fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שר החינוך מינה וועדה למציאת פתרון קבע לבית הספר "נתיבות משה"

לאחר מאבק ארוך מינה שר החינוך, נפתלי בנט, וועדת בדיקת למציאת פתרון לבית הספר "נתיבות משה" שבקרית שמואל ולאור זאת הודיע וועד ההורים כי התלמידים ישובו לבית הספר לפחות עד לפרסום מסקנות הוועדה.

בית הספר נתיבות משה (צילום: דורון גולן)
בית הספר נתיבות משה (צילום: דורון גולן)

בית הספר "נתיבות משה" שייך לזרם החינוך המוכר שאינו רשמי ולומדים 420 תלמידים, מהם 250 תלמידים תושבי חיפה. עוד לפני פתיחת שנת הלימודים הנוכחית הודיע וועד ההורים כי עקב התנאים הפיסיים הירודים בהם לומדים התלמידים, הוא משבית את הלימודים עד למציאת פתרון. וועד ההורים והתלמידים ערכו הפגנות ופנו גם לוועדת החינוך של הכנסת לקבלת עזרה. בשבוע שעבר סיירה וועדת החינוך במבנה ופנתה למשרד החינוך בבקשה למצוא פתרון. במהלך ההפגנה שנערכה בשבוע שעבר מול ביתו של בנט ברעננה, יצא בנט ושוחח עם ההורים.

השבוע נמסר כי בנט הורה על הקמת וועדה מקצועית של משרד החינוך שבראשה עומד מנהל מינהל הפיתוח של משרד החינוך, תמיר בן משה, למציאת פתרונות לבעיית "נתיבות משה". ביום שלישי השבוע כבר סייר בן משה בבית הספר ונפגש עם הצוות החינוכי ועם התלמידים על מנת לעמוד מקרוב על הבעיות הקיימות. הוועדה אמורה להגיש בתוך שבועיים את המלצותיה לפתרון קבע. וועד ההורים הודיע כי בשלב הזה יחזרו התלמידים ללימודים סדירים עד לפרסום מסקנות הוועדה. אולם אם לא יימצא פתרון שמוסכם על וועד ההורים, יושבתו שוב הלימודים.

יצויין כי מעבר לעניין מבנה בית הספר יש בשכונה מאבק פנימי על אופייה בין הזרם הדתי-לאומי לבין הזרם הליטאי. השכונה הוקמה על ידי אנשי הזרם הדתי-לאומי שכעת חוששים מפני השתלטות של חרדים על השכונה תוך כדי רכישת נכסים ושינוי ציביונה של השכונה מדתית לשכונה חרדית. מהצד החרדי דוחים זאת בטענה שמדובר בניסיון להסיט את הדיון על בית הספר לדיון על אופי השכונה.

עיריית חיפה כבר הודיעה כמה פעמים כי אינה מתכוונת לתקצב את תלמידי בית הספר, כמו שאינה מתקצבת את תלמידי בית הספר הריאלי,מכיוון שמדובר בבתי ספר פרטיים. הצעתה של עיריית חיפה היא להעביר את בית הספר לקרית ים וגם הצעה זו תבחן על ידי הוועדה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות