסים שלכם יישמרו ולא ייפגעו על ידי בהליכים המשפטיים כנגדכם.

הליך חקירה באזהרה

חשוב להתייחס ברצינות להליכים אלה ובהחלט מומלץ לפנות לעורך דין פלילי מנוסה בעל הבנה וידע בליווי ומתן ייעוץ בחקירות פליליות המתנהלות במוסד לביטוח לאומי. כדאי להיוועץ בעורך דין פלילי הבקיא גם בהליכים המנהליים והאזרחיים בביטוח לאומי שיוכל להבין בצורה מירבית ומקיפה את מידת ההשפעה על זכויותיכם ויאפשר לכם ליהנות מהגנה משפטית מקסימלית.

במקרים בהם עולה חשד לביצוע עבירות מרמה כלשהן כלפי המוסד לביטוח לאומי, נפתחים הליכי חקירה פלילית על ידי מחלקת החקירות וחוקרי המוסד לביטוח לאומי. חקירת ביטוח לאומי מתבצעת באופן סמוי וגלוי, לא פעם באמצעות מעקבים וחוקרי המוסד, ובסיום הליכי החקירה, התיק מועבר לעיון של עורך דין – במידה ויש ראיות מספיקות, יוגש כתב אישום נגד מבצע העבירות לבית המשפט בעבירות עוון ובעבירות פשע יתנהל הליך שימוע פלילי אשר בו יוחלט אם להגיש כתב אישום או להימנע מהגשתו.

החשיבות בקבלת ייעוץ וליווי משפטי מקצועי

במידה וזומנתם לחקירה בביטוח הלאומי והתיישבתם מול חוקר ביטוח לאומי עומדת לכם זכות בסיסית שהיא זכות להיוועץ בעורך דין פלילי וזאת עוד בטרם תאמרו דבר אשר עלול לפגוע בזכויותיכם או להפליל אתכם. חקירה באזהרה בחשד לביצוע עבירות כלפי המוסד לביטוח לאומי מחייבת היוועצות בעורך דין וחשוב שלא לוותר על הזכות הזו. הקפידו להתייעץ עם עורך דין פלילי בעל ניסיון בייצוג של נחקרים החשודים בביצוע עבירות ביטוח לאומי. אמירות של חוקר ביטוח לאומי שמדובר בחקירה קצרה, כי אין צורך בעורך דין וכל ניסיון למנוע מכם את הזכות להתייעצות ולהגנה על זכויותיכם עלולים להוות החלטה קריטית אשר עלולה לעלות לכם ביוקר – לפגוע בהגנות המשפטיות הקיימות לכם בדין ואף להוביל לענישה מחמירה יותר בעניינכם.

לסיכום, קבלת ייעוץ מעורך דין ביטוח לאומי מנוסה שהינו עורך דין פלילי הבקיא בחוקי הביטוח הלאומי ומיומן בליווי חקירות של המוסד לביטוח לאומי, הינה חשובה ונועדה לסייע לכם בבניית קו הגנה משפטי אפקטיבי כבר בהתחלת התהליך. חשוב לזכור שהדברים והפרטים שתמסרו בחקירה עשויים לשמש כנגדכם בכל שלביו של ההליך המשפטי, בין אם לפני הגשתו של כתב אישום ובין אם לאחריו בבית המשפט ולכן בחירה נכונה בעורך דין מנוסה ומומחה בעבירות ביטוח לאומי ובליווי החקירה הינה בעלת חשיבות ותרומה רבה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות