fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרגש: זוכרים את השחקנית זהרירה חריפאי

10 שנים למותה של מלכת התיאטרון: בהיכל התיאטרון במוצקין קיימו טקס מרגש לזכרה של זהרירה חריפאי. אף עין לא נשארה יבשה
דפנה וחיים צורי ואיה גרניט | צילום: ניר שטיינברג
דפנה וחיים צורי ואיה גרניט | צילום: ניר שטיינברג

אריאל, יהלי ויותם לא זכו להכיר את סבתא זהרירה וזה עצוב סיפרה בתה של חריפאי, איה גרניט הורידה דמעות לכולם כששיתפה קטע מצמרר מההצגה האחרונה שבה השתתפה חריפאי, ״סוף טוב״, שם גילמה חולה במחלה סופנית. היה מרגש עד דמעות.

אמש, בהשתתפות בני משפחתה של זהרירה חריפאי, היכל התיאטרון בקריית מוצקין ביצע מחווה מרגשת כאשר ה״גרין רום" של היכל התיאטרון ייקרא מעתה על שם זהרירה חריפאי. הגרין רום הוא החדר של השחקנים ואנשי הבמה מאחורי הקלעים. השבוע מלאו עשר שנים למותה של חריפאי. האירוע המרגש התקיים בנוכחות בתה, איה גרניט שבא, בני משפחתה, חברים ועובדי ההיכל, ובהתרגשות גדולה עד דמעות, חשפנו את השלט עם תמונתה ותקציר חייה של השחקנית. בתה, איה, השמיעה בקולה של השחקנית משפטים מתוך ההצגה "סוף טוב", על מחלת הסרטן, ההצגה האחרונה בה השתתפה חריפאי. געגועים עזים לשחקנית שמונצחת מהיום בהיכל.

בתה של חריפאי, איה גרניט שבא, סיפרה בהתרגשות: ״מה שהכי ריגש אותי בהיכל בקרית מוצקין, מאחורי הקלעים, ב"גרין רום", החדר הכי אהוב על השחקנים- זה הרגע בו הסרנו את הבד משלט ההנצחה עם התמונה של אמא שלי שם.
יותר מכל ריגש אותי זה שילדי אריאל יהלי ויותם שלצערי הרב לא זכו בהרבה שנים של סבתא זהרירה, ראו מול עיניהם כמה כבוד והערכה יש אליה כמה אהבה שררה בחדר, אלו דברים יפים ומרגשים שדפנה אמרה ומעל הכל זכו לרגע להרגיש כאילו היא שם איתנו ואיתם.
דפנה, ראש העיר-חיים צורי, וכל צוות ההנהלה ועובדי ההיכל המסורים כל כך לעבודתם היו שם גם איתנו ואפילו הגיעו שני אנשים שפשוט אהבו את אמא שלי ושמעו שיש ארוע כזה. כולנו שם יחד בגרין רום התרגשנו פתחנו שולחן טעים של מתוק גבינות וזיתים בדיוק כפי שאהבה ונהננו. תודה דפנה יקרה על הנכונות וההנצחה והנדיבות הרבה.
אני מבטיחה לך עכשיו כשהחדר גם קצת שלי, לשמור עליו ולהמשיך ולתת בו תחושה נעימה לכל מי שבא״.

שבא השמיעה קטע מצמרר של אמה מתוך ההצגה "סוף טוב", פרי עטה של המחזאית ענת גוב ז"ל, אודות שחקנית מפורסמת שנכנסת למחלקה האונקולוגית, כאשר היא חולה בסרטן בשלבים מתקדמים – ההצגה האחרונה בה השתתפה זהרירה. היה מרגש עד דמעות.

מנכ״לית היכל התיאטרון, דפנה צורי: ״זהרירה הייתה אגדה והגעגועים של כולם עזים. נזכור אותה לעד. אני מחבקת את המשפחה היקרה. חריפאי שימחה את עם ישראל וכבשה פסגות רבות תוך שזכתה להכרה והערכה עצומה בעולם התרבות. יהי זכרה ברוך לעד״.

זהרירה חריפאי (12 בדצמבר 1929 – 2 בינואר 2013) הייתה שחקנית תיאטרון וקולנוע ישראלית, אשר שיחקה בעשרות הצגות במהלך קריירה שנמשכה למעלה מחמישים שנה. כלת פרס ישראל לתיאטרון לשנת תשס"ג (2003).

בשנת 1959 ניסו שתי נשים להתאבד בטביעה בנחל ירקון. חריפאי, שהייתה שחיינית מצטיינת בהפועל תל אביב (100 מ' חזה), פשטה את שמלתה וזינקה למים להצילן, אך היא הצליחה להציל רק אחת מהן.

לחריפאי הוענקו פרס מפעל חיים במסגרת האקדמיה הישראלית לתיאטרון ב-2001, פרס ישראל בתיאטרון ב-2003 ופרס הוקרה ב"פסטיבל אשה" ב-2004. בשנת 2012 זכתה בפרס התיאטרון הישראלי לשחקנית המשנה הטובה ביותר בהצגה "סוף טוב" בקאמרי.

חריפאי נפטרה ב-2 בינואר 2013 ממחלת הסרטן, והובאה למנוחות בבית הקברות גבעת השלושה. הייתה נשואה לעיתונאי והסופר שלמה שבא, ולזוג בת, השחקנית איה שבא, ונכדים.

זהרירה חריפאי | צילום: ניר שטיינברג
זהרירה חריפאי | צילום: ניר שטיינברג
דפנה צורי ואיה גרניט | צילום: ניר שטיינברג
דפנה צורי ואיה גרניט | צילום: ניר שטיינברג
לרכילויות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות