fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סביבה: יש עדיין אזבסט במשכנות אמנים

החומר המסוכן נמצא בשטח מחנה כורדני לשעבר, שבו ייבנו 3,000 יחידות דיור
השטח המגודר ושלטי האזהרה
השטח המגודר ושלטי האזהרה (צילום: רותם כבסה)

טרם החלו עבודות ניקוי האזבסט משטח שכונת משכנות אמנים שהולכת ומוקמת בקרית מוצקין. משכנות אמנים, שהולכת ונבנית על שטח מחנה כורדני לשעבר, היא הדבר החם הבא בנדל"ן בקריות ובסיומה תכלול 3,000 יחידות דיור.

חברות הבנייה והקבלנים מוכרים דירות בקצב מסחרר, אך עד כה אף אחד לא מצא לנכון להתחיל בפינוי שאריות האזבסט מהשטח הגדול. סיור ברחוב קדיש לוז השבוע גילה כי השטח מגודר וסביבו עדיין מוצבים שלטי אזהרה בנוסח "סכנה סיבי אזבסט".

הצריפים במחנה כורדאני
גגות האזבסט נמצאים מ-100 מטר ממקום מגורים. מחנה כורדאני (צילום: רותם כבסה)

גגות אזבסט

השטח המגודר ושלטי האזהרה
השטח המגודר ושלטי האזהרה (צילום: רותם כבסה)

מחנה כורדני פונה בשנת 2009 והשטח שלו הוצא למכרז. במקום היו מבנים של צה"ל עם גגות אזבסט, מה שמצריך פינוי של חברות ניקוי מורשות ואישור של המשרד להגנת הסביבה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "המשרד העניק למשרד הביטחון ולקבלן הפועל מטעמו היתר עבודה לפינוי האזבסט שפינויו טרם החל. השטח המדובר משולט ומגודר בהתאם לתנאים שדורש המשרד. יודגש כי המבנים שעדיין נותרו עליהם גגות אזבסט נמצאים במרחק של לפחות 100 מטרים ממקום מגורים ולא נשקפת מהם סכנה לתושבים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות