fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שחייה: אנסטסיה גורבנקו לא עוצרת

ביום שבו "הד הקריות" הכריז על הכתרתה של שחיינית מכבי ביאליק כספורטאית השנה, זינקה גורבנקו למים באליפות אירופה לנוער, זכתה בשתי מדליות כסף ושברה שיא ישראלי
אנסטיה גורבנקו על הפודיום בקאזאן | צילום: איגוד השחייה
אנסטיה גורבנקו על הפודיום בקאזאן | צילום: איגוד השחייה

ארבעה ימים של שכרון חושים. רק כך אפשר להגדיר את מה שעבר על השחייה הישראלית בסוף השבוע האחרון בקאזאן, באליפות אירופה לנוער. עשרה שחיינים יצאו עם הנבחרת לאליפות, בתוכם כוכבת העל אנסטסיה גורבנקו, ממכבי קרית ביאליק ועילי כהן, שחיין הפועל קרית אתא. שניהם אגב שייכים לאקדמיה של וינגייט. את סגל הנבחרת השלימו: אביב ברזלי, לאה פולונסקי, רון פולונסקי ודוד גרצ׳יק, כולם ממכבי חיפה, גל כהן גרומי וליאור מזרחי מהפועל עירוני הוד השרון, מיכאל סמירנוב מהפועל בית שמש, וגלי פסקרה ממכבי פ.מ רעות.

איגוד השחייה, הצוות המקצועי והניהולי, ראויים למחמאות רבות על ההישגים המעולים, שנותנים תקווה לשחייה הישראלית. באתר האיגוד סיכמו את האליפות בקאזאן בסיפוק רב וציינו בגאווה כי הנבחרת הישראלית זכתה באליפות בחמש מדליות (שלוש כסף ושתי מדליות ארד). יצוין כי כל עשרת שחייני הנבחרת הצליחו להתברג בהצגות הערב, בחצאי הגמר ובגמרים, כשבסך הכל השיגו 14 חצאי גמר אישיים, מהם ב-7 העפילו גם לגמרים, כמו גם 4 גמרים בשליחים. הישג ענק. יצוין כי רק חמש מדינות השיגו בקאזאן יותר מחמש מדליות – רוסיה, גרמניה, איטליה, בריטניה והונגריה, כשצרפת וטורקיה השיגו גם הן חמש מדליות, בדיוק כמו ישראל.

מעל כולם בלטה השחיינית שלנו, ספורטאית השנה אנסטסיה גורבנקו, ממכבי קרית ביאליק, שזכתה בשתי מדליות כסף. הראשונה במשחה 50 גב, אחרי שעצרה את השעון בתוצאה 0:28.21 שניות, שיא ישראלי חדש, שהיה שייך קודם לעמית עברי, כשהיא מקזזת שלוש עשיריות.

בערב האחרון של התחרות זכתה גורבנקו במדליית כסף נוספת במשחה החזק שלה – 200 מעורב אישי. גורבנקו נגעה שנייה בקיר עם 2:13.81 דקות, רק שלוש מאיות ממדליית הזהב, בה זכתה זואי פוגלמן הגרמנייה. יצוין כי גורבנקו הייתה הפייבוריטית לזכייה בזהב במשחה זה, גם לאור השיא האישי שלה וגם בגלל שבמהלך המקצים המוקדמים של המשחה, כולל חצי הגמר, היא סיימה במקום הראשון. תראו לאן הגענו, שחיינית ישראלית מסיימת באליפות אירופה במקום השני וההישג הגדול הזה מתקבל במידה מסוימת באכזבה. יצוין כי חברתה של גורבנקו לנבחרת, לאה פולונסקי ממכבי חיפה, סיימה את משחה ה-200 מ.א במקום השלישי והשתיים עמדו ביחד על הפודיום בטקס חלוקת המדליות.

ממשיכה לתת בראש. ספורטאית השנה אנסטסיה גורבנקו | צילום: איסר רביץ
ממשיכה לתת בראש. ספורטאית השנה אנסטסיה גורבנקו | צילום: איסר רביץ

גורבנקו אמרה לאחר טקס הענקת המדליות: ״כמובן שרציתי לזכות בזהב, אבל למזלי יש לי עוד שנה בגיל נוער, אז אחזור בשנה הבאה כדי להשמיע את התקווה. אני שמחה לחלוק את הפודיום עם לאה ומודה למאמנים שלי באקדמיה – לוקה גברילו, אהוד סגל ולירן וקנין, וללודמילה, המאמנת האישית שלי עד השנה בקרית ביאליק. עכשיו הפנים כבר לאליפות העולם, אני מקווה לעשות שם תוצאות טובות״.

בנוסף למשחים בהם זכתה במדליות השתתפה גורבנקו במשחה שליחים עם הנבחרת ב-100 כפול 4 מיקס (שתי בנות ושני בנים). הנבחרת רשמה העפלה נאה לגמר, בתוצאה 3:56.15 ד׳ ומקום חמישי כללי. זמני הביניים של הרביעייה בכחול -לבן: אביב ברזלי בגב 1:03.57 ד׳, רון פולונסקי בחזה 1:04.29 ד׳, גל כהן גרומי בפרפר 53.90 ש׳ ואנסטסיה גורבנקו בחתירה 54.39 ש׳. מיד בתום התחרות בקאזאן יצאה גורבנקו עם הנבחרת הבוגרת למחנה אימונים בדרום קוריאה, לקראת אליפות העולם שתחל שם בעוד כשבוע.

אגודת מכבי ביאליק, שתומכת בגורבנקו ועוזרת לה מאוד מבחינה כספית בפעילותה באקדמיה בוינגייט, שלחה ברכות לשחיינית הבכירה ואיחלה לה בהצלחה באליפות העולם שתתקיים בדרום קוריאה בעוד כשבוע.

כבוד גם לעילי כהן

כאמור, בנוסף לגורבנקו השתתף בנבחרת הישראלית שחיין נוסף משלנו, עילי כהן מאגודת הפועל קרית אתא. עילי השתתף במשחה שליחים 4 כפול 200 והיה שותף לזכייה של הנבחרת במקום החמישי בתוצאה 7:25.08 ד׳. זמנו במשחה היה 1:52.04 ד׳. בנוסף השתתף עילי במשחה 200 חופשי ולא היה רחוק מהמקום המוביל לחצי הגמר, כאשר סיים במקום ה-21 הכללי עם 1:52.75 דקות, ובמשחה 100 חופשי, שבו סיים במקום ה-29, בתוצאה 51:39 שניות. יצוין כי עילי שבר את השיאים האישיים שלו בכל משחה בו השתתף באליפות.

במקביל לאליפות אירופה לנוער בקאזאן התקיימה בנאפולי האוניברסיאדה. שחיין מכבי ביאליק בר סולובייצ'יק השתתף במשחה 800 חופשי וסיים במקום ה-24, בתוצאה 8:30.27, ובמשחה 200 חופשי סיים במקום ה-33 בתוצאה 1:52.49 ד'.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות