fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיטורים צפויים באולפנת סגולה במוצקין

בכוונת האולפנה להפריט את המטבח, שיעבור לידיים חיצוניות. "מדובר כאן בעובדים שחיים מהיד לפה, על כל המשתמע מכך" אומר עו"ד יניב לנקרי, שמייצג שבעה מהעובדים. דובר בני עקיבא:"כדי לא להכביד עוד נטל תשלום על ההורים, הועברה הפעלת מטבח האולפנה למפעיל חיצוני"
עו"ד יניב לנקרי
עו"ד יניב לנקרי (צילום עצמי)

על פי הערכות כלכליות, המשק הישראלי עומד לעבור טלטלה וגל פיטורין צפוי במשק.

בתיכון הדתי לבנות, אולפנת סגולה בקריית מוצקין, זומנו בשבועות האחרונים עובדים לשימועים שלפני פיטורים. לפני כשנה, קנה את האולפנה מרכז ישיבות בני עקיבא בישראל ובמהלך החופש הגדול, ניצלו את ההזדמנות וזימנו מספר לא מבוטל של עובדים לשימוע, טרם פיטורין.

"זה שוק לקבל מכתב פיטורים לאחר כל כך הרבה זמן וזה דבר שלא צפיתי בשנה האחרונה, כי הבנתי שאני חלק חשוב מצוות ההנהלה, אבל זה קשור למי שרכש אותנו", סיפר השבוע א', בן 41 מקרית מוצקין שפוטר מעבודתו.

"כשקיבלתי את הזימון לשימוע, רציתי בתוך תוכי שיפטרו אותי, כי הבנתי שהמצב לא עומד להיות טוב בשנים הקרובות ורציתי כבר להיות אחרי זה. מצד שני, השקעתי כל כך הרבה במקום העבודה הזה במשך 11 שנות עבודה ואני מרגיש שעשיתי מעל ומעבר. עשיתי גם הרבה דברים מעבר לעבודה, הקשורים להוואי של המקום אבל זה לא מה שקבע בסופו של דבר".

א' נשוי ואב לארבעה ילדים קטנים והוא המפרנס העיקרי בבית.המשפחה מתגוררת  בדירת שניים וחצי חדרים בקרית מוצקין. "לא שהמשכורת שלי הייתה גבוהה, אבל לפחות הייתה קבועה. רצינו לעבור לדירה גדולה יותר ולמזלי לא עשינו את זה, אחרת לא יודע מה היינו עושים עכשיו".

א' היה חילוני לחלוטין כשהתחיל לעבוד באולפנה, היה זמר בלהקת רוק ויחד עם אשתו, הסתובבו ברחבי הארץ והופיעו על במות. "כשהתחלתי לעבודה באולפנה התייצבתי על דעתי וחזרתי בתשובה, הילדים שלי לומדים היום במוסדות דתיים. עבורי יש למקום העבודה הזה המון נקודות זכות, ולאו דווקא במישור הכלכלי. אני אופטימי, למרות הגיל שלי ואולי זו תהיה ההזדמנות למצוא עבודה ולהתפתח מבחינה כלכלית. אני מקווה שאמצה את עצמי יותר טוב ממה שמיציתי את עצמי במקום העבודה הזה. הגעתי בתור מנהל רשת מחשבים ולא יצאתי ללימודים בתקופה הזה, רק רכשתי ניסיון ועם זה נלך הלאה".

למרות הדוחק בו הוא מתגורר עם משפחתו ולמרותש הוא המפרנס העיקרי בבית, לא' אין טענות לגבי ההנהלה המקומית של האולפנה. אף אחד שם לא אשם. אני מודע לכך שבכל הארץ יש התייעלות של מקומות עבודות. פה החליטו להתייעל ולפטר את כל הצוות טכני ועובדי מטבח במסגרת הייעול".

עו"ד יניב לנקרי
"המערכת צריכה לשקול מחדש את החלטתה". עו"ד יניב לנקרי (צילום עצמי)

מי שייצג שבעה מתוך העובדים של אולפנת סגולה שזומנו לשימועים, הוא עו"ד יניב לנקרי מקרית חיים, המתמחה בדיני עבודה. "לא יעלה על הדעת שכעשרים יום לפני תחילת שנת הלימודים ינופף המעביד בחרב פיפיות כלפי עובדים מסורים בעלי ותק עצום במערכת", אמר השבוע עו"ד לנקרי.

"בתי הדין לעבודה כבר פסקו שכוחו של המעביד באקט של פיטורים כתוצאה מהתייעלות וצמצומים אינו בלתי מוגבל. אני רוצה להאמין כי הליכי השימוע נעשו בנפש חפצה ובלב קולט. כפי שהנחו אותי לקוחותיי, אם לא יוותר המנוס, אפעל להוצאת צו מניעה וכן כתב תובענה כנגד הליך הפיטורים הצפוי, בשל מספר פגמים אשר בכוחם למנוע אקט זה. הליך הפיטורים במדינת ישראל הוא הליך חוקי, אולם כאשר הוא נעשה בסד זמנים דחוק ומבלי לשים לב לוותק ויכולות העובד, הוא יוכל להוות הליך דווקא כנגד המעסיק.

"מדובר כאן בעובדים שחיים מהיד לפה, על כל המשתמע וכי פיטוריהם יצריכו גיוס כוח אדם חדש למערכת המכובדת. אין חולק כי נראה שנשכחה מהמוסד המכובד העובדה, שבעלי משפחות יישארו ללא אמצעי פרנסה בגילם המתקדם. אני סבור כי לאחר הליכי השימוע תשקול המערכת מחדש את החלטתה ואת ההשלכות הצפויות מצדם של העובדים".

דובר מרכז ישיבות בני עקיבא בישראל יהושוע מור יוסף מסר בתגובה: "במסגרת צעדי יעילות וחסכון של האולפנה והרצון לא להכביד עוד נטל תשלום על ההורים, הועברה הפעלת מטבח האולפנה למפעיל חיצוני. במסגרת זאת סוכם עם המפעיל החיצוני שהוא יקלוט לשורותיו את רוב עובדי המטבח שהיו עד היום עובדי האולפנה. האולפנה תוסיף להיות בית לחינוך ולמצוינות כפי שהייתה עד כה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות