fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דלתות הכניסה להייטק: כל האפשרויות להשתלב בתחום

שוק ההייטק בישראל נחשב לשוק נוצץ ומבטיח, ולא בכדי. ממוצע השכר בענף ההייטק הוא מהגבוהים במשק, ובפער גדול מהשאר. רק בהייטק אפשר למצוא צעירים בשנות העשרים המוקדמות לחייהם המרוויחים סכומים של חמש ספרות. מאז שנכנסו לארץ ענקיות הטכנולוגיה מעמק הסיליקון, נכנס הענף לתחרות מסחררת בה נאלצים המעסיקים להציע הצעות שכר ותנאים גרנדיוזיים על מנת להשיג מפתחים מוכשרים.
כל האפשרויות להשתלב בתחום ההייטק | צילום: unsplash

המצב הזה מביא צעירים רבים מידי שנה לכדי החלטה להתמקצע בתחום ולמצוא בו עבודה. גם המדינה מעודדת את צעירים לעסוק בתחום שמכניס לה רווחים גבוהים, על ידי תוכניות ממשלתיות לשילוב צעירים ואוכלוסיות פריפריאליות בהייטק ומתן מלגות גבוהות לסטודנטים בתחומי מדעי המחשב והנדסת תוכנה.

יש להבין כי הייטק הוא ענף רחב מאד ועולם בפני עצמו, ולכל תת ענף דרישות משלו. יש מספר אפשרויות ללימודים וכדאי לדעת מראש במה תרצו לעסוק, כדי לדייק יותר את צרכי ההשכלה שתידרש מכם. נפרט אותן מהקל אל הכבד.

לימודי הסמכה

לימודים אלו אורכים מספר חודשים עד שנה, ובמקרים מסוימים אף יגלשו מעבר לכך. לימודים אלו יכשירו אתכם לתחום ספציפי בענף ההייטק, ולרב לא תוכלו לעסוק בתחומים אחרים – ודאי לא כשכירים. בלימודי ההסמכה ניתן למצוא קורסי בדיקות תוכנה המקנים תעודת הסמכה בינלאומית. תעודה זו תתן לכם אפשרות לעבוד כ 'אנשי QA' – שימו לב לבידול ממהנדסי QA – המריצים בדיקות תוכנה ידניות ואוטומטיות. בתחום זה לרב לא תמצאו את המשכורות הנוצצות והתנאים המפנקים. במסגרת זו ניתן ללמוד גם פיתוח אפליקציות למובייל, בניית אתרים ועיצוב אתרים. בתחומים אלו ניתן להתפתח באופן אישי, להעשיר את תיק העבודות ולמצוא משרות המציעות תנאים מעולים או לחילופין לפתוח עסק עצמאי. ניתן לומר כי בתחומים שלעיל השחקן המשמעותי ביותר הוא תיק העבודות והניסיון, כך שתעודת הסמכה מספיקה בהחלט כדי להכשיר אתכם לעסוק בתחום ולמצוא משרה שווה. ניתן למצוא מגוון תוכניות מימון ממשלתיות ללימודים אלו.

לימודי הנדסאים

תעודת ההנדסאי היא המצאה ישראלית, ששמה האנגלי מעיד על אופייה: 'Practical engineer'. ככלל אצבע, ניתן לומר כי המהנדס קובע מה לעשות ואילו ההנדסאי עוסק ב'איך'. לימודי ההנדסאים אורכים שלוש שנים כולל הגשת פרויקט גמר, ולא דורשים תעודת בגרות ומבחן פסיכומטרי. תחומי ההסמכה והידע של הנדסאי התוכנה רחבים ומקיפים, אם כי לא מעמיקים כמו לימודי התואר האקדמי. בחלק ממקומות העבודה הדורשים תואר אקדמי תעודת ההנדסאי תהווה מכשול, למרות היקפם של הלימודים. במשרות ממשלתיות יכירו בלימודים אלו אם כי תמיד תידרש שנת ניסיון אחת נוספת מעבר לנדרש מבעל תואר אקדמי. לאור האמור, לרב לימודי תואר יהיו עדיפים על לימודי הנדסאים משום שאורך הלימודים זהה אך אפשרויות התעסוקה מצומצמות יותר. סטודנטים להנדסאי תוכנה זכאים למלגות ולתוכניות תמיכה.

תואר אקדמי

האקדמיה מציעה את לימודי מדעי המחשב ולימודי הנדסת תוכנה. לימודי מדעי המחשב אורכים שלוש שנים ומקנים ללומד אותם ידע מקיף במדעים, במתמטיקה ובפיזיקה מעבר לידע הפרקטי של התכנות בפועל. ידע זה יכשיר את הסטודנט לעסוק בעתיד בתפקידים בכירים יותר בתחום, כמו ארכיטקט או מהנדס בינה מלאכותית.

לימודי הנדסת תוכנה אורכים ארבע שנים, והתואר נחשב ליוקרתי יותר ובמקרים מסוימים לא יתקבלו למשרה בעלי תארים או הסמכות אחרות. עם זאת, ברב המשרות לא יבדילו בין בוגר מדעי המחשב לבוגר לימודי הנדסה אם כי יתחשבו בממוצע הציונים השונה. זאת בהתייחס למשרות התחלתיות או משרות ג'וניור, אך ככל שעוברות השנים ומצטבר הוותק והניסיון ההבדלים בין המסלולים ייטשטשו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות