fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביקשו שתכינו כיבוד קל? בבקשה!

לא פעם אתם מתבקשים להכין כיבוד קל למסיבה בגן או בבית הספר, למפגש הורים או למסיבה אצל חברים. כיבוד קל הוא הגדרה רחבה למאכלים רבים, אבל כשמתכוונים ל"קל", כדאי שהכיבוד יהיה קל להכנה, מהיר וכזה שיתאים למוזמנים רבים.
ביקשו שתכינו כיבוד קל בבקשה! | צילום: pexels

מסיבות סוף שנה, מסיבות יום הולדת, מפגשי חברה או כמה חברים שהודיעו שיקפצו לקפה, כולנו חווים אירועים כאלה בחיי היום־יום. הכנה של כיבוד קל יכולה להיות פשוטה, קולעת ויצירתית. הינה כמה רעיונות לכיבוד שבאמת קל להכין.

צ'יפס, שוקולד צ'יפס

יש מי שאוהב עוגות גבינה, יש את אוהבי עוגות השוקולד, חובבי עוגות הפירות, אבל עוגיות שוקולד צ'יפס אהובות על כולם בכל גיל. הן קלות להכנה, ניתן לגוון אותן עם סוגים שונים של שוקולד ואפילו להוסיף אגוזים, חמוציות, נטיפי חמאת בוטנים, צימוקים וטעמים נוספים. להכנת עוגיות בסיסיות ערבבו יחד בקערה חמאה רכה, קמח, אבקת אפייה, סודה לשתייה, סוכר, ביצים ושוקולד צ'יפס שאתם בוחרים.

ניתן לשלב שוקולד לבן, שוקולד חלב או שוקולד מריר, ואפילו לערבב בין הסוגים אם קשה לכם לבחור. לאחר הערבוב מתקבל בצק פריך ומנוקד בשוקולד שממנו מכינים כדורים, ומועכים אותם מעט כדי לקבל עוגיות שטוחות. מניחים את העוגיות בתבנית המרופדת בנייר אפייה ומכניסים לתנור שחומם מראש לחום בינוני למשך כרבע שעה, עד שהעוגיות נראות זהובות ומוכנות. על העוגיות המוכנות אפשר לפזר אבקת סוכר לאחר שהצטננו, לסדר בצלחת הגשה ולקחת איתכם.

כדורי שוקולד

כדורי שוקולד נתפסים בדרך כלל כקינוח שילדים אוהבים, אולי בשל הצורה העגולה והקלה לאחיזה, אולי בגלל שהם לעיתים מצופים בסוכריות, אבל הסוד הוא שכמעט כולם אוהבים את הקינוח הזה ולא רק ילדים, ואפילו ניתן לשדרג אותו עם טעמים נוספים וציפויים שונים.

הינה כמה רעיונות לכיבוד הקל הזה שגם גדולים ישמחו לאכול. בגרסה הקלאסית טוחנים ביסקוויטים (או שוברים אותם), מערבבים אותם עם קקאו, סוכר, תמצית וניל וחמאה שחוממו יחדיו. מהתערובת הרכה יוצרים כדורים ומצפים אותם על ידי גלגול בסוכריות צבעוניות או קוקוס טחון ואם רוצים גרסה שונה מעט ומעניינת, ניתן לצפות באבקת קקאו.

בגרסה אחרת ובהירה ניתן לחמם שוקולד לבן עם שמנת מתוקה, להוסיף תמצית וניל, קוקוס ואגוזים טחונים, ליצור כדורים לאחר שהתערובת התקררה והתקשתה מעט ולשמור במקרר עד להגשה. גרסה נוספת ומשודרגת ואפילו טבעונית של הקינוח האהוב היא כדורי חלבה נימוחים עם סילאן וקוקוס – ממתק בריאות מלא אנרגיה.

מקפא מנגו

קינוח מהיר הכנה, מרענן וקפוא שאותו ניתן להכין גם עם פירות אחרים שאוהבים, ואם אין את הפירות המבוקשים בעונה, תוכלו להשתמש בפירות קפואים שייתנו את אותה תוצאה טעימה ומרעננת. את המקפא ניתן להכין ולשמור במקפיא עד ליום שבו תתבקשו להביא כיבוד, והוא טעים בדיוק כאילו הוכן לצורך האירוע. להכנת הקינוח יש לטחון מנגו מקולף וחתוך עם מעט מיץ לימון, להוסיף אותו לשמנת מתוקה שהוקצפה עם חלב ממותק ומרוכז. מערבבים את המצרכים יחד לבלילה אחידה ויוצקים לתבנית אינגלישקייק. מכסים ומכניסים למקפיא. לפני ההגשה מוציאים מהתבנית והופכים על צלחת הגשה. זהו פרפה פירותי שנחטף במהירות, ואם רוצים לשדרג אותו מעט, ניתן להוסיף לפני ההקפאה אגוזים טחונים או פיסטוקים טחונים.

קינוח בכוסות

אחד הקינוחים שתמיד תופסים את העין ולרוב גם את הפה הוא קינוח בכוסות. יש בו משהו מסקרן ומהודר, הוא אישי, לא מצריך סכין לחיתוך או צלחת, אינו מלכלך ונראה מצוין. יש אין־סוף סוגים של קינוחים בכוסות שרק נראים מסובכים, אך למעשה הם פשוטים ומהירי הכנה. ניתן להכין קינוח שכבות של שמנת מתוקה מוקצפת, מעליה שכבת פירורי ביסקוויטים או עוגיות שמעליהם יש שכבת רסק פירות יער ושוב שכבת שמנת מתוקה, ביסקוויטים ופירות יער.

ניתן לשדרג את הקינוח עם אגוזים שבורים, שוקולד צ'יפס ועוד. כך ניתן להכין מגש עם מספר כוסות קטנות שיקבלו את מרכז תשומת הלב על שולחן הקינוחים. ניתן להכין את הקינוח בגרסאות נוספות עם פירות אחרים, עם מוס שוקולד, עם קצפת גבינת מסקרפונה, עם ריבת חלב או קרם לוטוס. את הקינוחים בכוסות מומלץ להגיש בכוסות שקופות, כך ניתן להתרשם מהיופי של שכבות הצבע המרכיבות את המעדן.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות