fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי קרית מוצקין: משחק חוץ נגד שק החבטות של הליגה

חביאר קרטר
מוצקין

מי שלא שמע כדאי שישמע ויפנים. בקרית מוצקין הוקמה באוגוסט 2018 קבוצה שמתמחה בפירוק קבוצות, קוראים לה מכבי קרית מוצקין – כדורסל. הקורבן התורן השבוע הייתה הפועל עפולה, שחטפה נוק-אאוט קטלני 62:84. בקצב הזה הליגה הלאומית תיסגר מוקדם מהצפוי. ביום שלישי תצא מוצקין למשחק חוץ נגד שק החבטות של הליגה בתקופה האחרונה – מכבי רחובות. מוצקין לא צריכה לחשוש במשחק הזה מהקבוצה היריבה, אלא בעיקר מעצמה.

ההצגה הכי טובה בקריות היום היא קבוצת הכדורסל של מכבי קרית מוצקין, אין ספק. הקבוצה הפכה למכונה משומנת, שמפרקת כל מי שזז לידה – קבוצת המפרקים בע"מ. איך מקימים קבוצה כזו? איש אחד, קוראים לו משה גרוסמן, לקח את ניהול הקבוצה לפני כשלוש וחצי שנים. הוא העלה אותה מתחתית הליגה הארצית אל הליגה הלאומית ואחרי עונה ראשונה בלאומית, שהסתיימה, כמעט בפלייאוף עליון, הוא בנה את הפאזל שהפך למפלצתי. גרוסמן חידש את החוזה עם המאמן רועי פרל, שהצטרף באמצע העונה שעברה, וביחד השניים הקימו צוות שחקנים מנצח, שכלל את הקפטן נועם מטלון, היחיד מהצוות שנותר מהעונה שעברה: שני זרים, אחד ענק, השני טוב ועוד חמישה ישראלים והרי לכם קבוצה שמתמודדת על העלייה לליגת העל. לפני שלוש שנים וחצי זה אפילו לא היה בגדר של חלום.

 

בא לעבוד כהרגלו. חביאר קרטר (צילום: איסר רביץ)
בא לעבוד כהרגלו. חביאר קרטר (צילום: איסר רביץ)

 

 

ביום שלישי אירחה חבורת גרוסמן – פרל את הפועל עפולה. מוצקין דורגה שנייה עם 26 נקודות (11 נצחונות ו-4 הפסדים), עפולה מיד אחריה עם 10 נצחונות ו-5 הפסדים. משמע, ניצחון של עפולה בהיכל גושן היה מקפיץ אותה מעל מוצקין, כיוון שבמשחק הקודם בין השתיים שהתקיים לפני כשלושה שבועות בעפולה העפולאים ניצחו 94:99.

שחקני מוצקין נתנו לאורחים מעפולה להשתעשע באשליות רבע אחד בלבד. בסיום הרבע הראשון עפולה הובילה 21:19. ואז החלה עבודת הפירוק. ההגנה של מוצקין חנקה את העפולאים, שקלעו 9 נקודות בלבד ברבע השני. פחות מנקודה לדקת משחק. מדהים. בהתקפה גל טסלר עלה מהספסל ודפק שמונה נקודות ברבע, חביאר קרטר ועומר טל עזרו לו והרבע השני הסתיים ביתרון מוחץ של מוצקין 9:22 והקבוצות ירדו להפסקה כשלוח התוצאות הראה מאזן דו ספרתי למפרקים בע"מ – 30:41. לא נגמר.

ברבע השלישי עפולה עשתה קולות של קאמבק. הרבע הסתיים ביתרון של עפולה 21:13 ובתוצאה הכללית רק שלוש הפרש למוצקין 51:54. אבל זו הייתה רק ירידה לצורך עלייה, כי מרגע שהרבע האחרון החל מוצקין הייתה בטירוף, מכונה מפלצתית שכתשה את האורחים עם 11:30. בסיום עפולה יצאה בזול רק 62:84. לא כוחות.

קלעו למוצקין: חביאר קרטר 23 (8 רב' – כרגיל עשה את העבודה), נועם מטלון (רבע אחרון ענק) 17, עומר טל (יוצא מהכלל – 10 ריבאונדים, 4 אסיסטים, שתי חטיפות) 16, ג'אמר סמואלס (טוב מאוד) 14, גל טסלר 8 וזיו בן צבי (סולידי, בינוני) 6.

פרל סיכם את המשחק בצניעות אופיינית: "אני גאה בשחקנים שלנו. אני מאוד מרוצה מההגנה. אני באמת מרגיש שהיה פה מאמץ הגנתי קבוצתי ברמה מאוד מאוד גבוהה. שיחקנו נגד קבוצה מאומנת, עם ממוצע של 100 נק' בחמשת המשחקים האחרונים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות