fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועדון חברים

למה יניב לקר אוהד את מכבי מוצקין, אבל מעדיף לשחק במועדון הקרייתים? מה הוא חושב על היו"ר של מוצקין, ומצד שני על היו"ר של הקרייתים? ולמה לדעתו איתי גושן הוא נכס למועדון הקרייתים? על כל אלה ועוד בראיון עם מלך השערים של הקרייתים
"באופי שלי אני רגיל ואוהב להוביל. יניב לקר (צילום: איסר רביץ)

יניב לקר החל את דרכו כשחקן כדוריד כבר בגיל 9. "כמו רוב הילדים בקרית מוצקין גם אותי אבי בלטיטר "משך" לכדוריד, ומאותו יום ועד היום, אני ורוב החברים נשארנו בענף". לקר (33), רווק, תושב קרית מוצקין, מתנשא לגובה 1.90 מ', רואה חשבון במקצועו. הוא שיחק בכל הקבוצות של מחלקת הנוער במכבי קרית מוצקין. בהמשך עלה לבוגרים בתפקיד שחקן פינה (קיצוני). לקר לקח במהלך הקריירה פסק זמן מכדוריד, פעמיים למשך שנתיים בעשור האחרון. "אחרי הצבא הפסקתי לשחק כי רציתי קצת לטייל בעולם. בגיל 25 התקשר אלי ארז פפו וביקש שאחזור לשחק כדי לעזור למכבי מוצקין לעלות לליגה הראשונה, ביחד עם ולדי קופמן ואיתי גושן. לא חשבתי פעמיים. הייתה לי עוד תקופה שפרשתי בגלל הסטאז' בעבודה וחזרתי בגיל 29 למוצקין". העונה החל לקר את עונתו השלישית באגודת הקרייתים וכמו בעונות הקודמות הוא שחקן מוביל בקבוצה.

ביום שישי, במשחק נגד סביון, הייתה לכם הזדמנות מצוינת לתקוע יתד במקום השלישי בליגה, אבל בעטתם בדלי. מה קרה?

"קשה לי להצביע על משהו מסוים. במחצית הראשונה היינו מצוינים לטעמי, ושלטנו. תוכנית המשחק עבדה כמו שרצינו. אבל החטאנו 5~6 פנדלים, ואני אישית עם מחצית שנייה גרועה. אני הרבה זמן לא זוכר מתי החטאתי חמש פעמים מהפינה, זה בעצם ההבדל, ההכנה הייתה אותה הכנה. אולי אנשים חושבים אחרת אבל זו דעתי. אנחנו עושים אימון ומשחק בשבוע אז זה מה שגורם לחוסר איזון, אנחנו לא מכונות. מבחינת מחויבות יש לכולנו אחריות. כשהולך אתה על גג העולם, כשלא הולך קל להגיד הרבה דברים".

"נקלעתי ליום שחור"

אפשר להגיד שנתתם את הניצחון במתנה לסביון, הובלתם 9:10 בתום המחצית הראשונה, אבל בשנייה כבשתם רק חמישה שערים. זו קריסת מערכות, איך קורה דבר כזה?

"גם 10 שערים לא מספיק. אני לא זוכר מתי כבשנו כה מעט. אני אישית לא הפסקתי להחטיא. הגענו למצבים נוחים, מתפרצות, פנדלים ופינות. יש ימים שכלום לא הולך. נקלעתי ליום שחור".

מועדון משפחתי. הקרייתים חוגגים ניצחון חשוב. יניב לקר, שני מימין (צילום: איסר רביץ)
מועדון משפחתי. הקרייתים חוגגים ניצחון חשוב. יניב לקר, שני מימין (צילום: איסר רביץ)

שמתי לב ששיחקת פחות מ-40 דקות, יצאת לפרק זמן ארוך, אחרי שכבשת שלושער רצוף, כשחזרת לא היית בפוקוס ולא כבשת יותר.

"אני גם חשבתי על זה, אבל היו מצבים הפוכים שיצא מזה טוב במשחקים. במקרה הזה הם החליפו שוער ואני לא הסתדרתי איתו. יכול להיות שאם לא הייתי מתחלף הייתי מגיע לדקה ה~45 של המחצית השנייה והגיל שלי כבר עושה את שלו. ברבע האחרון הגוף קורס בגלל חוסר אויר. אנחנו רוצים שיהיו יותר חילופים ורוטציה במשחק. נגד ראשון למשל זה הלך לי יותר טוב. יש לכולנו מחליפים ראויים. אנחנו תלויים בעיקר באיתי גושן, מור קמחי ומורן ספיבק, הם השלישייה העליונה שפותחת, במיוחד ששגיא לוי פצוע, וישראל פישר לא נמצא הרבה, בגלל העבודה שלו, אז קשה לנו ויש לנו נפילות מתח".

"אי אפשר להכריח שחקן לשחק בכח"

עברת קיץ לא קל עם הליך הבוררות מול מכבי מוצקין שסירבה לשחרר אותך. אתה מרוצה מפסק הבורר?

"אני לא הייתי חלק מהעניין הבוררות, אבל כמובן שאשרתי לקרייתים לגרום למעבר לקרות. אני אישית מאוד מעריך את פיני לייבוביץ', יו"ר מכבי מוצקין, ואת כל מה שהוא עשה במוצקין. יש דברים שבשביל כבוד וסכסוכים אישיים זה לא שווה את זה. לדעתי המהלך שהוא עשה יפגע בו בחזרה. אי אפשר להכריח שחקן לשחק בכח. החוק שקובע שהשחקן שייך לקבוצת האם שלו, יש בו הגיון מסוים, למרות שזה הופך אותו לשבוי של המועדון. מצד שני צריך לעשות מבחנים של הגיון בריא, לשחקנים כמוני וכמו ישראל פישר כבר אין הרבה שאיפות בענף. צריך לחוקק חוק ברור לגבי גיל וסטטוס מסוים בשביל שיהיה יותר ברור. אם לא שחקתי מספר שנים ואני נחשב חובבן אז זה כבר אבסורד שאני עוד שבוי. אני חושב שפיני ניצל זאת לרעה, וחבל, כי הוא כן עשה הרבה דברים טובים למעני. מה שהיו"ר של הקרייתים, עידן קורנברג הציע לפיני היה מאוד הוגן _ שחקנים שעוברים לקרייתים לא מתחרים במוצקין וזה ברור לכולם".

מי שילם את הכסף  שפסק הבורר? (ארבעת אלפים שקלים למוצקין – א.ל).

"הקרייתים".

אתה כועס על מכבי מוצקין?

"תמיד הייתי ותמיד אהיה אוהד של מוצקין. אני משתדל להגיע לכל משחקי הבית. בתחילת העונה עוד הציעו לי להצטרף. לגבי פיני, מצד אחד אני מעריך אותו, ומצד שני אני חושב שאם הוא לא היה עובד עם היצר של הכבוד, הוא רק היה מרוויח, היצר של הכבוד הרסני אצלו. אני לא לוקח את זה בקטע אישי".

עד לפני שנה שיחקו ביחד, היום אחד מאמן והשני מככב. יניב לקר ואריאל בלומוביץ' (צילום: איסר רביץ)

לא היה עדיף לך לשחק בליגת העל?

"האמת, אני לא חושב שאני יכול כבר לשחק בליגת העל. החבר'ה הצעירים שם מתאמנים בצורה שאני כבר לא יכול לעמוד בה. באופי שלי אני רגיל ואוהב להוביל, קשה לי להיות כינור שני. גם בעבודה אני כזה וקשה לי עם זה".

"גושן חשוב לקבוצה יותר מטונדיי"

עכשיו, אחרי שאיתי גושן הצטרף אליכם, אפשר באופן רשמי לקרוא לקבוצה מכבי מוצקין ב'? מה דעתך על ההצטרפות של גושן?

"יש בזה משהו, אני מודה. יש עוד חבר'ה כישרוניים בקרייתים, אבל אין ספק שהקבוצה לאורך ההיסטוריה התבססה על שחקני עבר של מוצקין. ההצטרפות של איתי לקבוצה לדעתי חשובה יותר מאשר ההצטרפות של טונדיי בשנה שעברה. איתי יכול לגרום לכל אחד לשחק יותר טוב, איתי הוא מנוע שיודע להוביל משחק. הוא תורם למשחק הקבוצתי שלנו, זה הכי חשוב, והקבוצה יותר שמחה וטובה".

איך אתה מסביר את התופעה שנקראת קבוצת הקרייתים, כל מי שבא לכאן מרוצה.

"אני חושב שזה עניין של מחזורים. לי כיף לשחק בקבוצה כי רוב החבר'ה גדלו איתי. חברים מהתיכון וזה מה שגורם לאווירה משפחתית. בשלוש השנים האחרונות, גם בתקופות קשות של הפסדים, כמעט לא ראית מריבות וצעקות בין שחקנים. גם ביום שישי, כשהפסדנו, לא שמעתי הערה אחת לא במקום, מלבד העידוד אחד את השני".

זאת למרות שהפעילות במועדון מתקיימת על בסיס התנדבותי, ללא שכר.

"נכון, אבל כל אחד יודע את זה כשהוא מגיע לקבוצה. ברגע שלא נגיע לאימון אנחנו נפגע בתפקוד הקבוצה ולכולם זה חשוב לתרום את החלק שלהם".

עידן לויאלי למערכת עד הסוף

"באופי שלי אני רגיל ואוהב להוביל. יניב לקר (צילום: איסר רביץ)
"באופי שלי אני רגיל ואוהב להוביל. יניב לקר (צילום: איסר רביץ)

יש כאן תופעה מעניינת, רוב חברי ההנהלה הם שחקנים פעילים בקבוצה, כולל היו"ר עידן קורנברג, שאגב ייצג אותך בבוררות, מתוקף היותו עורך דין. לא מוזר לשחק לצידו של היו"ר?

"זו סיטואציה הזויה, אבל אתה צריך להכיר את האנשים בשביל להבין למה איתו זה כן עובד. הוא בחיים לא הוריד ראש בעברו כשחקן אם הוא לא שיחק. הוא לויאלי למערכת עד הסוף, אז והיום. אין מצב שהוא ינצל את מעמדו לרעה. גם תומר ופרי ועומרי שניידר עשויים מאופי כזה".

ההחלטה להעביר את משחקי הבית ליום שישי, מוכיחה את עצמה, אתה מרוצה מכך?

"לגמרי. ביום שישי יש הרבה יותר קהל, ואנחנו פחות עייפים. החלטה מאוד טובה. זה כיף לנו בבית, כשמדובר במשחקי חוץ אני אענה לך אחרת".

לסיום יניב, מה המטרה שהצבתם לעצמכם העונה, ובאיזה מקום אתה מקווה שתסיימו אותה?

"המטרה בתחילת העונה הייתה לנסות לברוח מהתחתית, בליגה הזאת חצי ליגה מסובכת. המטרה עדיין אותה מטרה. אם נסיים בין המקומות 3-5 כולם יהיו מרוצים, ואנחנו שווים את זה".

אופיר לוי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות