fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שירות ייחודי בכללית חוסך אשפוזים לחולי לב

המרפאה המקצועית, הפועלת במרכז הרפואי לין, משלבת בין בית חולים וקהילה וחוסכת פעמים רבות את הצורך באשפוזים חוזרים ונשנים בבית החולים
ירון הלמן
דוקטור ירון הלמן. צילום: דוד חורש, דוברות קופ"ח כללית

אי ספיקת לב היא מחלה קשה, הפוגעת מאוד באיכות החיים ומאופיינת בפניות רבות ונשנות לחדר המיון ובאשפוזים חוזרים. מניעת החמרה של המחלה ואיזון מצב החולה, מותנים בהיצמדות החולה להנחיות הטיפוליות והקפדה על אורח חיים המותאם למצבו. כמענה לכל אלה, פותח בכללית במרחב חיפה וגליל מערבי שירות משולב בין מרפאות הקהילה, המרכז הרפואי לין ובית החולים וכרמל. המערך, הפועל במתכונת ייחודית בארץ, מעניק לחולים מעטפת טיפול ייחודית וליווי על ידי צוות משולב בית חולים_קהילה, שמלווה אותם ברצף טיפולי מיטבי. 

לניהול השירות האיכותי הזה התמנה לאחרונה ד"ר ירון הלמן, מומחה ברפואה פנימית וקרדיולוגיה, שהגיע לכללית בחיפה מבית החולים הדסה עין כרם. ד"ר הלמן רואה חשיבות רבה בשילוב הייחודי בין בית החולים והקהילה. לדבריו, רוב החולים באי ספיקת הלב מטופלים מרבית הזמן על ידי צוותי הרפואה בקהילה ומגיעים לבית החולים רק במצבי קיצון.
במרפאת אי ספיקת לב, הפועלת במרכז הרפואי לין ובראשה עומד ד"ר הלמן, פועל צוות משותף של קהילה_בית חולים, כך שרצף הטיפולים הוא הדדי ודו סטרי. לעיתים, הוא מתחיל במרפאה בלין ולעיתים בבית החולים, אך תמיד אותו הצוות מלווה את המטופל ומכיר אותו בכל שלבי מחלתו. גם המטופל רגוע יותר כשהוא פוגש בצוות המוכר לו, בכל צומתי הטיפול בו.
ד"ר הלמן: "חלק ניכר מהטיפול ניתן כיום בקהילה. באפשרותנו לתת, גם לחולים הקשים, טיפול תרופתי אינטנסיבי, כולל מתן תרופות בעירוי ותרופות הדורשות ניטור תכוף של מדדים ובדיקות דם במרכז הרפואי לין, ללא צורך באשפוז.  בדרך זו, אנו חוסכים למטופל את הצורך להגיע לבית החולים ומפחיתים גם את הסיכון שבחשיפתו לזיהומים צולבים. חוויית הטיפול בקהילה בדרך כלל נעימה וידידותית יותר וכך אנו גם מפנים מקום וכוח אדם בבית החולים לאותן פעולות שאכן מחייבות תנאי אשפוז בבית החולים".

ירון הלמן
טיפול אינטנסיבי. ד"ר הלמן [צילום: דוד חורש, דוברות כללית]

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות