fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שחייה: שיא ישראלי לגורבנקו באליפות העולם

ספורטאית השנה של "הד הקריות" ממשיכה לשבור שיאים. גורבנקו עלתה ביום ראשון לחצי גמר אליפות העולם לבוגרים במשחה 200 מעורב אישי עם שיא ישראלי חדש
הרבה נחת מהטלנטית. אנסטסיה גורבנקו עם שרת הספורט מירי רגב ומאמנת מכבי ביאליק לודמילה זליצ'ונוק | צילום: גיל נחושתן
הרבה נחת מהטלנטית. אנסטסיה גורבנקו עם שרת הספורט מירי רגב ומאמנת מכבי ביאליק לודמילה זליצ'ונוק | צילום: גיל נחושתן

בימים אלה מתקיימת בקוואנג'ו שבקוריאה הדרומית אליפות העולם לבוגרים בשחייה. שחיינית העל הישראלית אנסטסיה גורבנקו, שמייצגת את מכבי קרית ביאליק, פתחה את התחרות בצורה פנטסטית במשחה המוקדמות ב-200 מעורב אישי. גורבנקו קבעה תוצאה מצוינת  2:11.92 דק', ובכך שברה את השיא הישראלי לבוגרות, ששייך לה, בשש מאיות השנייה. התוצאה הזו הבטיחה לגורבנקו את העלייה לחצי הגמר מהמקום ה-11. לפתיחה טובה מזו אי אפשר היה לצפות מספורטאית השנה של 'הד הקריות'.

אחרי שהצליחה בגדול במשחה המוקדמות, שנערך בבוקר, זינקה גורבנקו למשחה חצי הגמר באותו יום בערב, אבל הסתבר שזה היה קשה מדי עבור השחיינית בת ה-15 (צעירת המשתתפות בתחרות). גורבנקו קבעה תוצאה חלשה בשתי שניות מהשיא שקבעה בבוקר וסיימה את חצי הגמר במקום ה-16.

למחרת השתתפה גורבנקו במשחה 100 גב, שגם בו היא השיאנית הישראלית, אך היא לא הצליחה לעלות לחצי הגמר וגם לא קבעה שיא חדש, אחרי שעצרה את השעון בתוצאה 1:01.77 ד׳, שבע מאיות יותר מהשיא הישראלי. היא סיימה את המשחה במקום ה-32 מתוך 65 שחייניות.

יום רביעי היה יום מוצלח מאוד לגורבנקו שזינקה למים בפעם השלישית. הפעם במשחה שליחים 100 כפול 4 מעורב – מיקס, משמע נבחרת שכוללת שתי שחייניות ושני שחיינים. גורבנקו זינקה ראשונה ושחתה 100 גב ובסיום המשחה דורגה הנבחרת במקום ה-10 כללי בזמן טוב 3:48.06 דקות. המיקום הזה הבטיח לנבחרת את ההשתתפות במשחה זה במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, בתנאי ששני שחיינים מתוך הרביעייה יעברו את המינימום לאולימפיאדה במשחים אישיים. גורבנקו כבר הבטיחה את מקומה בטוקיו, מחכים כעת שעוד שחיין, או שחיינית יעשו זאת.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות