fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: דירה ב-920 אלף שקלים במסגרת 'מחיר למשתכן'

כל המתחמים להקמת 1028 דירות , במתחם כורדני קריה, נמכרו בהצלחה ליזמים שהבטיחו למכור אותם לזוגות צעירים
תחילתו של שיתוף פעולה. גלנט, צורי וכחלון צילום: שירי לוי
שינוי פני הדיור בישראל. גלנט, צורי וכחלון (צילום: שירי לוי)

 

"התוצאות של המכרז בקרית מוצקין מוכיחות שתכנית 'מחיר למשתכן' משנה את פניו של שוק הדיור בישראל. לקחתי התחייבות למען הילדים שלנו, אני מתכוון לעמוד בהתחייבות שלי. האחריות שלי כשר אוצר היא למנוע את משבר הדיור הבא. מחיר למשתכן הפסיקה את הספסור של המדינה בקרקעות ששייכות לילדים שלנו", כך אמר שר האוצר משה כחלון השבוע עם  סגירת מכרז מחיר למשתכן הגדול ביותר בצפון, שיקום בקרית מוצקין בשכונת כורדני החדשה.

כל המתחמים להקמת 1028 דירות, אשר עליהן התחרו הקבלנים, נמכרו  בהצלחה תוך התחייבות של הקבלנים  למכור אותם במחיר ממוצע של 1.05 מייון שקלים, לזוגות צעירים.

מחיר הדירות שנקבע בפרויקט משקף הנחה של עד 30 אחוז ממחיר השוק.  בסך הכל  ניגשו 51 יזמים למכרז. המכרז חולק ל- 20 מתחמי משנה, כדי לאפשר ליזמים מקומיים מאזור הצפון לגשת למכרז. יש לציין כי במכרז זכו גם יזמים גדולים.

תחילתו של שיתוף פעולה. גלנט, צורי וכחלון צילום: שירי לוי
שינוי פני הדיור בישראל. גלנט, צורי וכחלון (צילום: שירי לוי)

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: "מדובר בבשורה גדולה לציבור בישראל. 'מחיר למשתכן' תשפיע על היישובים שבהם מתקיים המכרז ועל הוזלה לזוגות הצעירים ולחיילים משוחררים בכל הארץ. בנוסף, לאור השיווקים הצפויים של עשרות אלפי יחידות דיור בתקופה הקרובה, ההערכה היא שתהיה לה השפעה חיובית ומצננת על המחירים במשק. המכרזים הראשונים הם ניצנים של שינוי גדול, שיסייע לשוק באופן מידי וישפיע גם על הדורות הבאים בארץ".

במסגרת המכרז ייבנו  3500 יחידות דיור. נכון להיום שווקו 1,820 יח"ד בתוספת 1028 יחידות האחרונות ששווקו במסלול מחיר למשתכן. מיקומה של השכונה מהווה צומת דרכים, כאשר במזרח הקריון ובמערב הים. בשכונה תמהיל של דירות בגדלים שונים, כאשר הבניינים נעים מ-7 קומות  ועד מגדלים של 94 יחידות דיור ב-22 קומות.

השכונה בנויה בסטנדרטים גבוהים ביותר ונחשבת שכונת הדגל של קריית מוצקין. בשכונה מרחבים ירוקים וגנים ציבוריים גדולים, בתוך השכונה היפה מצויים החי פארק, התיאטרון והקאנטרי. קרית מוצקין מונה 40 אלף תושבים עם מבני ציבור רבים באיכות גבוהה.

הזכאים לרכישת דירת מחיר למשתכן הם "חסרי דיור" – מי שלא הייתה דירה בבעלותם בשש השנים האחרונות – יחיד מגיל 35 ומעלה וזוגות בכל גיל. בחירת הזוכים מבין הזכאים שנרשמו לפרויקט תתבצע באמצעות הגרלה. זכאי שרכש יחידת דיור במסגרת מחיר למשתכן, לא יהיה רשאי למכור את יחידת הדיור לצד שלישי במשך 5 שנים מיום קבלת טופס 4.

בהתאם להצעה שמובאת למועצת מקרקעי ישראל 20 אחוז מיחידות הדיור בכל מתחם ומתחם יוקצו בעדיפות לבני מקום.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות