fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רכבת ישראל מדווחת: ירידה בעומסים

מבדיקה שערכה רכבת ישראל עולה, כי בזכות החזרת 19 רכבות לצפון נרשמה ירידה של יותר מ-20 אחוזים בנתוני התפוסה בקו חיפה-תל אביב
רכבת ישראל | צילום: דוברות רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: דוברות רכבת ישראל

רכבת ישראל מדווחת, כי החל מיום ראשון האחרון נרשמה ירידה של יותר מ-20 אחוז בנתוני התפוסה בקווים מהצפון לתל אביב, זאת בזכות החזרת 19 רכבות יומיות בקו חיפה-תל אביב.

מבדיקה שערכה רכבת ישראל עולה, כי ברכבות המופעלות בקווי הצפון העמוסים (נהריה-מודיעין וכרמיאל-באר שבע), נמדדו שלשום, ראשון, בשעות העומס בבוקר, בתחנות חיפה, בנימינה וחדרה, המאופיינות בשיא העומסים, 103 אחוזי תפוסה ברכבות לעומת 123 אחוזים ביום ראשון, שבוע קודם לכן. עוד עולה, כי ברכבות המופעלות בשעות השיא בערב, מתל אביב לכיוון חיפה, נמדדו שלשום בשלוש תחנות תל אביב העמוסות (השלום, מרכז-סבידור ואוניברסיטה), 66 אחוזי תפוסה לעומת 75 אחוזי תפוסה לפני החזרת הרכבות. ברכבת מציינים, כי שעות העומס בערב נפרשות על פני שעות רבות יותר בהשוואה לבוקר ולכן נתוני הצפיפות בהן נמוכים משמעותית משעות הבוקר.

מרכבת ישראל נמסר: "תמונת העומסים כפי שנבדקה שלשום עדיין אינה מייצגת במלואה את המשמעויות המלאות של החזרת השירות, וזאת מכיוון שנוסעים רבים עדיין נסעו ברכבות הקיימות ולא באלה שהתווספו מחדש. מה שמיוחס ככל הנראה להרגל או לחוסר במידע. אנו צופים כי בימים הקרובים אחוזי התפוסה יירדו עוד יותר, כאשר יותר נוסעים יתוודעו אל השירות שהוחזר. ברכבת ישראל מדגישים, כי החזרת הרכבות אמנם משפרת משמעותית את נתוני הצפיפות, אך העומסים לא ייעלמו לחלוטין.

"רכבת ישראל היא מערכת הסעת המונים מודרנית, וכמו כל מערכת הסעת המונים בעולם מתמודדת עם עומסים בשעות השיא. הקלה משמעותית תגיע באמצעות שילוב בין מסילות נוספות בצירים העמוסים ורכש של צי נייד חדש", נאמר בהודעת רכבת ישראל.
בשל הוספת הרכבות, חלים שינויים בלוחות הזמנים של חלק מהרכבות. ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן על השינויים באתר האינטרנט, ביישומון, בעמוד הפייסבוק ובמוקד השירות הטלפוני.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות