fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הויטמינים שאתם חייבים להכיר

הגוף שלנו מורכב מ-60% אחוז מים, עצמות, שרירים, איברים חיוניים וגם מוויטמינים ומינרלים אשר שומרים ועוזרים לתפקודו התקין. מחסור, או לחלופין עודף, של ויטמין מסוים עלול לגרוף לבעיות בריאותיות, לתופעות לא נעימות או למגוון תסמינים אחר. במיוחד עבורכם החלטנו לעשות סדר ולספר לכם עד כמה הוויטמינים השונים חשובים לתפקוד הגוף, והתחומים שעליהם הם אחראים.
pixabay

ויטמין A במקום הראשון

ויטמין A הפותח את רשימת הוויטמינים, מסייע למערכת החיסונית, עוזר בגדילה ובצמיחת הגוף תורם לצמיחת השיניים והעצמות ואף מגן על מערכת העיכול, הכליות ושלפוחית השתן.

את הוויטמין הזה ניתן לקבל באופן טבעי מהחלב, חמאה, חלמון הביצה, כבד וגם שמן דגים. אפשר לצרוך אותו גם בגזר, בטטה או כרוב ששם הוא מופיע בצורה מעט שונה שהופכת בגוף לוויטמין A.

מחסור שלו בגוף עלול לגרום לדלקות, להתפוררות אמייל השיניים, לירידה במשקל, לעור גס ומחוספס, לעייפות, לדלקות בדרכי הנשימה ועוד.

B12 הכי מוכר מכל קבוצת ויטמין B

קבוצת ויטמינים B כוללת בתוכה שמונה סוגים שונים, אך המוכר ביותר מבניהם הוא ויטמין b12 . חשיבותו של הוויטמין הוא ביצירת כדוריות הדם האדומות, ביצירת המוגלובין, בתרומה לגדילה ולפוריות.

מזונות המכילים ויטמין b12 הם בשר, דגים, ביצים, חלב ואף חלב סויה.

אנשים הסובלים ממחסור ב־ b12 עשויים להרגיש אנמיה, חוסר תיאבון שעלול להוביל לירידה במשקל, עייפות, כאבי ראש וסחרחורות ודיכאון.

תפוזים עם הרבה ויטמין C

כולם יודעים שתפוזים מכילים הרבה ויטמין C וכאשר מתחילה התקררות כדאי להתחיל לנטול אותו. בנוסף לתפוזים ויטמין C נמצא בכל פירות ההדר, בפלפל אדום או ירוק, ברוקולי, תפוחי אדמה ותותים.

כאמור, ויטמין C שומר על המערכת החיסונית, אך לא רק. הוא מוריד את הסיכון למחלות לב וסרטן, עוזר ביצירת רקמות, שומר על השיניים ועוד. בהתאם לזאת, אם אין בגוף מספיק ממנו עלולה להיווצר אנמיה, דלקות, בעיות בקרישת דם שעלולות לגרום לשבץ, פגיעה בשיניים ובחניכיים, נשירת שיער ואף חוסר שקט ועצבנות אצל ילדים בעיקר.

ויטמין D המגיע מהשמש

אחד הוויטמינים המגיעים לגוף לא על־ידי אכילה ושתייה הוא ויטמין D . הוא נספג בגוף תוך כדי חשיפה לשמש, ובישראל, הידועה כמדינה ים תיכונית ושמשית ביותר, קל מאוד לספוג אותו. עם זאת, הוא נמצא בכמה סוגי מזון כגון: ביצים, כמות מצומצמת של דגים, חלב ומוצרי חלב.

תרומתו של ויטמין D לגוף היא בשמירה על רמת הסידן, בנייה של עצמות ושיניים ויצירת כדוריות דם אדומות. בהתאם לכך, עצמות חלשות, עצירת הגדילה אצל ילדים או פגיעה במבנה שלהן ומחסור בסידן עשויים להעיד על מחסור בו.

ויטמין E – אי אפשר לשכוח

אומנם זהו ויטמין פחות מוכר אך תפקידיו חיוניים ביותר. הוא נוגד החמצון העיקרי בגוף, מסייע ללב ולשרירים, עוזר להגן מפני מחלות ויראליות ולשמור על עור בריא ורענן.

הוא נמצא בעיקר באגוזים, גרעינים ודגנים מלאים וירידה בכמות שלו בגוף עשויה להשפיע על יכולת בספיגת ברזל, כולסטרול גבוה ואף עיכוב גדילה אצל ילדים.

ויטמין K לעצמות חזקות

זהו אחד המרכיבים החשובים ביותר בבניית העצמות. בנוסף הוא אחד ממרכיבי הדם ומשפיע על יכולת הקרישה שלו, ולכן מחסור ממנו עלול לגרום לדימומים קשים.

ניתן לקבל אותו בעיקר מירקות ירוקים, עלים, אפונה ואף כבד.

שמירה על בריאותינו תלויה רבות בשמירה על רמת ויטמינים קבועה בגוף. את מרבית הוויטמינים ניתן לקבל מהמזון שאותו אנו אוכלים ובמידת הצורך ניתן להיעזר בתוספי מזון ובכדורים אשר ישלימו עבורנו את החסר. פנייה לרופא לבדיקות שגרתיות, עוד לפני הופעת תסמינים ובעיות, חשובה לצורך מניעה ומעקב. בדיקות שגרתיות אלו ומעקב שנתי, יאפשרו לכם להיות בשליטה ולטפל בחוסרים עוד לפני שיהפכו לבעיה בריאותית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות