fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"שילמתי מחיר כבד כדי שיהיה שינוי"

הדס שטייף | צילום: הדס שטייף
הדס שטייף | צילום: הדס שטייף

כתבת הפלילים הדס שטייף תגיע תפתח מחר, שני, את מועדון הנשים של קניון שער הצפון. בהרצאתה תספר על החשיפות, כולל פרשת אפי נווה, ומאבקה בתופעת ההטרדות המיניות

מחר, שני,  תיפתח בקניון שער הצפון בקרית אתא סדרת הרצאות שיתקיימו לקראת יום האישה הבינלאומי. ראשונה תגיע להרצות כתבת הפלילים הדס שטייף, שתחשוף את מאחורי הקלעים של הפרשיות החמות בישראל.

שטייף, ראש תא כתבי המשטרה של גלי צה"ל, מי שחשפה את פרשת אפי נווה, המכונה "מין תמורת מינויים", תספר את כל האמת מאחורי הכותרות העיתונאיות החמות והפרשות הכי קשות במדינה. היא תדבר על עבודתה בסיקור הפשיעה המינית בישראל, לאחר שבזכות תחקירים שעשתה, הורשעו 10 עברייני מין ונכנסו לכלא.

"סרט, שעלה לאקרנים בימים אלה ונקרא 'המין החזק', מדבר על עורכת דין אמריקאית, שהתחילה את המלחמה שלה בחוקה האמריקאית ובכל הדיכויים ששלטו בחוקה", אמרה השבוע שטייף ל"הד הקריות", "כשאני התחלתי את המאבק שלי בהטרדות המיניות, בפגיעות המיניות בכלל וגם בענישה ברף הציבורי, זה היה מאבק כנגד כל הסיכויים. באתי ואמרתי שאיפה שהחוק מגביל אותנו ולא מאפשר אותנו להביא לדין עברייני מין – בין אם בגלל חוק ההתיישנות או בגלל שנשים לא התלוננו או פחדו להתלונן – עדיין אותם אנשים נמצאים במעמד ציבורי שבעיני מזהם את התפקיד שלהם. הבנתי שבאפשרותנו להוקיע אותם בהיבט הציבורי ומה שתומך בזה הוא האלמנט המוסרי".

המאבק הראשון של שטייף היה מול העיתונאי עמנואל רוזן, שאמנם לא עמד לדין פלילי אבל מעמדו נפגע. אחרי רוזן באו שורה של גברים שהועמדו לדין מוסרי על ידי הציבור ונפגעו מכך.

"עמנואל רוזן לא עמד בסופו של דבר לדין פלילי, אבל אמצעי התקשורת הקיאו אותו מתוכם. גם סילבן שלום לא הועמד לדין אבל הסיר את מועמדותו לנשיאות המדינה ואחר כך גם פרש מהחיים הפוליטיים. גם אייל גולן שילם מחיר כבד, למרות שלא עמד לדין, ויש עוד שורה שלמה של אנשים, שלא הועמדו לדין פלילי, אבל בהיבט הציבורי שילמו מחיר".

מהפיכת המי טו שהגיעה מארה"ב וסחפה איתה את כל העולם, נחתה בישראל בעיצומו של המאבק ששטייף ניהלה נגד הטרדות מיניות. "בשנה האחרונה, כשהגיעה לישראל תנועת מי טו, היא רק חיזקה את המלחמה שלי. היא בעצם המשיכה את המאבק. בהרצאה אדבר על מאחורי הקלעים של כל הסיפורים האלה, שהציבור לא מכיר, כי הציבור לא יודע את המחיר הכבד ששילמתי כדי שיהיה שינוי".

קניון שער הצפון, שני, 18.2, 19:30. הכניסה חופשית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות