fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רשות החירום הלאומית בביקור עבודה בקרית מוצקין

רח"ל בקרית מוצקין. צילום: דוברות העירייה
רח"ל בקרית מוצקין. צילום: דוברות העירייה

נציגי רח"ל (רשות חירום לאומית) הגיעו השבוע לקרית מוצקין לבדוק את היערכות העירייה לזמן חירום ואת הנהלים שלפיהם תפעל הרשות בזמן שכזה.

נציגי הרשות מסרו כי בסיכום ראשוני להצגת תמונת המצב קרית מוצקין היא רשות חזקה וטובה הפועלת היטב בשגרה ובחירום. בהמשך יתקיימו תרגילים נוספים בשיתוף רח"ל והרשות המקומית שהמטרה היא לשמור על כשירות מיטבית לזמן חירום.

השבוע פורסם באתר "וואלה" על כך שקיימת מחלוקת קשה במערכת הבטחון סביב חלוקת האחריות על המשק בשעת חירום. מתברר כי בתחום מוכנות העורף יש פערים במוכנות סביב האחריות והסמכות בין צה"ל לבין רח"ל על ניהול ומוכנות העורף.

ייעודה של רשות החירום הלאומית לשמש רשות ממלכתית לחירום, ליד שר הביטחון, למימוש אחריותו הכוללת לכלל מצבי החירום במרחב האזרחי. זאת באמצעות תכנון, תיאום, הנחיה, הכוונה ובקרה של כלל המשרדים, הגופים הייעודיים, המערכות הלאומיות והרשויות המקומיות העוסקות במוכנות והכנת המרחב האזרחי. כמו כן, להביא למיצוי מרבי של המשאבים הלאומיים להבטחת החוסן והרציפות התפקודית במצבי משבר וחירום שונים כולל חירום בעורף, המוגדר "מצב בו קיימת התרחשות או מכל סיבה אחרת עליה החליטה הממשלה המצריכה פעילות רב תחומית ברמה לאומית בעורף.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות