fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלף בי"ת בכלכלת פרק ב' – טיפים להתנהלות כלכלית נכונה בפרק החדש בחייכם

המושג פרק ב' המתאר נישואים או זוגיות חדשה לאחר נישואים ראשונים, הפך למושג שגור בפינו בשנים האחרונות. אנשים רבים משגשגים בשלב זה של חייהם, שאליו הם מגיעים מיושבים יותר, יציבים יותר ובטוחים יותר. יחד עם זאת, כמו בכל קשר גם בפרק ב' יש אתגרים שמולם יש לעמוד. אחת השאלות היא כיצד כדאי להתנהל כלכלית בשלב זה של החיים? הבה נבין מהי המורכבות הכלכלית בפרק ב' וכיצד ניתן להתמודד איתה.
טיפים להתנהלות כלכלית נכונה בפרק החדש בחייכם | צילום: pixabay

המורכבות הכלכלית בפרק ב'

ישנם כמה נדבכים שונים היוצרים קלחת כלכלית מבלבלת בפרק ב' של הזוגיות. קודם כל, לרוב בשלב זה של החיים לפחות אחד מבני הזוג או שניהם מגיעים כבר עם ילדים. כאן עולה המורכבות של עניין המזונות. בעוד האישה עשויה לחוות את התסכולים הנובעים מקבלת מזונות מהגרוש, הגבר דווקא עומד בצד השני של המתרס שבו עליו לעמוד בתשלום מזונות לגרושתו. מצב זה עשוי להביא להוצאת תסכול על הצד השני בזוגיות החדשה כהשלכה של התסכול מהזוגיות הקודמת.

כאשר ישנם ילדים משותפות מפרק ב' וילדים חורגים שהגיעו בפרק א', ההוצאות הכלכליות עשויות להיות גבוהות במיוחד וליצור מתחים במשפחה. גידול ילדים לכשעצמו דורש הוצאות רבות, וכשישנם ילדים מהנישואים הקודמים, ההוצאות עולות פי כמה ומכבידות על הזוגיות החדשה.

בנישואים הראשונים לרוב שני בני הזוג מתחילים מנקודת מוצא כלכלית ראשונית מאוד ללא נכסים משמעותיים, השקעות או חסכונות גדולים. לעומת זאת, בפרק ב' לרוב בני הזוג מגיעים יציבים כלכלית הרבה יותר ולרוב ישנו רצון גדול לגונן על הממון האישי שנצבר, במיוחד במקרים שבהם הגירושים מהזוגיות הקודמת הביאו להפסדים משמעותיים.

תקשורת היא תמיד המפתח

אין זה סוד שזוגיות בריאה דורשת קיום תקשורת תקינה בין בני הזוג. על אף שאנשים רבים נרתעים מלדבר על נושאים כלכליים, מדובר בפעולה הכרחית אם אתם מעוניינים למנוע קונפליקטים מיותרים. שבו יחד עם בן או בת הזוג החדשים ונהלו שיחה רגישה וכנה אודות הרצונות והמחשבות של על ההתנהלות הכלכלית בזוגיות של פרק ב'. השיחה תאפשר לכם לערוך תיאום ציפיות בכל הנוגע להתנהלות הכלכלית בבית ולתכנן את צעדיכם הנפרדים והמשותפים בבהירות וברוגע. ניהול השיחה יכול להפתיע אתכם ולהביא לכם פתרונות חדשים ויעילים הרבה יותר במישור הכלכלי, שיסייעו לכם להתנהל בצורה חכמה הרבה יותר.

ערכו הסכם ממון

אם אתם עומדים להינשא לבן או בת הזוג החדשים חשוב לערוך מבעוד מועד הסכם ממון. הסכם זה הוא למעשה חוזה מחייב משפטית הקובע את חלוקת הנכסים בין בני הזוג במקרה של גירושים. בפרק א' ישנה נטייה להימנע מעריכת הסכם ממון, שכן ישנה תפיסה שמדובר בחוזה המעיד על חוסר אמון ביחסים ואפילו תאוות בצע. בפרק ב' יש כבר הרבה יותר מה להפסיד במקרה של גירושים ופחד גדול יותר להיכוות מגירושים ארוכים ומכוערים. הסכם הממון אינו קר ומנוכר כלל, אלא הוא מאפשר לבני הזוג לחוש בטוחים עוד יותר ביחסים ולהתנהל בנינוחות ולא מתוך פחד.

אגב, הסכם הממון אינו כולל את פירוט חלוקת הנכסים הפיננסיים בלבד, אלא גם יש בכוחו להסדיר את חלוקת המשמורת על הילדים המשותפים, תשלומי המזונות ועוד. גם כאשר רוכשים ביטוח איננו עושים זאת מתוך אמונה שיקרה אסון, אך אנו עושים את כל שביכולתנו כדי להתכונן בצורה הטובה ביותר לכל מקרה שלא יבוא. אותו ההיגיון בדיוק פועל כשזה נוגע להסכם ממון ולכן אין סיבה לחשוש ממנו.

*בכפוף לתקנון PEPPER INVEST ותעריפון העמלות שבאפליקציה. הכתוב אינו מהווה הצעה ו/או ייעוץ לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות כלשהן. השקעה במניות עלולה להיות כרוכה בסיכון גבוה ונתונה לשינויים ולתנודות במחירים עקב השפעת גורמים רבים ושונים .

פתיחת חשבון כפופה לעמידה בקריטריונים שנקבעו ע“י PEPPER.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות