fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושב חדש במוצקין: הג'ירף טין

זה שמו הזמני של הג'ירף החדש שהגיע מהולנד בשבוע שעבר לחי פארק. תלמידי כיתות א' בעיר יבחרו לו שם עברי חדש
קיאנגה וטין
קיאנגה וטין (צילומים: אסנת מעוז ינקו)

לפני כחצי שנה, נחתה גי'רפה בת שנה בישראל והגיעה אל גן החיות בחי פארק. הג'ירפה הצעירה, שהגיעה מגן החיות בגרמניה, הצטרפה אל הג'ירפה אולגה, ששכלה את בן זוגה הג'ירף ג'אבר, לאחר שמבקרי החי פארק האכילו אותו בשוגג. ג'אבר נפטר לפני כשנה וחצי, לאחר שנמצא כשהוא ללא רוח חיים. נתיחה לאחר המוות על ידי צוות פתולוגים קבעה, כי סיבת המוות הייתה חסימת מעיים עקב שקיות שניתנו לו, כנראה על ידי מבקרים.

ביום רביעי שעבר, הגיע ג'ירף נוסף אל גן החיות, ובעוד כשנה וחצי יהיו מוכנים שני הג'ירפות להתרבות. ג'אבר חי כשמונה שנים בחי פארק, עם בת זוגו אולגה. לדברי מנהל החי פארק אורן גולדברג, אולגה וג'אבר לא נועדו להרבות מאחר ולא היו מאותו הסוג. "אולגה היא גירפה מעורבת ובארגון גני החיות העולמי לא מרשים להרבות ג'ירפות שלא מאותו המין. אחרי שג'אבר מת, התחלנו לחפש זוג ג'ירפות שיוכל להתרבות".

קיאנגה וטין
קיאנגה וטין (צילומים: אסנת מעוז ינקו)

לפני כחצי שנה, הגיעה הנקבה קיאנגה, מגן חיות בגרמניה. מהחי פארק יצאה משלחת של מטפלים, לעיר פרנקפורט בגרמניה, כדי ללוות לישראל את הג'ירפה החדשה, שהועברה במשאית משא לליאג' בבלגיה ומשם הועלתה על טיסה במטוס מטען של אל על. הזכר טין נחת בישראל ביום רביעי שעבר, לאחר שאחד מהמטפלים בחי פארק נשלח להביאו מהולנד, באותה הדרך. "כרגע יש להם את השמות הלועזיים, אבל בימים אלה, אמורים ילדי כיתות א' בקרית מוצקין, להעביר אלינו שמות ישראליים, מתוכם ייבחרו השמות החדשים של הג'ירפות", הסביר גולדברג. "זה היה רעיון של חיים צורי, מתוך כוונה שלג'ירפות יהיו להם שמות מקומיים, ישראליים".

טין נחת בחי פארק, לאחר שקיבל זריקת הרגעה ל-24 שעות. החי פארק, המשתייך לארגון גני החיות העולמי, יכול להעביר אליו בעלי חיים מגני חיות אחרים מכל העולם. כל גן חיות בעולם, המשתייך לארגון, יכול להכניס את בעלי החיים העודפים שלו למאגר, וכל גן חיות אחר, שזקוק לבעל החיים, יכול לשנע אותו אליו.

"כשאתה שייך לארגון גני החיות האירופאי והעולמי, העברה של בעלי החיים היא בחינם. אנחנו היינו צריכים לדאוג רק להובלה, משהו בסביבות 50 אלף שקלים. בנוסף, צריך לדאוג לקופסה, גדולה ונוחה מספיק שתיבנה עבור בעל החיים. בהעברה של טין, השתמשנו בקופסה שבנינו בשביל הג'ירפה הצעירה לפני כחצי שנה".

לדברי גולדברג הזוג החדש של הג'ירפות נקראות ג'ירפות מרושתות. "הג'ירפות המרושתות מאופיינות בצבע יותר חי ובוהק, כיום הנקבה בת שנתיים והזכר בן שנה וחצי ובעוד שנה וחצי הם יוכלו להתרבות. טין הגיע לחי פארק בסטרס, הוא היה לחוץ. בכל זאת, לקחו אותו מהמשפחה שלו, הוא נסע במשאית, עלה על מטוס ואז עוד משאית, והגיע לבית חדש. לאט לאט חיברנו אותו עם הנקבות והשבוע הוא יצא לראשונה לסוואנה בחי פארק. הסוואנה זה החלק המרכזי באמצע הפארק, בו יש את הג'ירפות והזברות, כמו אפריקה קטנה. בהתחלה הוא היה קצת חשדן, נכנס ויצא, אני מניח שייקח לו עוד כשבוע להסתגל לגמרי. מה שכן, הוא התקרב מאוד לאולגה, היא אימצה אותו, הוא נצמד אליה והיא ממש מטפלת בו כמו אמא".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות