fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אוכלים ושותים בעיניים – עיצוב חנויות מזון ומשקאות

חשבתם פעם מה גורם לכם להיכנס לחנות מזון או משקאות ולצאת ממנה מיד או במקרה ההפוך - להתנחל בה וליהנות מחוויית קנייה נעימה?! מסתבר שחלק גדול מהעניין טמון בשאלה איך החנות מעוצבת. אז בין אם זו חנות אלכוהול, חנות תבלינים, חנות שוקולדים או כל חנות אחרת, כדאי לדעת מה באמת מניע את האדם

בני אדם אוכלים עם העיניים. אם האוכל נראה טוב, אנחנו נרצה לטעום ממנו. אם הוא לא מספיק מגרה, נעדיף להתרחק. זו נטייה טבעית שיש לה המון יתרונות אבולוציוניים, מה גם שהיא בכלל לא ייחודית לאדם וקיימת גם אצל עוד בעלי חיים. מנגד, אחת התכונות שאכן קיימות רק אצלנו היא זו שמביאה לידי ביטוי את הקשר בין מראה עיניים לבין צרכנות.

שורה ארוכה של מחקרים מבססים כיום את ההנחה שקובעת שאנחנו לא רק אוכלים ושותים באמצעות העיניים – אלא גם בוחרים מה לקנות. אם נעצור רגע ונחשוב מה גורם לנו להיכנס לחנות מזון או משקאות ולצאת ממנה בידיים ריקות, לעומת נסיבות שבהן נהנה מחוויית קנייה נעימה, נגלה שזה תלוי לא מעט באופן שבו החנות מעוצבת.

מה המשמעות של עיצוב חנויות מזון?

עיצוב חנות מזון תלוי בסוג המוצרים שנמכרים בקטלוג. יש למשל הבדל בין סופרמרקט גדול שבו מוכרים את כל סוגי המזון, לבין חנות שמתמחה במוצרים מסוימים. בפועל, מטרת העל של עיצוב חנויות מזון היא להתאים בין הקונספט העיצובי והשיווקי כדי לא ליצור בלבול אצל קהל היעד והלקוחות.

המשמעות של עיצוב נכון היא העברת מסר מדויק. אם הלקוחות יודעים לקראת מה הם הולכים, סביר להניח שהם יבצעו את הקנייה. במצב הפוך, ביקור של לקוח בחנות לא רלוונטית עלול לגרום עוגמת נפש ובזבוז זמן של המוכר.

כך ממתגים כל סוג של חנות

מיתוג מבוסס על ניסיון להעביר מסר מזוקק בעל אלמנטים גרפיים. כך מספרים סיפור בצורה מינימליסטית, תוך שימוש בסוגים שונים של סמלים מוסכמים שמוכרים לקונה ועם צבעים שחוזרים על עצמם בכל פרט. אם כל זה גם מתכתב עם הלוגו של החנות, סביר להניח שהעיצוב יעשה את העבודה.

העניין הוא שיש משמעות גם לענף שבו פועלים. זו הסיבה שבגללה רובנו מצפים למצוא מיתוג ועיצוב מסוים של חנות אלכוהול – אבל מיתוג אחר לגמרי של חנות אוכל אסייתי או חנות תרופות. במילים אחרות, אנחנו מגיעים עם תפיסה מוקדמת והמטרה של מעצבי חנויות היא להתכתב איתה.

טיפים לעיצוב נכון של החנות

המיתוג הוא חלק ממערכת שיקולים רחבה יותר. בפועל, העיצוב צריך להניע לקוחות לפעולה. את זה עושים באמצעות סידור מסוים של הפריטים, מיקום נכון של השקיות ודגש על נוחות. בנוסף, כדאי שהעיצוב יאפשר לחנות להיות נגישה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות